27.02.2024 / 13:22
StoryEditor

Ukraiński brand Comfy wchodzi do Polski. W rodzimym kraju jest to czołowa sieć elektromarketów, a u nas...

Ukraińska marka Comfy znana na tamtejszym rynku ze sklepów oferujących sprzęt RTV i AGD, w Polsce ma się stać synonimem parku handlowego wysokiej jakości (fot, materiały prasowe)
Comfy to ukraińska sieć sprzedająca sprzęt AGD i RTV, działająca w modelu omnichanel. W Polsce ten brand także się pojawił, jednak nie sygnuje on sklepów ze wspomnianym asortymentem, a parki handlowe. Dlaczego?

Pierwszy obiekt pod nazwą Comfy Park został otwarty w październiku 2023 r. w Malborku (główni najemcy tego obiektu to Lidl, Sinsay, Pepco i Rossmann).

Kryst...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.07.2025 / 20:35
StoryEditor
LISTA 100 nowych sklepów Dino w 2025. Zobacz, gdzie sieć buduje i otwiera markety
LISTA nowych sklepów Dino w połowie 2025. Tu sieć buduje i otwiera markety (fot. Shutterstock)

Sieć Dino rozwija się w błyskawicznym tempie. Tylko w pierwszej połowie 2025 roku otworzyła lub rozpoczęła budowę co najmniej 100 nowych marketów. Podajemy listę miejscowości, gdzie trwa budowa lub gdzie już otwarto nowe sklepy Dino.

Czego dowiesz się z artykułu:

  • Dino zyskało ponad 300 nowych sklepów w rok
  • Gdzie powstają nowe sklepy Dino?
  • Lista marketów nowych i budowanych w każdym województwie

Dino zyskało ponad 300 nowych sklepów w rok

Dino Polska to sieć marketów z polskim kapitałem, której siedziba znajduje się w Krotoszynie w Wielkopolsce. Jej większościowym udziałowcem jest Tomasz Biernacki, czyli obecnie najbogatszy Polak. 

Grupa Dino podaje, że na koniec marca tego roku sieć miała już 2746 sklepów. To aż o 308 więcej niż rok wcześniej. Tylko w pierwszym kwartale tego roku uruchomiono 58 nowych sklepów Dino. Dzięki tym inwestycjom łączna powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino wyniosła 1,08 mln mkw na koniec marca 2025 r. Było to o niemal 13 proc. więcej niż przed rokiem.

– Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I kw. 2025 r. 516 mln zł i były o 56 proc. wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6,8 mld zł – podaje spółka z Krotoszyna.

Przekłada się to także na wzrost sprzedaży. Tylko w pierwszym kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 7,4 mld zł i były o 10,2 proc. wyższe niż w I kw. 2024 r.

Nowe sklepy Dino z fotowoltaiką

Sieć handlowa podkreśla także, że standardowym elementem wyposażenia nowych sklepów Dino są instalacje fotowoltaiczne. Ma to zapewniać spółce własne źródła czystej energię elektryczną. Na koniec I kwartału 2025 r. takie instalacje posiadało 2569 sklepów, czyli 94 proc. wszystkich sklepów sieci Dino.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.06.2025 / 10:12
StoryEditor
Znana sieć wystawiona na sprzedaż. To efekt polityki celnej Trumpa
Sklep Claire‘s (fot. Wikimedia)

Sieć Claire’s, specjalizująca się w biżuterii i dodatkach, szuka podmiotu, który mógłby ją przejąć. Firma zmaga z konkurencją ze strony azjatyckich platform, a gwoździem do jej trumny mogą okazać się cła wprowadzone przez Donalda Trumpa.

Informacje podaje agencja Bloomberg, która podkreśla, że amerykańska sieć zmaga się z wieloma wyzwaniami, które mogą nie być łatwe do ominięcia. Detalista, który stawia przede w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. lipiec 2025 04:46