17.06.2020 / 11:00
StoryEditor

Będziemy świadkami zmiany formatów handlowych i restrukturyzacji sieci

Beata Kokeli, Partner, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield (fot. materiały prasowe)
Zdaniem ekspertów Cushman & Wakefield pandemia koronawirusa sprawi, że w handlu dojdzie do przetasowań – będzie postępować restrukturyzacja, a na znaczeniu zyskają rozwiązania technologiczne.

Zniesienie ograniczeń w funkcjonowaniu centrów handlowych w drugim, a nie w trzecim etapie odmrażania gospodarki, sprawiło, że obiekty handlowe w krótkim czasie musiały zostać p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

wiadomoscihandlowe.pl
12.12.2025 / 10:08
StoryEditor
„Grupa Eurocash powinna pójść w ślady Żabki”. Analityk mBanku ocenia strategię giganta
”Grupa Eurocash powinna pójść w ślady Żabki”. Analityk mBanku ocenia strategię giganta (Fot. Grupa Eurocash + LinkedIn)

– W perspektywie stworzenie jednej sieci handlowej i utwardzenie franczyzy może być dla Eurocashu korzystne – uważa Janusz Pięta, analityk BM mBanku. Jakie widzi on mocne i słabe strony strategii Grupy Eurocash? Wyjaśnia także dlaczego rynek zareagował dość sceptycznie na tę wizję transformacji giganta handlu.

W artykule przeczytasz:

  • Dlaczego nowa strategia Grupy Eurocash nie spodobała się inwestorom?
  • Integracja i cięcie kosztów – mocne i słabe strony strategii Grupy Eurocash
  • Ryzyko na rynku alkoholi
  • Utwardzanie franczyzy może być szansą dla Grupy Eurocash
  • Retail Media oraz e-commerce mają potencjał      
  • Czy Grupa Eurocash wróci na ścieżkę wzrostu?

Grupa Eurocash 9 grudnia 2025 r. zaprezentowała nową strategię, która zakłada stworzenie zintegrowanego biznesu oraz cięcie bazy kosztowej. Jednak nowy kierunek rozwoju firmy nie podbił serca rynku. Widać to było chociażby po spadku kursu akcji spółki na GPW.

Dlaczego nowa strategia Grupy Eurocash nie spodobała się inwestorom?

Taką reakcją rynku jest nieco zdziwiony Janusz Pięta, analityk Biura Maklerskiego mBanku. Przyznaje on, że osobiście spodziewał się pozytywnej reakcji inwestorów na ogłoszony kierunek działań.

– W strategii Grupa Eurocash pokazała pożądany kierunek zmian, czyli transformację biznesu w stronę zintegrowanej sieci handlowej. Dodatkowo spółka pokazała znaczne cięcia kosztów. Ale w strategii firma pokazuje także zmniejszenie liczby centrów dystrybucji, zamknięcie kolejnych Delikatesów Centrum czy redukcję etatów. Rynek najwidoczniej odczytał to jako sygnał, że generalnie perspektywy tego biznesu nie są świetlane – wyjaśnia Janusz Pięta.

Co więcej, obawy inwestorów wzbudza fakt, że poprzednia strategia spółki nie została w pełni zrealizowana. A to automatycznie sprawia, że inwestorzy giełdowi i rynek z dystansem podchodzą do nowej strategii.

image

Eurocash ogłasza nową strategię! Grupa zwolni 3000 osób, zamknie ponad 150 sklepów i hurtowni

 

Integracja i cięcie kosztów – mocne i słabe strony strategii Grupy Eurocash

W ocenie analityka BM mBanku mocną stroną nowej strategii Grupy Eurocash jest integracja sieci oraz obniżenie bazy kosztowej. Jednak może to być też problematyczne dla spółki. Zmniejszenie liczby centrów dystrybucyjnych może spowodować, iż część dotychczasowych klientów zdecyduje się odejść do konkurencji. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.12.2025 / 16:49
StoryEditor
Żabka w Wigilię i Święta 2025: Do której godziny otwarte sklepy? [HARMONOGRAM]
Przykład godzin otwarcia placówki Żabka w okresie noworocznym. Szczegółowy harmonogram znajdziesz na drzwiach swojego ulubionego sklepu. (Fot. Żabka + Facebook)

W okresie od Wigilii aż do święta Trzech Króli sklepy będą inaczej czynne niż zazwyczaj. Dotyczy to również sklepów sieci Żabka. Sprawdzamy w jakich godzinach będą otwarte sklepy Żabka w okresie świątecznym.

W artykule przeczytasz: 

  • Aż sześć dni, kiedy godziny otwarcia Żabki będą inne niż zazwyczaj lub będą zamknięte
  • Godziny otwarcia Żabki w Wigilię i Boże Narodzenie – jak podchodzą franczyzobiorcy?
  • W jakich godzinach będą czynne Żabki w Sylwestra?
  • Czy Żabka będzie otwarta w Nowy Rok?
  • Harmonogram otwarcia sklepów Żabka w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku
  • Jak sprawdzić godziny otwarcia konkretnego sklepu Żabka?
  • Żabka kusi franczyzobiorców bonusami za otwarcie sklepu w Święta i Nowy Rok

Aż sześć dni, kiedy godziny otwarcia Żabki będą inne niż zazwyczaj lub będą zamknięte

W ciągu najbliższych kilkunastu dni aż sześciokrotnie sklepy Żabki będą działać inaczej niż zazwyczaj. Dotyczy to następujących dni:

  • 24 grudnia 2025 r. (Wigilia Bożego Narodzenia),
  • 25 i 26 grudnia 2025 r. (pierwszy i drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia),
  • 1 stycznia 2026 r. (Nowy Rok),
  • 4 stycznia 2026 r. (niedziela niehandlowa),
  • 6 stycznia 2026 r. (święto Trzech Króli)

– W tych dniach obowiązują te same zasady działalności, jak w niedziele objęte ograniczeniami handlu. Większość sklepów Żabka pracuje w dni objęte ograniczeniami, korzystając z wyłączenia dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż osobiście i na własny rachunek. Jednak decyzję o otwarciu sklepu podejmą sami franczyzobiorcy – informuje biuro prasowe Żabki.

Przeczytaj także ten artykuł: Pracownicy handlu będą protestować przed świętami. "Solidarność" zapowiada akcje w sklepach.

Godziny otwarcia Żabki w Wigilię i Boże Narodzenie – jak podchodzą franczyzobiorcy?

Sami właściciele sklepów Żabka, z którymi rozmawialiśmy oraz którzy udzielają się na forach dla franczyzobiorców mają bardzo różne podejście do pracy w Wigilię oraz święta Bożego Narodzenia.  

– W Wigilię naszą Żabkę będziemy mieć otwartą od 6.00 do 14.00. Później też chcę mieć czas dla rodziny – mówi Żaneta, która prowadzi Żabkę w Poznaniu. – Pierwszego dnia Świąt zawsze mamy zamknięte, a w drugi dzień otwieramy o 11.00 i pracujemy do 19.00 – dodaje.

Z kolei jeden z franczyzobiorców w mediach społecznościowych podaje, że w Wigilię zamierza mieć otwartą Żabkę od godz. 6.00 do 15.00, bo wówczas klienci często jeszcze kupują pieczywo, ryby i inne produkty, których im brakuje do świątecznej wieczerzy. Co ciekawe, ten sam fanczyzobiorca otwiera sklep w Wigilię po raz drugi! Jego Żabka jest dodatkowo otwarta w godz. od 19.00 do 23, ponieważ wówczas ma duży utarg na alkoholu i napojach. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 66% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. grudzień 2025 12:10