06.11.2023 / 08:39
StoryEditor

Coraz mniej sklepów w Polsce, mnóstwo zawieszonych działalności. Nowe dane pokazują stan na koniec września 2023 r.

Liczba sklepów w Polsce ponownie zmalała (fot. Shutterstock)
Już tylko 369,8 tys. sklepów działało w Polsce na koniec września br., wynika z danych Dun&Bradstreet opublikowanych przez "Rzeczpospolitą". To o ok. 2,3 tys. placówek mniej niż na koniec minionego roku. Jeszcze bardziej niepokoić mogą dane o zawieszonych działalnościach.

Jeszcze w 2009 r. w Polsce funkcjonowało 462,9 tys. sklepów. Pół dekady później było ich już tylko 402,6 tys. W latach 2018-2021 liczba sklepów utrzymywała się na podobnym pozio...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.09.2024 / 14:32
StoryEditor
W zeszłym roku cyberataki kosztowały polski sektor detaliczny 87 mld zł
W zeszłym roku cyberataki kosztowały polski sektor detaliczny 87 mld zł (fot. Shutterstock)

Niemal co trzecie polskie przedsiębiorstwo handlu detalicznego (30 proc.) w ciągu zeszłego roku padło ofiarą oszustwa, cyberataku lub wycieku danych. Średnia suma szacowanych strat na jedną firmę opiewa na ponad 8,3 mln zł. Polscy konsumenci stracili natomiast średnio prawie 1,8 tys. zł, co oznacza wzrost o 169 proc. w stosunku do 2022 r. – wynika z opracowania Adyen Retail Report 2024.

Współpracując z brytyjskim Centrum Badań Ekonomicznych i Biznesowych (CBEB), Adyen ustalił, że w 2023 r. sektor detaliczny stracił w związku z przestępczością cyfrową 87 mld zł....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2024 / 13:44
StoryEditor
Carrefour zmniejsza hipermarkety przy okazji modernizacji swoich centrów handlowych w Polsce
Carrefour (fot. Veja/Shutterstock)

Carrefour rozpoczął przebudowę centrum handlowego Piekary w Legnicy. Francuska grupa zdradziła szczegóły pierwszego etapu modernizacji obiektu, którego jest właścicielem i w którym prowadzi hipermarket.

Obecnie CH Piekary w Legnicy ma ponad 10 tys. mkw. Klienci mogą tam zrobić zakupy nie tylko w hipermarkecie Carrefour, lecz również w takich sklepach i salonach, jak CCC, Pe...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. wrzesień 2024 05:00