15.10.2024 / 09:02
StoryEditor

Czterodniowy tydzień pracy dla Polaków. Co w tej sytuacji z pracą handlowców w piątki, soboty i niedziele?

Wśród handlowców jest duża grupa, popierająca przywrócenie handlu w niedziele  Fot. Kaufland 

Pracownicy handlu zastanawiają się, czy i w jaki sposób również będą mogli skorzystać z dobrodziejstw zapowiadanego przez obecny rząd czterodniowego tygodnia pracy. Równolegle politycy pracują bowiem nad przywróceniem handlu we wszystkie niedziele - komentuje Forsal.pl.

Handlowcy już teraz nie mają wolnych sobót, pracują w godzinach nadliczbowych, w niedziele handlowe. Co więc będzie się działo po zapowiadanym skróceniu czasu pracy w kodeksie p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 16:18
StoryEditor
Branża delivery konsoliduje się. Inwestorzy integrują firmy logistyczne, handlowe i technologiczne
Przyszłość q-commerce w Polsce. Platformy budują inteligentne ekosystemy handlu (fot. ChameleonsEye/Shutterstock)

Rynek dostaw na żądanie przechodzi dynamiczną przemianę. Z prostego modelu q-commerce staje się częścią złożonych systemów, które łączą dane, marki i potrzeby użytkowników. Jak zmienia się rola platform delivery w świecie, gdzie liczy się nie tylko szybkość, ale też jakość relacji z konsumentem?

Według raportu "Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2025", aż 93 proc. internautów w Polsce deklaruje, że robi zakupy online. Z kolei 72 proc. osób korzystających z ekspresowych dost...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 10:21
StoryEditor
Biedronka stąpa po polu minowym. Trzy kluczowe działania pozwolą jej budować przewagę na rynku
Biedronka stąpa po polu minowym. Jak sieć chce budować przewagę na rynku detalicznym? (fot. Shutterstock)

Biedronka zwiększyła sprzedaż o 7,4% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku, ale wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (LFL) nie nadążył za inflacją żywności. Jakie są główne wyzwania sieci i w jaki sposób zamierza utrzymać swoją pozycję na rynku detalicznym?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie były wyniki Biedronki w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025?
  • Jakie czynniki wpływały na sprzedaż detaliczną w Polsce?
  • Sytuacja rynkowa stworzyła dla Biedronki pole minowe
  • Jaki jest klucz do wzrostu sprzedaży Biedronki?
  • Sprzedaż Biedronki rośnie, ale LFL ciągle poniżej inflacji
  • Biedronka ma ambitne plany otwarć nowych sklepów
  • Główne wyzwania dla Biedronki

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku polski rynek detaliczny był polem ostrej walki o portfele konsumentów. Wyzwaniem pozostawała sytuacja kosztowa i ostrożni w wydatkach konsumenci.

Jakie były wyniki Biedronki w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025?

Wyniki Biedronki – na pierwszy rzut oka całkiem niezłe – pokazują wyzwania, z jakimi zmaga się nie tylko największy detalista, ale cała branża. Wzrost sprzedaży o 7,4% (do 18,8 mld euro) w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. potwierdza siłę marki. Jednak wzrost kosztów i niepewność towarzysząca wydatkom klientów zmusza dyskontera do stałej redefinicji strategii.

Jakie czynniki wpływały na sprzedaż detaliczną w Polsce?

W Polsce, z jednej strony, mieliśmy do czynienia z istotnym wzrostem płacy minimalnej o 9,2%, dzięki czemu wzrósł dochód rozporządzalny gospodarstw domowych, co teoretycznie mogłoby stymulować konsumpcję.

Z drugiej jednak, inflacja żywności utrzymała się na znaczącym poziomie, wynosząc 5,3% w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, ze średnią w III kwartale na poziomie 4,7%. Warto także dodać, że mocny wzrost płac przełożył się na wzrost kosztów i dodatkowe obciążenia biznesu operatora.

Sytuacja rynkowa stworzyła dla Biedronki pole minowe

Pedro Soares Dos Santos, CEO Jerónimo Martins, zauważył, że globalna niepewność geopolityczna wpływa na zaufanie i zachowania konsumentów, zwiększając ich zainteresowanie okazjami oszczędności. Polskie rodziny w tym okresie ograniczały spożycie żywności i koncentrowały się na niskich cenach oraz promocjach. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. listopad 2025 17:37