08.11.2018 / 14:18
StoryEditor

Brytyjskie supermarkety zmieniają taktykę w walce z dyskontami Aldi i Lidl

Tesco może stracić pozycję lidera rynku brytyjskiego na rzecz połączonych sieci Sainsbury i Asda (fot. mat. prasowe Tesco UK)
Niemieccy dyskonterzy systematycznie powiększają udziały w brytyjskim rynku spożywczym, kosztem największych sieci miejscowych – tzw. Big Four – Tesco, Sansbury, Morrisons i Asda. Brytyjscy detaliści poszukują nowych sposobów rywalizowania z dyskonterami. Tesco i Morrisons rozwijają hurt, a Sainsbury próbuje połączyć się z siecią Asda – analiza serwisu proactiveinwestors.co.uk.

Ostanie wyniki kwartalne sprzedaży LfL sieci Morrisons pokazują spowolnienie wzrostu z 2,5 proc. w II kw. Do 1,3 proc. w III kw. 2018 r. Jednocześnie dywizja hurtowa sieci od...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2025 / 11:14
StoryEditor
Donos do prokuratury na zarząd Żabki. "Sieci handlowe przekroczyły granicę"
Donos na zarząd Żabka Polska. Sieci handlowe dawno przekroczyły granicę (Jan Śpiewak + Żabka Polska)

Jan Śpiewak złożył zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez członków zarządu sieci Żabka Polska. Jeśli prokuratura przychyli się do jego argumentów, członkom zarządu grozi nawet do pół miliona złotych kary. Jak oskarżenia formułuje aktywista i jak tłumaczy się sieć handlowa?

Z artykułu dowiesz się:

  • Śpiewak składa donos na zarząd Żabki
  • Żabka wprowadza promocje na piwo, która wywołała kontrowersje
  • Śpiewak uważa, że promocja Żabki promuje nadmierne spożywanie alkoholu
  • Nawet pół miliona złotych kary za promocję piwa niezgodną z prawem
  • Jak sprawę komentuje sieć handlowa?

Śpiewak składa donos na zarząd Żabki za promocję piwa

Składamy zawiadomienie do prokuratury na zarząd Żabki. Ich promocyjny abonament to naprawdę abonament na alkoholizm –­­ poinformował 28 kwietnia w mediach społecznościowych, Jan Śpiewak, aktywista warszawski i prezes fundacja Bezpieczna Polska Dla Wszystkich.

W jego opinii, działania zarządu Żabki przekraczają dozwolone ramy reklamy piwa określone w prawie, w tym w ustawie wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

– Sieci handlowe od dawna przekraczały granicę prawa. Niestety nie spotykało się to z odpowiedzią polityków i służb – uważa Jan Śpiewak.

Żabka wprowadza promocje na piwo, która wywołała kontrowersje

Portal wiadomoscihandlowe.pl informował niedawno, że do sieci Żabka wróciła oferta, w ramach której klienci mogą od razu zapłacić za 24 piwa w obniżonej cenie, a następnie odbierać je w sklepach w ciągu 20 dni od daty zakupu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.04.2025 / 12:11
StoryEditor
Sieci handlowe płaczą i płacą. O ile wzrosły koszty pracy w handlu w Polsce?

W 2024 r. pracodawcy w Polsce mierzyli się z rosnącymi kosztami zatrudnienia – w IV kw. indeks IKZ był o 9,4 proc. wyższy niż w I kw., a rok do roku wzrósł aż o 12,3 proc., przy spadku liczby przepracowanych godzin o 0,9 proc. (GUS).

Trochę inaczej wyglądało to w pracy tymczasowej – według Grupy Progres liczba przepracowanych godzin wzrosła tam o 14 proc. r/r. Rosną też pensje. W marcu 2025 r. przeciętne wyn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 07:48