26.06.2024 / 12:46
StoryEditor

E-sklep sieci Agata Meble padł ofiarą ataku hakerskiego. Co powinni zrobić zarejestrowani użytkownicy?

Spółka Agata, właściciel sieci sklepów Agata Meble oraz internetowego sklepu agatameble.pl, opublikowała oświadczenie, w którym informuje o ataku przeprowadzonym przez hakerów. Trwa weryfikacja, czy nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do danych osobowych zarejestrowanych użytkowników. Co powinny zrobić osoby, których dane mogły zostać wykradzione?

Na skutek ataku hakerskiego system informatyczny firmy Agata przez pewien czas nie działał poprawnie. Jak czytamy w komunikacie, obecnie system działa prawidłowo i możliwe jest ponowne robienie zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w sklepie online na agatameble.pl.

Agata weryfikuje, czy skradziono dane klientów

Jak ustalił serwis niebezpiecznik.pl, firma informuje swoich kontrahentów, że naruszenie ochrony danych polegało na tym, iż chwilowo utraciła do nich dostęp i naruszono ich poufność, ale mogło też dojść do ich skopiowania, co jest obecnie sprawdzane. Naruszone zostały dane przetwarzane elektronicznie, w tym m.in. dane służbowe i kontaktowe osób, z którymi spółka współpracuje. Hakerzy zyskali ponadto dostęp m.in. do danych finansowych

"Zgodnie z procedurą bezpieczeństwa weryfikujemy obecnie czy nieuprawniony podmiot uzyskał dostęp do danych klientów takich jak: imię, nazwisko, adres, telefon czy e-mail. Niezależnie od rezultatu tej weryfikacji już teraz prosimy klientów o zwracanie uwagi na potencjalne, nieznane telefony lub wiadomości e-mail mogące mieć na celu na przykład pozyskanie danych lub wyłudzenia" – apeluje spółka w komunikacie adresowanym do użytkowników serwisu agatameble.pl.
Zastrzeż PESEL!

Warto uzupełnić, że skuteczną metodą ograniczenia potencjalnych szkód finansowych, jakie mogłyby wyniknąć z powodu nieuprawnionego wykorzystania skradzionych danych osobowych do celów przestępczych, jest zastrzeżenie numeru PESEL. Wszyscy zarejestrowani użytkownicy serwisu agatameble.pl powinni niezwłocznie dokonać tej czynności. Można to zrobić przez internet lub w dowolnym urzędzie gminy.

Przypomnijmy, że od 1 czerwca 2024 r. instytucje finansowe, np. banki, mają obowiązek weryfikować przy zawieraniu np. umowy kredytu lub pożyczki, czy numer PESEL jest zastrzeżony. Jeśli tak jest, realizacja transakcji jest niemożliwa. Wszelkie ewentualne szkody, jakie mógłby ponieść właściciel zastrzeżonego numeru PESEL, obciążają instytucję, która nie dopełniła obowiązku weryfikacji.

Zastrzeżenie numeru PESEL w żaden sposób nie blokuje możliwości rejestracji do lekarza, realizacji recepty czy załatwienia sprawy urzędowej.

Historia marki Agata sięga roku 1952, w którym powstało państwowe przedsiębiorstwo produkcyjne pod nazwą "Bytomskie Fabryki Mebli". Przez kolejne 70 lat przedsiębiorstwo przeszło szereg transformacji, by finalnie stać się prywatną spółką akcyjną z wyłącznie polskim kapitałem.

Agata to obecnie 35 sklepów wielkopowierzchniowych z szeroką ofertą mebli i dodatków do aranżacji wnętrz. Sklepy sieci oferują artykuły ponad 250 różnych producentów z Polski i zagranicy.

02.09.2025 / 11:27
StoryEditor
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan?
Przychody InPostu rosną o 35 proc. Polski rynek schodzi na drugi plan? (Fot. InPost)

Grupa InPost osiągnął aż 3,5 mld zł przychodu w drugim kwartale 2025 r. Skorygowana EBITDA grupy wyniosła 1 mld zł. – Po raz pierwszy ponad połowa przychodów Grupy InPost pochodziła spoza Polski – mówi Rafał Brzoska. Jakie plany ma spółka na przyszłość?

W artykule przeczytasz:

  • InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów
  • Wzrost przychodów InPost do poziomu 3,5 mld zł w drugim kwartale

  • Marża EBITDA Inpost powyżej 28 proc.  

  • Rafał Brzoska: wyniki potwierdzają sukces naszej strategii międzynarodowej

  • Jakie plany na przyszłość ma InPost?

  • Podstawowe dane finansowe InPost za drugi kwartał 2025 r.

InPost w drugim kwartale znacznie zwiększył sieć paczkomatów

Grupa InPost opublikowała wyniki finansowe za drugim kwartał 2025 rok. W tym okresie znacząco wzrósł wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost. W drugim kwartale było to 324 miliony przesyłek, czyli o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Grupa InPost podkreśa, że to nawet większy wzrost niż dynamika wzrostu rynku e-commerce na kluczowych rynkach.

Warto także podkreślić, że w drugim kwartale 2025 roku Grupa InPost znacznie powiększyła swoją sieć. Na koniec czerwca 2025 r. miała ponad 88 000 punktów OOH, w tym ponad 53 000 maszyn Paczkomat. Obecnie, liczba urządzeń za granicą przewyższyła liczbę w Polsce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 14:22
StoryEditor
Trzy mln klientów skorzystało z promocji Orlen Vitay. Rekordowe wyniki wakacyjnej akcji
Miliony klientów skorzystało z wakacyjnej promocji paliwowej Orlen (fot. Shutterstock)

Ponad 3 mln klientów wzięło udział w letniej akcji związanej z paliwami i ładowaniem samochodów elektrycznych. W porównaniu z poprzednim rokiem odnotowano znaczący wzrost wykorzystania kuponów oraz większe zainteresowanie aplikacjami lojalnościowymi. Co sprawiło, że tak wielu kierowców zdecydowało się na udział w tej promocji?

Letnia akcja zgromadziła blisko 3 mln użytkowników, którzy tankowali paliwo w promocyjnych cenach. Klienci wykorzystali o około 20 proc. więcej kuponów w porównaniu z ubiegło...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10. wrzesień 2025 01:06