21.05.2018 / 11:55
StoryEditor

Czego pragną franczyzobiorcy?

()
Wsparcie w sferze handlowej, marketingowej czy operacyjnej to nie wszystko. Współcześni franczyzobiorcy oczekują od kontrahentów coraz więcej. Odpowiedzi na te potrzeby stara się szukać m.in. Lewiatan.

Sieć Lewiatan proponuje szerokie wsparcie zarówno w sferze handlowej, jak też marketingowej i operacyjnej. Na liście benefitów oferowanych przez Lewiatana zrzeszanym placówkom ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Sieć Lewiatan proponuje szerokie wsparcie zarówno w sferze handlowej, jak też marketingowej i operacyjnej. Na liście benefitów oferowanych przez Lewiatana zrzeszanym placówkom znajdują są między innymi: ponad 370 produktów marki własnej, portfel kontraktów handlowych, czy też wsparcie marketingowe (gazetki promocyjne, plakaty, billboardy, konkursy dla klientów, loterie, etc.).

Jak deklarują przedstawiciele firmy, niezwykle istotna dla franczyzobiorców Lewiatana jest również stała aktywność reklamowa w ogólnopolskich mediach, ponieważ przekłada się na renomę oraz wysoką znajomość marki przez konsumentów. Ważne są także rozwiązania, które istotnie obniżają koszty działalności placówek handlowych: ubezpieczenie OC, majątkowe i pracownicze, radio Lewiatan oraz POS TV emitowane w sklepach, programy szkoleniowe, pomoc w aranżacji i ustawieniu sklepu, zakup energii i paliw, usługi bankowe i telekomunikacyjne, płatności elektroniczne itp.

- Priorytetem dla nas jest realizacja działań przynoszących bezpośrednie korzyści franczyzobiorcom Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan. Metodycznie pracujemy nad wprowadzaniem zmian w naszym portfolio; systematycznie rozwijamy indeks rozwiązań, dzięki którym asygnujemy coraz bardziej atrakcyjną ofertę handlową dla klientów, a tym samym zwiększamy konkurencyjność zrzeszanych sklepów – mówi Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding.

Starania sieci docenili eksperci rynkowi, przyznając Lewiatanowi statuetkę Market Roku 2018 w kategorii „Najlepszy koncept franczyzowy". Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 10 maja br. podczas 11. Kongresu Rynku FMCG 2018.

– Cieszę się i jestem niezmiernie dumny, że niezależne gremia ekspertów doceniają model franczyzowy Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan. To także gest uznania dla wszystkich franczyzobiorców oraz 3 200 sklepów naszej sieci, które każdego dnia pracują na wspólny sukces – dodaje Wojciech Kruszewski.
 

15.07.2024 / 10:42
StoryEditor
Marketplace Kauflandu w Polsce rusza już za trzy tygodnie. W ofercie milion produktów
Kiedy Kaufland Marketplace ruszy w Polsce? (fot. Kaufland)
7 sierpnia wystartuje zapowiadany od dawna w naszym kraju marketplace sieci Kaufland – Kaufland.pl. Już pierwszego dnia na klientów czekać ma aż milion produktów w 6400 kategoriach.

Kaufland, skupiony dotąd na działalności stacjonarnej, postanowił rozszerzyć pole swojej aktywności, uruchamiając platformę typu marketplace.

– Fundamentem działalno...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Kaufland, skupiony dotąd na działalności stacjonarnej, postanowił rozszerzyć pole swojej aktywności, uruchamiając platformę typu marketplace.

– Fundamentem działalności sieci Kaufland od zawsze był handel stacjonarny, oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jako firma otwarta na innowacje idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w przestrzeni online, a sprzedawcom z Polski zapewnimy dostęp do atrakcyjnego, polskiego i międzynarodowego kanału dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu. Jesteśmy przekonani, że rozpoznawalność i wartości naszej marki uczynią Kaufland Marketplace jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w naszym kraju – mówi Michał Łagunionek, prezes zarządu Kaufland Polska.

Co można znaleźć na marketplace Kauflandu?

Konsumenci znajdą tam asortyment m.in. z takich kategorii jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda.

Przedstawiciele sieci zwracają uwagę, że Kaufland Marketplace będzie współpracował  zewnętrznymi sprzedawcami detalicznymi, którzy we własnym imieniu zaoferują swoje produkty w serwisie online. Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci. Oprócz ceny i szczegółów oferty klienci znajdą na stronie również informacje o danym sprzedawcy.

