06.05.2024 / 10:28
StoryEditor

Empik otworzy 30 salonów, w tym flagowy, trzypiętrowy sklep w odrestaurowanej warszawskiej Cepelii

Tak będzie wyglądała odnowiona Cepelia z salonem Empik (fot. mat. prasowe)
W ubiegłym roku sieci Empik oraz Papiernik by Empik urosły łącznie o 21 sklepów, z czego pięć punktów ruszyło w Warszawie. Tym samym na koniec 2023 r. firma zarządzała ponad 350 salonami. Plany na 2024 r. są jeszcze ambitniejsze, zakładają bowiem otwarcie kolejnych 30 sklepów.

Empik zapowiada, że na przełomie tego i 2025 r. uruchomi nowy, flagowy salon w odrestaurowanej warszawskiej Cepelii (ul. Marszałkowska 99/101). Będzie to trzypiętrowy sklep o łącznej powierzchni niemal 1,3 tys. mkw. Ma to być najnowocześniejszy Empik w Polsce.

Empik w Cepelii z mini-czytelnią

Sklep w Cepelii zajmie trzy poziomy: -1, parter i 1. piętro. W salonie znajdzie się nie tylko strefa handlowa, ale również multimedialna ekspozycja i mała czytelnia. Dodatkowym elementem będzie strefa do organizacji wydarzeń.

Empik zapowiada, że w nowym salonie dostępne będą też usługi omnikanałowe łączące w jednym miejscu wygodę zakupów online i offline. To m.in. click&collect (ekspresowa rezerwacja produktów z odbiorem w salonie już po dwóch godzinach), darmowa dostawa zamówień z Empik.com do salonu, również w opcji ekodostawy bez opakowań czy usługa Premium Pay&Go umożliwiająca finalizację zakupów w aplikacji Empik, bez konieczności podchodzenia do kasy.

Właścicielem, głównym inwestorem i wykonawcą w zakresie całego budynku Cepelii, infrastruktury i otoczenia jest spółka Sienna 111. Za projekt rewitalizacji pawilonu Cepelii odpowiada pracownia Bernatek Architekci.

- Koncentrujemy się mocno na zagęszczaniu sieci, aby dotrzeć z ofertą w miejsca, gdzie nie ma jeszcze Empiku, jednak równolegle od dłuższego czasu poszukiwaliśmy nowej flagowej lokalizacji w warszawskim Śródmieściu. Z uwagi na powierzchnię i przeznaczenie handlowe, jak również kulturalne dziedzictwo i znaczenie dla historii Warszawy, budynek Cepelii był dla nas naturalnym wyborem - mówi Łukasz Sitko, dyrektor operacyjny obszaru retail w Empiku.

Cepelia - co to takiego?

Historia Cepelii sięga lat 60. minionego wieku. Nazwa pawilonu pochodzi od Centrali Przemysłu Ludowego i Artystycznego (CPLiA).

Nieremontowany od lat i oblepiony licznymi reklamami budynek szpecił centrum Warszawy od wielu lat. W 2019 r. Cepelia trafiła do rejestru zabytków. W styczniu 2024 r. mazowiecki wojewódzki konserwator budynków nakazał właścicielowi obiektu przeprowadzenie prac konserwatorskich i robót budowlanych. Jak wskazano, takie prace są konieczne ze względu na zagrożenie zniszczeniem lub istotnym uszkodzeniem budynku.

Empik zapowiada, że Cepelia niebawem "odzyska blask dzięki kompleksowej renowacji zgodnej z pierwowzorem i zachowaniem charakterystycznych elementów elewacji i wnętrza".

image
FOTO: fot. Mat. Prasowe
14.06.2025 / 08:00
StoryEditor
TOP10 tygodnia:dyskonty przemysłowe, podatek handlowy, Żabka, OLX pod pręgierzem UOKiK
TOP10 tygodnia (collage)

Ten tydzień zdominowały tematy związane z kanałem dyskontowym. Pepco optymalizuje model biznesowy, Action zapowiada potężne inwestycje, Biedronka kompletuje nowy gang maskotek. Mieliśmy też dwa tematy związane z convenience – ekspansję międzynarodową Żabki oraz nowy koncept Babak na Ukrainie, który umownie nazwaliśmy Żabka-Bis. Duży ferment spowodowały też rządowe plany zmian w podatku handlowym.

1. Pepco sprzedało 800 sklepów dyskontowych za symboliczne 5 złotych! Czy sprzeda także sieć Dealz w Polsce?

Grupa Pepco, prowadząca dyskonty odzieżowe, poinformowała o fi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 10:09
StoryEditor
Arket w Polsce! Szwedzka sieć sklepów z kawiarnią przyspiesza z ekspansją w naszym kraju
Sklep Arket w Hangzhou w Chinach (fot. Arket)

Skandynawska marka lifestylowa Arket rozszerza swoją obecność w Polsce, otwierając nowy sklep we Wrocławiu. Nowa placówka będzie drugą fizyczną lokalizacją tej firmy w naszym kraju, pierwszy salon ruszył w Warszawie w 2024 roku.

Grupa odzieżowa H&M, do której należy Arket szuka pomysłu na wzrost sprzedaży i rozwija marki parasolowe. Uruchomienie sklepów pod nowym szyldem jest elementem strategii wzros...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 02:58