20.01.2025 / 13:08
StoryEditor

Tajna historia sukcesu sieci Biedronka! Jak Mariusz Świtalski wraz z Portugalczykami zmienił handlowy obraz Polski

Sieć Biedronka ma już 30 lat. W tym czasie przeszła gruntowną przemianę (fot. mat.pras., Shutterstock)

Pierwszy sklep Biedronki ruszył 1 lutego 1995 r. w Śremie. Od tego czasu mija właśnie 30 lat. Przyglądamy się największemu dyskonterowi w naszym kraju - jego historii i najważniejszym wydarzeniom.

Rok 1994, budynek Elektromisu przy ul. Wołczyńskiej 18 w Poznaniu. To tu Mariusz Świtalski, twórca takich marek jak Elektromis, Eurocash, a później Żabka czy Małpka Express...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.07.2025 / 08:32
StoryEditor
Kaufland sprzedaje ubezpieczenia. Oferuje zwrot na zakupy
Sklep sieci Kaufland (fot. mat. prasowe)

Sieć Kaufland wraz z firmą DA Direkt wprowadziła regularną sprzedaż ubezpieczeń na swojej niemieckiej platformie. Można ubezpieczyć siebie lub swoje zwierzę i zgarnąć rabat na zakupy.

Już od 2022 roku Kaufland oferuje za pośrednictwem ofert partnerskich wybrane ubezpieczenia produktowe i tematyczne jako ekskluzywne, czasowo ograniczone propozycje – na prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2025 / 09:13
StoryEditor
Shrinkflacja Milki wzbudza duże kontrowersje. Mondelez z "nagrodą" dla najbardziej mylącego produktu roku
Shrinkflacja Milki: kontrowersje wokół zmian opakowania i ceny czekolady (fot. Shutterstock)

Zmniejszona gramatura przy wyższej cenie staje się coraz częstszym zjawiskiem na rynku spożywczym. W Niemczech organizacja Foodwatch postanowiła wyróżnić producenta czekolady Milka w sposób, który nie pozostawia złudzeń co do ich oceny tej praktyki. Co dokładnie skłoniło konsumentów do przyznania tej nagrody?

Shrinkflacja, czyli redukcja ilości produktu przy równoczesnym utrzymaniu lub podniesieniu ceny, nie jest w Niemczech zjawiskiem nowym. Jednak to, co spotkało markę Milka, prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. lipiec 2025 05:09