19.09.2013 / 11:18
StoryEditor

Lider europejskiego rynku piwa znad Newy

David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
()
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
()
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
()
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
David Khachikyan, specjalista ds. eksportu Baltiki i nasz gospodarz  w Sankt Petersburgu (z lewej), z autorem i tłumaczką
Rosja, z rocznym spożyciem piwa na poziomie 90 mln hl, to czwarty rynek świata, a Baltika jest największym browarem w tym kraju, z blisko 40­‑proc. udziałem w sprzedaży. Od 2007 roku, kiedy Rosjanie wypili rekordowe 109,7 mln hl piwa, konsumpcja – głównie wskutek rozmaitych ograniczeń w sprzedaży – spada. Nic zatem dziwnego, że lider rosyjskiego rynku, który eksportuje piwo do 75 krajów świata, bacznie przygląda się Polsce, zamykającej pierwszą dziesiątkę globalnych piwnych potęg, z konsumpcją rzędu 36 mln hl rocznie.

Baltika to relatywnie młoda firma, założona w 1990 roku, która posiada 10 browarów w Rosji i w całości należy do Grupy Carlsberg. Może pochwalić się tym, że jest europejskim num...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.10.2025 / 09:42
StoryEditor
Odkryj potencjał retail media: Footprints AI publikuje kompleksowy przewodnik dla detalistów i marek FMCG

Retail Media, nazywane trzecią falą reklamy, dynamicznie zmienia zasady gry w marketingu. Aby pomóc detalistom i markom odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości, firma technologiczna Footprints AI opublikowała kompletny, bezpłatny przewodnik po omnikanałowym Retail Media. To ponad 100-stronicowe kompendium wiedzy, które wyjaśnia, jak efektywnie wykorzystać dane i nowe technologie do budowania przewagi konkurencyjnej.

Co sieci handlowe zyskują przez retail media?

Dla przedstawicieli sieci handlowych retail media to nie tylko dodatkowy kanał marketingowy, ale przede wszystkim szansa na stw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.10.2025 / 18:37
StoryEditor
Marc O’Polo ratuje przed bankructwem sieć sklepów z 45-letnią tradycją. Czy to koniec problemów znanej marki premium?
Firma Marc O‘Polo ratuje sieć sklepów Closed

Niemiecka marka modowa Closed, znana z ponad 45-letniej tradycji i specjalizacji w denimie, znalazła się w poważnym kryzysie finansowym. Na ratunek przyszła jej niemiecka firma, doskonale znana polskim konsumentom, a chodzi o markę Marc O’Polo.

W sierpniu 2025 roku firma Closed złożyła wniosek o upadłość po tym, jak banki wycofały się z dalszego finansowania i zamknęły linie kredytowe. W efekcie spółka nie była w stani...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. październik 2025 14:54