11.10.2019 / 16:45
StoryEditor

Właściciel sieci Makro Polska sprzedał udziały w spółce Metro Chiny firmie Wumei

(Metro AG)
Niemiecki koncern handlowy Metro AG, do którego należy m.in. sieć hurtowni Makro C&C Polska podpisał dzisiaj umowę o strategicznym partnerstwie z chińskim gigantem Wumei Technology Group. Na podstawie umowy Wumei przejmie większościowy pakiet akcji w chińskim biznesie Merto. Niemiecki dystrybutor pozostawi sobie 20 proc. udziałów w spółce joint venture, która powstanie w po sfinalizowaniu umowy.

- Transakcja odzwierciedla dobre wyniki biznesowe i majątkowe Metro China. Jest to kolejny znaczący krok w strategii naszej firmy polegającej na uproszczeniu  portfolio i prz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.07.2025 / 13:03
StoryEditor
Alkohol bez akcyzy? Sejm zajmie się ustawą znoszącą podatek akcyzowy na niektóre alkohole
Zerowa akcyza na cydr i perry? Sejm zadecyduje (fot. Łukasz Rawa)

Czy państwo powinno zrezygnować z pobierania akcyzy od lekkich alkoholi owocowych? Taki postulat znalazł się w poselskim projekcie ustawy, który zakłada całkowite zwolnienie cydru i perry z tego podatku. Choć propozycja nie jest nowa, to dopiero niedawno trafiła pod obrady Komisji Finansów Publicznych. Czy komisja poparła tę zmianę, czy jednak uznała ją za zbyt kontrowersyjną?

Z artykułu dowiesz się o:

  • Produkcja cydru w Polsce
  • Akcyza na cydr
  • Czy będzie zerowa akcyza na cydr i perry?

Złożony przez grupę posłów projekt ustawy zakładał całkow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31.07.2025 / 15:57
StoryEditor
Kaufland wystartował z nietypową akcją. Mówi o owocach, całowaniu i… promuje się w aplikacjach randkowych
Kaufland promuje arbuzy i zachęca do interakcji. Reklamuje się w aplikacji randkowej (fot. Pixabay)

Od trzeciego sierpnia w Lidlu będzie można kupować arbuzy ważące ponad 9 kilogramów. Z kolei Kaufland zachęca kupujących ten owoc do rozmowy, a nawet… całowania. Będzie reklamował się w aplikacjach randkowych.

Trzeciego sierpnia w Lidlu klienci będą mogli świętować Dzień Arbuza. Z tej okazji, od czwartku, 31 lipca, w ofercie dyskontera dostępna będzie specjalna, gigantyczna odmiana te...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. sierpień 2025 02:00