16.08.2024 / 10:53
StoryEditor

Co napędza wzrost cen żywności i napojów na sklepowych półkach? Jakie kategorie podrożały najmocniej?

W lipcu ceny najczęściej kupowanych produktów wzrosły średnio o 3,9 proc. r/r, - wynika z analizy 69,1 tys. cen z 31,8 tys. sklepów. Największe podwyżki odnotowano w napojach bezalkoholowych (15,6 proc. r/r), dodatkach spożywczych (11,2 proc.) oraz słodyczach i deserach (9,3 proc.).

– Dynamika wzrostu cen w sklepach przestała hamować i jest to obserwacja zgodna z ogólnym wzrostem inflacji odnotowanym w ostatnich miesiącach. Zmiany te nie są szczególnym zask...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.06.2025 / 09:00
StoryEditor
TOP10 wiadomości tygodnia: dyskonty a inne formaty, Søstrene Grene, Myprice i Moja Cena, Eurocash, Dino, Saturn
Najważniejsze wiadomości z branży handlu (fot. Shutterstock/materiały prasowe/ materiały własne)

Mijający tydzień przyniósł wiele wydarzeń w branży handlu. Niektóre nie były optymistyczne, jak np. spadek zysków sieci dyskontów i supermarketów, zamknięcia hurtowni Makro w Polsce czy zniknięcie Saturna z rynku. Natomiast było też wiele pozytywnych informacji. Do naszego kraju wchodzi duńska sieć handlowa Søstrene Grene, Eurocash poprawia wyniki zakupowe, a nastroje konsumentów wydają się być coraz lepsze. Do tego kiedy wszyscy szykują się na wakacje, robi to też Biedronka.

1. Armagedon w handlu! Zyski sieci dyskontów i supermarketów zmalały o połowę. Spadły też przychody ze sprzedaży [ANALIZA]

Nawet sieci dyskontów i supermarketów odczuły...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.06.2025 / 10:12
StoryEditor
Znana sieć wystawiona na sprzedaż. To efekt polityki celnej Trumpa
Sklep Claire‘s (fot. Wikimedia)

Sieć Claire’s, specjalizująca się w biżuterii i dodatkach, szuka podmiotu, który mógłby ją przejąć. Firma zmaga z konkurencją ze strony azjatyckich platform, a gwoździem do jej trumny mogą okazać się cła wprowadzone przez Donalda Trumpa.

Informacje podaje agencja Bloomberg, która podkreśla, że amerykańska sieć zmaga się z wieloma wyzwaniami, które mogą nie być łatwe do ominięcia. Detalista, który stawia przede w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. lipiec 2025 02:17