17.05.2024 / 17:13
StoryEditor

HalfPrice zamknął sklep internetowy. Dariusz Miłek, prezes CCC: średnio nam to wychodziło

Na zdj. salon HalfPrice w Pradze (fot. mat. prasowe)
Z końcem kwietnia br. sklep internetowy HalfPrice zakończył działalność. Grupa CCC chce się skupić na rentownym biznesie offline. Okazuje się, że e-commerce w firmie działającej w modelu przecenowym utrudnia relacje z markami.

– Uważam, że to była bardzo mądra decyzja. To nam pozwoli lepiej rozmawiać z markami – powiedział podczas konferencji wynikowej Dariusz Miłek, prezes CCC.

Miłek o e-commerce w HalfPrice

Dodał, że nie wszystkim dostawcom produktów przecenianych podobała się sprzedaż w kanale e-commerce. Dariusz Miłek wyjaśnił, że markom nie odpowiada widoczna przecena w internecie.

- Po drugie, średnio nam to wychodziło. To nie było rentowne – stwierdził prezes CCC komentując wyniki HalfPrice. - U nas była to troszkę prowizorka i zdecydowałem się zamknąć ten kanał, ale nie mówię, że my do tego kanału nie wrócimy, kiedy będziemy bardziej dojrzałą organizacją. Dziś musimy się skupić na operacjach sklepowych i ekspansji szyldu HalfPrice.

CCC chce zapewnić zamknięty obieg produktów w grupie. Produkty niesprzedane w odpowiednim czasie w CCC, eObuwiu i Modivo trafiają do kanału off-price. Jak powiedział Dariusz Miłek: - Mamy kanał off-price, który nam sprząta końcówki serii.

CCC poprawia rentowność kanału off-price

W pierwszym kwartale 2024 roku przychody z segmentu HalfPrice w Grupie CCC wyniosły 371 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Jak podała spółka, wzrost ten był wspierany ekspansją sieci sklepów stacjonarnych (+28 proc. r/r) i kontynuowanym wzrostem sprzedaży w sklepach LfL (+12 proc.).

Na koniec kwietnia 2024 roku pod marką HalfPrice działało 129 sklepów stacjonarnych, o 28 więcej niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale otwarto 6 nowych salonów, a w całym 2024 roku Grupa CCC zamierza otworzyć ponad 30 sklepów marki HalfPrice.

25.07.2024 / 15:47
StoryEditor
Kaufland z usługą skanowania produktów za pomocą smartfonu K-Scan w ponad 100 sklepach
Na zdj. sklep sieci Kaufland (fot. ZhakYaroslav/Shutterstock)

Kaufland inwestuje w usługę K-Scan. Sieć handlowa umożliwiła skanowanie produktów za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie w ponad 101 sklepach.

Usługa K-Scan została uruchomiona jesienią 2022 roku. Od tego czasu sieć Kaufland systematycznie poszerza jej dostępność. Z działających w Polsce prawie 250 sklepów w 101 umożli...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.07.2024 / 17:25
StoryEditor
Zmiana w kadrze Grupy Eurocash. Marta Królikowska dołącza do ekipy Delikatesów Centrum jako nowa dyrektor
Marta Królikowska, dotychczasowa szefowa projektu Faktora Win została dyrektor ds. sieci agencyjnej w Delikatesach Centrum (fot. materiały prasowe)

Grupa Eurocash zasila zespół menedżerów odpowiedzialnych za Delikatesy Centrum. Dyrektorem ds. sieci agencyjnej w Delikatesach Centrum została Marta Królikowska, która wcześniej była szefową konceptu Faktoria Win.

Marta Królikowska rozpoczęła nowy rozdział kariery w Grupie Eurocash. Od lipca br. piastuje nowe stanowisko – dyrektor ds. sieci agencyjnej w Delikatesach Centrum.

Z Abc,...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. lipiec 2024 00:01