Kupujący będą mogli korzystać z różnych metod płatności takich jak Blik, zakup na fakturę VAT oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą płatniczą. Artykuły zakupione za pośrednictwem platformy klienci otrzymają bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.

Sprzedawcy na marketplace Kauflandu

Sieć chwali się, że już teraz na platformie zarejestrowało się ponad 2 tys. sprzedawców detalicznych. Polska staje się czwartym krajem, w którym mogą oni korzystać z rozwiązania Kaufland Global Marketplace. We wszystkich krajach, gdzie platforma jest obecna, swoją działalność przy pomocy tego narzędzia prowadzi już 11 tys. detalistów, którzy docierają również do ponad 13 milionów użytkowników aplikacji Kaufland i 16 milionów konsumentów korzystających z Kaufland Card.

Co ma zachęcać sprzedawców do wejścia na platformę? Przedstawiciele sieci podkreślają, że oprócz korzyści w postaci zasięgu i wysokiej świadomości marki szczególnie atrakcyjne są również liczne usługi dodatkowe oferowane przez Kaufland Global Marketplace, takie jak np. wielokanałowe rozwiązania marketingowe dla ofert wystawianych online, przetwarzanie płatności w lokalnej walucie oraz bezpłatne, bezpośrednie wsparcie dla sprzedawcy. Każdy sprzedawca detaliczny, który zarejestruje się na Kaufland.pl, otrzyma trzymiesięczny bezpłatny dostęp do platformy i będzie mógł przez ten okres sprzedawać swoje produkty bez prowizji.

Kaufland Global Marketplace jest obecny w Europie od około roku i działa w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Oprócz Polski Kaufland Marketplace zostanie uruchomiony również w Austrii, a start platformy w tym kraju przewidziany jest na wrzesień.

17.07.2024 / 17:07
StoryEditor
Żabka Nano jeszcze nie zarabia, ale przynosi coraz większe przychody
Sklep Żabka Nano w klubie Zdrofit w Warszawie (fot. mat. prasowe)
Polacy coraz bardziej przekonują się do sklepów autonomicznych, a że najwięcej z nich w Polsce należy do Żabki, można powiedzieć, że to właśnie Żabka Nano oswaja konsumentów z nową technologią. Świadczą o tym wyniki firmy zarządzającej sklepami bezobsługowymi działającymi w sieci. W ub. roku sprzedaż w tych placówkach urosła ponad dwukrotnie.

Ponad dwukrotnie wzrosły przychody ze sprzedaży spółki Żabka Nano w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku. Wyniosły one w ub. roku 25,71 mln zł wobec 9,14 mln zł rok wcześnie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Ponad dwukrotnie wzrosły przychody ze sprzedaży spółki Żabka Nano w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku. Wyniosły one w ub. roku 25,71 mln zł wobec 9,14 mln zł rok wcześniej.

Żabka Nano realizuje plan

Pomimo zwiększenia przychodów projekt autonomicznych sklepów sieci handlowej jest nadal nierentowny. W 2022 roku przyniósł 4,7 mln zł straty netto, a w ub. roku 6,9 mln zł. EBITDA w tych latach wyniosła odpowiednio -5,6 mln zł i -4,2 mln zł.

Ze sprawozdania finansowego Żabki Nano wynika, że podane powyżej liczby świadczą o realizacji zakładanego celu. „Spółka osiągnęła zakładane cele w 2023 roku poprzez budowę największej sieci sprzedaży w formacie autonomicznym w Europie i kontynuuje rozwój sieci sprzedaży i rozwój technologii” – czytamy w dokumencie.

Wyzwaniem jest przekonanie konsumenta

Żabka Nano informuje ponadto, że planuje zwiększać liczbę lokalizacji, w których jest dostępna dla klientów poprzez nowe formaty, które do tej pory nie istniały w Grupie Żabka.

"Celem Spółki jest wzrost sprzedaży i świadomości konsumenckiej ze szczególnym skupieniem na transformacji postrzegania nowych technologii, dostępności sklepów oraz świadomości ich działania. Nadrzędnym celem jest zachęcenie konsumentów do nowego sposobu robienia zakupów i dalsza adaptacja nowego formatu" – podaje firma.

image
Wyniki finansowe Żabki Nano za 2023 rok
FOTO: fot. Żabka Nano
27. lipiec 2024 11:53