22.05.2024 / 08:47
StoryEditor

Kupcy, którzy stracili stoiska w pożarze centrum handlowego Marywilska 44 dostaną pomoc finansową. Obiecał im ją premier Donald Tusk

Premier Donald Tusk zapowiedział, że kupcy, którzy stracili swoje stosika w pożarze centrum handlowego Marywilską dostaną dorżną pomoc finansową (fot. za: KPRM/YouTube)
Od 23 maja, czyli od jutra przedsiębiorcy poszkodowani w pożarze centrum handlowego Marywilska 44 mogą zwracać się o wsparcie finansowe – zapowiedział premier rządu. Kto i na jakie pieniądze może liczyć?

Donald Tusk ogłosił, że każdy przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą w kompleksie handlowym Marywilska 44 w Warszawie, który niemal doszczętnie spłonął w pożarze, do jakiego doszło w nocy z 11 na 12 maja, otrzyma doraźną pomoc finansową.

Gdzie kupcy mają zgłaszać się o pomoc?

Premier rządu zapowiedział, że wsparcie w wysokości 2 tys. zł dostanie każdy, kto się zgłosi i potwierdzi, że stracił swoje stoisko w wyniku pożaru. Wyjaśnił też, że środki na ten cel pochodzą z Agencji Rozwoju Przemysłu.

Kupcy zainteresowani otrzymaniem owej pomocy mają zgłaszać się po nią w siedzibie ZUZ przy ul. Podskarbińskiej 25 w Warszawie, począwszy od 23 maja.  

Kto handlował na Marywilskiej?

Przypomnijmy, że w centrum handlowym Marywilska 44 znajdowało się aż 1348 lokali handlowych o powierzchni od 20 mkw do 1170 mkw. W budynku dominowali najemcy z branży modowej (stanowiący 50 proc.), ale swoje placówki mieli w nim także usługodawcy, sprzedawcy oferujący artykuły dla dzieci oraz wyposażenie wnętrz i artykuły domowe, a także przedstawiciele branży spożywczej, w tym sieci Żabka oraz Biedronka.

Kompleks liczył około 62 tys. powierzchni i należał do Grupy Kapitałowej Mirbud, która wydała na tę inwestycję ponad 135 mln zł.

Za pożarem mogły stać rosyjskie służby

Co do przyczyn pożaru, to śledztwo w tej sprawie trwa, ale najbardziej prawdopodobna jest hipoteza podpalenia o charakterze kryminalnym. Nie wykluczone jest także, że w pożarze palce maczały rosyjskie służby.

21 maja podczas konferencji prasowej po posiedzeniu rządu Donald Tusk stwierdził, że dość prawdopodobne jest, że służby rosyjskie miały coś wspólnego z pożarem na Marywilskiej. Jednocześnie szef rządu zaapelował o to, żeby nie snuć dalszych domysłów w tej sprawie i pozwolić służbom, które pracują nad wyjaśnieniem tej sprawy w dyskrecji.

Wcześniej o tym, że jednym z wątków branych w tym śledztwie pod uwagę będzie działanie na zlecenie Rosji mówił Tomasz Siemoniak, szef MSWiA, minister koordynator służb specjalnych.

15.09.2025 / 10:06
StoryEditor
Carrefour kupuje udziały w kolejnej sieci. Chce zarabiać na nowej grupie klientów
Carrefour inwestuje w sieć Hmarket (fot. nito/Shutterstock)

Carrefour nabył 10 proc. udziałów w Hmarket - sieci sklepów specjalizującej się w sprzedaży produktów halal. Inwestycja sięgająca 10 mln euro ma wzmocnić istniejącą już teraz współpracę obu operatorów.

Hmarket to sieć sklepów obecna we Francji i Belgii. Jak donosi "Retail Detail", firmy już się znają - Hmarket jest bowiem... dostawcą produktów marki własnej dla Carrefo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 09:38
StoryEditor
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd
Producent Milki trafi do sądu. Mondelez pozwany za wprowadzanie klientów w błąd (fot. Facebook.com/Milka)

Mondelez, koncern znany m.in. z produkcji czekolad Milka trafi do sądu. Został pozwany za wprowadzanie w błąd klientów, którzy kupowali czekoladę Milka. Jak tłumaczy się spółka?

W artykule przeczytasz:

  • Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram
  • Stowarzyszenia Konsumentów składa skargę na Mondelez za wprowadzanie klientów w błąd
  • Jak się tłumaczy Mondelez z downsizingu?
  • Producenci będą mieli obowiązek informowania o downsizingu żywności?
  • 80 proc. Polaków spotkała się z downsizingiem produktów
  • Dowsinzig masła, dżemów, a nawet chleba

– Niemieckie Stowarzyszenie Konsumentów pozywa Mondelez za wprowadzające w błąd opakowania czekolady Milka. Jej zawartość maleje, ale ceny rosną – donosi portal retaildtail.eu.

Downsizing żywności w wykonaniu Mondelez – Milka zmniejszyła się o 10 gram

Organizacja konsumencka oskarża Mondelez o to, że niektóre tabliczki czekolady Milka w ostatnim czasie zmieniły swoją gramaturę. Tabliczka nie ma już 100 gram, ale 90. Oczywiście producent nie „chwalił się” tym zabiegiem.

Jak wskazuje Stowarzyszenie Konsumentów z Hamburga, samo opakowanie i wygląd pozostały identyczne, a sama tabliczka stała się cieńsza o około milimetr. Co więcej, tuż przed tym zabiegiem downsizingu, znacznie wzrosły ceny detaliczne.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 19:36