20.06.2025 / 11:09
StoryEditor

Czy Aldi musi zmienić swój model biznesowy? Sieć przegrywa w sądzie i wystawia się na mocny ostrzał za kopiowanie produktów markowych

Aldi Sud

Sieć Aldi Sud, niemiecki dyskonter znany z agresywnej polityki niskich cen, coraz częściej mierzy się z zarzutami o kopiowanie produktów markowych. Seria pozwów sądowych, w tym niedawna porażka z producentem cydru Thatchers w Sądzie Najwyższym Wielkiej Brytanii oraz świeży pozew od Mondelez, wskazuje, że sieć może być zmuszona do przemyślenia swojego podejścia do tworzenia portfela produktów private label.

Porażka Aldi z Thatchers może być przełomem

Ostatnie orzeczenie brytyjskiego Sądu Najwyższego w sprawie cydru Thatchers stanowi znaczący precedens. Brytyjskiemu oddziałowi ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.07.2025 / 14:18
StoryEditor
Pożary sklepów Biedronka. Przyczyny i konsekwencje - przeanalizowaliśmy kilkadziesiąt przypadków
Pożar sklepu Biedronka

Właśnie zapadł niezwykle ostry wyrok ws. podpalacza, który podłożył ogień w sklepie Biedronka w Płońsku. Sąd skazał 29-latka, który w grudniu ubiegłego roku podpalił sklep dyskontera na 5 lat w więzieniu. Sprawca będzie musiał pokryć koszty zniszczeń, wypłacając ponad 6,7 mln zł odszkodowania. To jeden z najwyższych wyroków za podpalenie w Polsce. Ta historia to tylko jeden z bardzo wielu przypadków pożarów, które wybuchły w sklepach popularnej sieci dyskontów. Przeanalizowaliśmy kilkadziesiąt takich wydarzeń, jakie są wnioski?

Do pożaru Biedronki przy ulicy Młodzieżowej w Płońsku doszło w grudniu 2024 roku. Ogień wybuchł w kontenerze na śmieci stojącym obok sklepu. Płomienie szybko rozprzestrzeniły si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.07.2025 / 14:14
StoryEditor
Rynek mrożonek wart już 5,4 mld zł. Które sklepy najwięcej na nich zarobiły?
Rynek mrożonek wart już ponad 5,4 mld zł. Które sklepy najwięcej na nich zarobiły? (fot. Canva)

Polacy coraz częściej kupują mrożone owoce i warzywa. Z tego powodu rynek mrożonek wzrósł o ponad 10 proc. i jest wart 5,4 mld zł. Które sklepy najwięcej zyskują na tej zmianie trendu? Czy ten segment żywności dalej będzie się rozwijać?

W artykule przeczytasz: 

  • Rynek mrożonek wart już ponad 5,4 mld zł
  • Kto najczęściej kupuje mrożonki?
  • Jakie mrożonki Polacy najczęściej kupują?
  • Polacy coraz chętniej sięgają po mrożone owoce
  • Które sklepy najwięcej zyskały na mrożonkach?
  • Co może ograniczać rozwój rynku mrożonek?

Rynek mrożonek wart już ponad 5,4 mld zł

Z danych opracowanych przez YouGov wynika, że od maja 2024 r. do kwietnia 2025 r. wartość rynku mrożonek w Polsce wyniosła prawie 5,4 mld zł. Porównując rok do roku, oznacza to wzrost o 10,3 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu sprzedaży o 5,7 proc.

Analitycy YouGov wyliczyli, że ciągu analizowanych 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe kupiły łącznie aż 337 tysięcy ton produktów mrożonych. W przeliczeniu na jedno gospodarstwo wynosi to 25 kg w skali roku. Zdaniem ekspertów, Polacy przeciętnie kupują mrożonki raz na 2 tygodnie.

Kto najczęściej kupuje mrożonki?

Produkty mrożone najczęściej trafiają do koszyków  rodzin, osób starszych bez dzieci (tzw. opuszczonych gniazd), a także młodszych konsumentów. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12. lipiec 2025 15:29