20.06.2024 / 08:42
StoryEditor

Ceny w sklepach nie spadają już tak bardzo jak wcześniej. Presja inflacyjna znów wpływa na rynek?

Liczba kategorii produktów spożywczych, których ceny spadają, maleje z miesiąca na miesiąc (fot. Shutterstock)
W maju z 17 monitorowanych przez UCE Research kategorii produktów spożywczych potaniały tylko cztery. Zestawienie obniżek otwierają tłuszcze, których ceny tym razem zmniejszyły się o 10 proc. rdr. Dalej w rankingu są karmy dla zwierząt ze spadkiem rdr. na poziomie 8,1 proc., produkty sypkie – 3,6 proc., a także warzywa – 3,3 proc.

Z cyklicznego raportu pt. "Indeks cen w sklepach detalicznych", autorstwa UCE Research i Uniwersytetów WSB Merito, wynika, że w maju br. z 17 obserwowanych kategorii cztery p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.12.2025 / 08:31
StoryEditor
Te zabawki wylądują w tym roku pod choinką - Carrefour ujawnia hity sprzedaży 2025 roku dla dla najmłodszych
Carrefour (fot. Veja/Shutterstock)

Carrefour Polska, który w tym roku zaoferował w swoich sklepach stacjonarnych ponad 5 tys. różnych propozycji prezentów dla dzieci, zaprezentował właśnie najpopularniejsze zabawki, które Polacy kupili już pod choinkę. Największym zainteresowaniem rodziców i opiekunów cieszą się maskotki Furby, zabawki inspirowane postacią Stitcha oraz niezmiennie klocki Lego. Co ciekawe Polacy coraz chętniej kupują sobie w prezencie klasyczne gry rodzinne.

Badanie dotyczące świątecznych zwyczajów zakupowych Polaków, przeprowadzone w 2024 roku na zlecenie Neinver, pokazuje, że aż 91 proc. ankietowanych planuje swoje zakupy prezen...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.11.2025 / 16:08
StoryEditor
Burger z Żabki czy ugotowany posiłek w domu? Tak Polacy jedzą obiady [RAPORT]
Szymon Krysztofiak, franczyzobiorca sklepu Żabka w Gdańsku i sklepu sezonowego we Władysławowie nad morzem (zdjęcie ilustracyjne; fot. Żabka Polska)

Polacy wciąż najchętniej sięgają po posiłki przygotowane samodzielnie, choć coraz częściej wybierają pizzę, gotowe dania czy szybkie przekąski „w biegu”. Granice między domowym gotowaniem, gastronomią restauracyjną a ofertą sklepową stopniowo się zacierają, a na nasze wybory żywieniowe coraz mocniej wpływa wiek. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu PMR Market Experts by Hume’s „Co na obiad? Wybory konsumentów i percepcja formatów gastronomicznych w Polsce”.

Domowe smaki kontra gotowe posiłki

Mimo rosnącego tempa życia i coraz bogatszej oferty gastronomicznej Polacy nadal najbardziej ufają kuchni domowej. To właśnie domowy obiad p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07. grudzień 2025 05:00