12.08.2020 / 18:04
StoryEditor

Nieoficjalnie: Aldi przygotowuje się do stworzenia własnego konceptu sklepu autonomicznego

Aldi, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)
Aldi Süd ogłosił międzynarodowy nabór dla start-upów technologicznych, które specjalizują się w komputerowym rozpoznawaniu obrazów i sztucznej inteligencji. Zdaniem specjalistycznego brytyjskiego portalu ChargedRetail, detalista buduje zespół, którego zadaniem będzie opracowanie autorskiego konceptu sklepu autonomicznego, który ma się stać konkurencją m.in. dla Amazon Go.

Na specjalnie utworzonej anglojęzycznej stronie internetowej Aldi poszukuje potencjalnych współpracowników, zapraszając firmy technologiczne, które specjalizują się m.in. w komp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Na specjalnie utworzonej anglojęzycznej stronie internetowej Aldi poszukuje potencjalnych współpracowników, zapraszając firmy technologiczne, które specjalizują się m.in. w komputerowym rozpoznawaniu obrazów i sztucznej inteligencji i które dysponują gotowymi do testów rozwiązaniami, by rejestrowały się w serwisie i prezentowały swoje produkty.

Oferta adresowana jest do firm, które rozwinęły własne technologie automatycznego rozpoznawania produktów za pośrednictwem kamer rozmieszczonych w sklepach, na wózkach sklepowych lub w smartfonach. Detalista wyraźnie wskazuje, że chodzi m.in. o aplikacje dla konsumentów, które będą mogły wyświetlać dodatkowe informacje o rozpoznanych produktach, takie jak dostępność w sklepie, alergeny czy wartości odżywcze.

Jak spekuluje serwis ChargedRetail, choć sieć jeszcze oficjalnie nie potwierdziła swoich planów, ogłoszone zapotrzebowanie bardzo jasno wskazuje, że chodzi o plany budowy autonomicznego sklepu.

Źródło: chargedretail.co.uk

23.07.2024 / 18:01
StoryEditor
Wychodzisz po bułki, wracasz z nabojami. Amerykańskie sklepy wstawiły „amunicjomaty”
Amunicjomat do firmy American Rounds (fot. American Rounds)

Niektóre sklepy spożywcze w stanach Teksas, Oklahoma i Alabama wstawiły na swojej powierzchni automaty sprzedające naboje do różnych rodzajów broni. Kupujący są weryfikowani przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

O sprawie pisze PAP, powołując się na CNN. Urządzenia wstawia do sklepów firma American Rounds. Pierwsza tego typu maszyna wystartowała w Alabamie w listopadzie zeszłego roku....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

O sprawie pisze PAP, powołując się na CNN. Urządzenia wstawia do sklepów firma American Rounds. Pierwsza tego typu maszyna wystartowała w Alabamie w listopadzie zeszłego roku.

Na ten rodzaj sprzedaży zezwoliło Biuro ds. Alkoholu, Tytoniu, Broni Palnej i Materiałów Wybuchowych (ATF). Jego przedstawiciel w rozmowie z dziennikarzami stwierdził, że do sprzedaży amunicji nie jest wymagana federalna licencja, a jedynie sprzedaż musi być zgodna z prawem stanowym oraz przepisami federalnymi.

Z kolei Biuro Prokuratora Generalnego Oklahomy przekazało CNN, że „przegląd ustaw stanowych wskazuje, iż te automaty wydają się być zgodne z prawem”. Dziennikarze nie otrzymali odpowiedzi od prokuratorów z Teksasu i Alabamy.

Grant Magers, dyrektor generalny American Rounds zapowiada dalszą ekspansję swoich urządzeń. Firma otrzymała już oferty od sklepó w Kalifornii, na Florydzie oraz Hawajach. W ciągu kilku tygodni wystartują dwa kolejne automaty w Teksasie, a także Kolorado.

Sprzedaż w automacie jest poprzedzona dokładnym sprawdzeniem klienta. Skanowany jest jego dokument ze zdjęciem, a specjalna kamera wykonuje 360 ujęć twarzy i porównuje je ze zdjęciem w dowodzie czy prawie jazdy.

Nie wszystkim jednak takie rozwiązanie się podoba. Kip Tyner, członek rady miasta Tuscaloosa powiedział CNN, że amunicja może trafić w ręce ludzi nieodpowiedzialnych i użyta w niewłaściwych celach. American Rounds zdemontowało urządzenie w tym mieście, bo jak tłumaczyło, maszyna „nie realizowała oczekiwanego poziomu sprzedaży”.

25.07.2024 / 15:47
StoryEditor
Kaufland z usługą skanowania produktów za pomocą smartfonu K-Scan w ponad 100 sklepach
Na zdj. sklep sieci Kaufland (fot. ZhakYaroslav/Shutterstock)

Kaufland inwestuje w usługę K-Scan. Sieć handlowa umożliwiła skanowanie produktów za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie w ponad 101 sklepach.

Usługa K-Scan została uruchomiona jesienią 2022 roku. Od tego czasu sieć Kaufland systematycznie poszerza jej dostępność. Z działających w Polsce prawie 250 sklepów w 101 umożli...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Usługa K-Scan została uruchomiona jesienią 2022 roku. Od tego czasu sieć Kaufland systematycznie poszerza jej dostępność. Z działających w Polsce prawie 250 sklepów w 101 umożliwiono klientom skanowanie produktów za pomocą specjalnych skanerów lub przy pomocy aplikacji Kaufland.

K-Scan coraz popularniejszą usługą w Kauflandzie

Z informacji podawanych przez sieć handlową wynika, że usługa cieszy się dużą popularnością. W 2023 roku klienci sieci skorzystali z niej prawie milion razy. W tym roku rozwiązanie będzie systematycznie wdrażane w kolejnych sklepach.

Tomasz Antczak, dyrektor działu procesy sprzedaży w Kaufland Polska mówi, że w 2023 roku liczba użyć K-Scan wzrosła o prawie 50 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sieć supermarketów chce usamodzielnić klientów

– Usługa K-Scan, kasy samoobsługowe, stacje ładowania pojazdów elektrycznych czy cyfrowe panele zastępujące zwykłe czytniki cen to rozwiązania, z których konsumenci mogą korzystać już w wielu naszych placówkach. Możliwość samodzielnego skanowania produktów zyskała ogromną popularność – dodaje.

W ciągu kilku miesięcy tego roku liczba sklepów, w których sklienci mogą samodzielnie skanować produkty aplikacją podwoiła się. Na koniec 2023 roku liczba marketów, w których można było skorzystać z mobilnych skanerów wynosiła 45. Wkrótce Kaufland zaimplementuje K-Scan w następnych placówkach.

27. lipiec 2024 12:04