20.08.2020 / 21:13
StoryEditor

Debenhams zaprasza do stołu

Debenham, brytyjska sieć sklepów (fot. materiały prasowe)
Borykająca się z problemami spowodowanymi epidemią koronawirusa brytyjska sieć domów towarowych Debenhams chce tchnąć w nich życie za pomocą atrakcyjnej oferty gastronomicznej. Jednocześnie firma rozważa sprzedaż biznesu. Decyzja ma zapaść do końca września.  

Jak podała firma, kiedy Debenhams ponownie otworzył 124 sklepy w całej Wielkiej Brytanii, placówki początkowo zostały otwarte bez popularnych restauracji i kawiarni w sklepach z powodu ciągłych ograniczeń rządowych.

"Debenhams jest teraz zachwycony ponownym otwarciem strefy gastronomicznej w ponad połowie swoich sklepów w tym miesiącu, po podpisaniu umów z nowymi i istniejącymi partnerami" - podała firma. Detalista ma nadzieję, że do 1 września pojawi się w nich 100 nowych partnerów, w tym Costa Coffee we flagowym sklepie na Oxford Street.

Oprócz długoletniego partnera jakim jest Costa Coffee, Debenhams wita też nowych restauratorów, w tym Donut King, Bentley’s Coffee, Street & Co, Rounton Coffee i Double Zero.

Debenhams w sytuacji podbramkowej. Właściciele rozważają sprzedaż sieci sklepów 

Przypomnijmy, że kryzys związany z Covid-19 wywołał wojnę na głównych ulicach handlowych Wielkiej Brytanii, a najwięksi detaliści w kraju tacy jak: Marks & Spencer, John Lewis i WH Smith już donoszą o tysiącach zwolnień. Debenhams nie pozostaje w tyle - oprócz fali redukcji miejsc pracy na wiosnę, sieć ponownie zwolni pracowników. Jak donosi Retail Detail., los sieci Debenhams rozstrzygnie się do końca września.

W maju detalista zwolnił 1500 osób w całej Wielkiej Brytanii, a zaledwie miesiąc wcześniej, w kwietniu, podobna sytuacja miała miejsce w sklepach sieci zlokalizowanych w Irlandii – zwolniono tam 1400 pracowników. Tak więc obecna redukcja jest już trzecią rundą „optymalizacji” sieci.

Zarząd Debenhams zauważa, że robi wszystko, co możliwe, aby zapewnić sieci realną przyszłość. W szczególności sieć rozważa obecnie możliwość stworzenia nowego joint venture wspólnie z inwestorami lub sprzedaży całej sieci trzeciemu właścicielowi. Zarząd myśli również o ponownym uruchomieniu sieci pod obecnymi właścicielami. 

Mimo to eksperci uważają, że najbardziej prawdopodobnym rezultatem rozwiązania problemów będzie sprzedaż sieci, którą pewne chińskie konsorcjum postrzega jako obiekt do połowicznego przejęcia. Kierownictwo zamierza do końca września br. zdecydować o losach sieci.

Debenhams to brytyjska sieć domów towarowych, zajmująca się sprzedażą detaliczną ubrań, kosmetyków, sprzętu RTV i AGD, oraz mebli. Początki przedsiębiorstwa sięgają 1778 roku, gdy William Clark otworzył w Londynie sklep z drogimi tkaninami, parasolami i galanterią. W 1813 roku w firmę zainwestował William Debenham, a jej nazwę zmieniono na Clark & Debenham. Począwszy od 1853 roku przedsiębiorstwo nosiło nazwę Debenham & Freebody, pochodzącą od nazwiska kolejnego inwestora – Clementa Freebody'ego. W 1905 roku przedsiębiorstwo zostało zarejestrowane jako Debenhams Inc.

Obecnie w ramach tej sieci działa około 200 sklepów w Wielkiej Brytanii i innych krajach. Firma prowadzi też sprzedaż on-line w ponad 90 krajach. Jest jednym z pięciu największych detalistów działających w branży odzieżowej w Wielkiej Brytanii i zajmuje wiodącą pozycję na rynku produktów kosmetycznych premium zarówno w sklepach, jak i w internecie. 
 

26.04.2024 / 14:02
StoryEditor
O ile wzrosło w zeszłym roku wynagrodzenie zarządu Jeronimo Martins Polska?
W zeszłym roku sam zarząd Jeronimo Martins Polska uzyskał wynagrodzenie 38,8 mln zł wobec 29,6 mln zł w 2022 r. (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
W zeszłym roku zarząd Jeronimo Martins Polska uzyskał wynagrodzenie 38,8 mln zł wobec 29,6 mln zł w 2022 r. Oznacza to, że wzrosło ono o 9,2 mln zł., czyli o ponad 30 proc.

Wynagrodzenie rady nadzorczej Jeronimo Martins Polska pozostało bez zmian względem 2022 r. i wyniosło w ubiegłym roku 30 tys. zł.

Pracownicy też chcą podwyżek

Przypomn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.04.2024 / 11:03
StoryEditor
Polacy kupują coraz więcej produktów marki własnej Biedronki, Lidla, Carrefoura czy Żabki. Marki sieciowe stale zwiększają udziały w koszykach zakupowych
Nowy sposób prezentowania marki własnej w sklepach sieci Lidl (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że wciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów.

Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym utrzymaniu satysfakcjonującej jakości. Takie dane płyną zraportu „Behaviour Change” opracowanego przez...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. maj 2024 17:41