07.02.2019 / 10:56
StoryEditor

Carrefour przeprowadzi w 2019 r. głęboką restrukturyzację swoich francuskich hipermarketów

Carrefour (fot. Konrad Kaszuba)
Francuski detalista ogłosił w ostatni piątek plan głębokiej restrukturyzacji swoich placówek wielkopowierzchniowych we Francji. Odpowiadają one za blisko 25 proc. przychodów sieci, jednak są mało produktywne i zaniżają zyski. Plany firmy budzą obawy związkowców, ponieważ mogą oznaczać zwolnienia dużej liczby pracowników.

Na 2019 r. Carrefour zaplanował m.in. dalszą redukcję powierzchni przeznaczonych na artykuły przemysłowe, których sprzedaż chce przekierować do kanału e-commerce. Niektóre grupy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.10.2025 / 14:32
StoryEditor
Pasibus i jego spojrzenie na drive thru: - Otwiera się przestrzeń, w której możemy wyznaczać kierunek [WYWIAD]

Pasibus uruchomił we wrocławskiej Alei Bielany swój pierwszy polski koncept drive thru. Alicja Staszczyńska, członek zarządu Pasibusa, opowiada nam o przygotowaniach do jego uruchomienia oraz o potencjale, jakie drzemie w tym formacie.

Skąd pomysł na drive thru?

Alicja Staszczyńska, członek zarządu Pasibusa: Z uważnej obserwacji rynku i twardych danych, które jasno pokazują, że to nie chwilowy trend, a p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 11:32
StoryEditor
Grupa Żywiec zamyka Browar Namysłów. "Trwają rozmowy z nowymi inwestorami"
Grupa Żywiec zamyka browar w Namysłowie. ”Trwają rozmowy z nowymi inwestorami” (fot. Browar Namysłów/Facebook)

Grupa Żywiec poinformowała o zamknięciu browaru w Namysłowie, którego właścicielem jest od kilku lat. Będzie to już drugi browar, który koncern Heineken zamknie w Polsce w ostatnim czasie. Z czego wynika ta decyzja? Czy znajdzie się inwestor, który przejmie browar w Namysłowie?

W artykule przeczytasz:

  • Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach
  • Najstarszy browar w Polsce znów znalazł się na zakręcie
  • Co z załogą Browaru Namysłów?
  • Czy marka piwa Namysłów zniknie z rynku?
  • Trwają rozmowy nad znalezieniem inwestora w browar w Namysłowie
  • Grupa Żywiec sprzedała także browar w Leżajsku. Piwa już tam nie ważą
  • Heineken reorganizuje koncern – zmiany dotkną 400 pracowników

Grupa Żywiec wychodzi z browaru Namysłów po kilku latach

– W obliczu spadku rynku piwa, rosnących kosztów i podatków, z początkiem 2026 roku Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Firma będzie kontynuować warzenie swoich marek w pozostałych browarach – poinformowała w oświadczeniu Grupa Żywiec, która wchodzi w skład koncernu Heineken.

Warto dodać, że Grupa Żywiec nabyła 100 proc. udziałów Browaru Namysłów za kwotę 500 mln zł od Chicago Poland Investment Group. Umowę w tej sprawie podpisano pod koniec 2018 roku, a formalnie koncern Heineken, za pośrednictwem Grupy Żywiec, stał się właścicielem namysłowskiego browaru w 2019 roku.

– Jesteśmy przekonani, że dogłębna znajomość rynku piwnych specjalności oraz elastyczność działania Browaru Namysłów i nasza ekspertyza oraz doświadczenie w budowaniu silnych marek na większą skalę to doskonałe połączenie, które tworzy przepis na sukces na zmieniającym się rynku – zapewniał wówczas w komunikacie Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Więcej na ten temat w artykule: Grupa Żywiec kupuje Browar Namysłów za 0,5 mld zł! To efekt rewolucji na rynku piwa.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. październik 2025 16:52