17.05.2024 / 17:13
StoryEditor

HalfPrice zamknął sklep internetowy. Dariusz Miłek, prezes CCC: średnio nam to wychodziło

Na zdj. salon HalfPrice w Pradze (fot. mat. prasowe)
Z końcem kwietnia br. sklep internetowy HalfPrice zakończył działalność. Grupa CCC chce się skupić na rentownym biznesie offline. Okazuje się, że e-commerce w firmie działającej w modelu przecenowym utrudnia relacje z markami.

– Uważam, że to była bardzo mądra decyzja. To nam pozwoli lepiej rozmawiać z markami – powiedział podczas konferencji wynikowej Dariusz Miłek, prezes CCC.

Miłek o e-commerce w HalfPrice

Dodał, że nie wszystkim dostawcom produktów przecenianych podobała się sprzedaż w kanale e-commerce. Dariusz Miłek wyjaśnił, że markom nie odpowiada widoczna przecena w internecie.

- Po drugie, średnio nam to wychodziło. To nie było rentowne – stwierdził prezes CCC komentując wyniki HalfPrice. - U nas była to troszkę prowizorka i zdecydowałem się zamknąć ten kanał, ale nie mówię, że my do tego kanału nie wrócimy, kiedy będziemy bardziej dojrzałą organizacją. Dziś musimy się skupić na operacjach sklepowych i ekspansji szyldu HalfPrice.

CCC chce zapewnić zamknięty obieg produktów w grupie. Produkty niesprzedane w odpowiednim czasie w CCC, eObuwiu i Modivo trafiają do kanału off-price. Jak powiedział Dariusz Miłek: - Mamy kanał off-price, który nam sprząta końcówki serii.

CCC poprawia rentowność kanału off-price

W pierwszym kwartale 2024 roku przychody z segmentu HalfPrice w Grupie CCC wyniosły 371 mln zł, co oznacza wzrost o 48 proc. r/r. Jak podała spółka, wzrost ten był wspierany ekspansją sieci sklepów stacjonarnych (+28 proc. r/r) i kontynuowanym wzrostem sprzedaży w sklepach LfL (+12 proc.).

Na koniec kwietnia 2024 roku pod marką HalfPrice działało 129 sklepów stacjonarnych, o 28 więcej niż rok wcześniej. W pierwszym kwartale otwarto 6 nowych salonów, a w całym 2024 roku Grupa CCC zamierza otworzyć ponad 30 sklepów marki HalfPrice.

16.07.2025 / 11:05
StoryEditor
Sinsay pokazuje dane: co drugi klient wybiera samoobsługę. Co to znaczy dla branży?
Kasy samoobsługowe w Sinsay – wyniki testów, dane i zmiany w handlu (Shutterstock)

Rosnące tempo życia i potrzeba wygody coraz silniej wpływają na sposób, w jaki robimy zakupy. Klienci coraz chętniej rezygnują z tradycyjnej obsługi kasowej, sięgając po rozwiązania samoobsługowe. Czy dane z testów w sklepach Sinsay zapowiadają początek nowej ery w branży odzieżowej?

W ostatnich latach samoobsługa w handlu zyskała ogromną popularność. Kluczowym czynnikiem, który napędza ten trend, jest chęć uniknięcia kolejek i potrzeba szybkiego, samodziel...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.07.2025 / 11:00
StoryEditor
Wiemy jak mają się portfele Polaków. Czy wakacje to dobry czas na wydawanie?
Dobrostan finansowy Polaków w II kwartale 2025 – dane z Financial Wellness Index (fot. Canva)

W drugim kwartale 2025 r. Polacy złapali chwilowy oddech finansowy, ale daleko im do poczucia bezpieczeństwa ekonomicznego. Najnowszy Financial Wellness Index ujawnia, że choć stres nieco zelżał, sytuacja materialna większości społeczeństwa pozostaje niezmienna. Jakie typy postaw dominują w Polsce i dlaczego tylko nieliczni mogą mówić o finansowym komforcie?

W drugim kwartale 2025 r. Finax opublikował najnowszy odczyt swojego Financial Wellness Index (FWI). Wskaźnik mierzący dobrostan finansowy polskiego społeczeństwa osiągnął warto...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. lipiec 2025 16:22