21.09.2021 / 10:16
StoryEditor

Popandemiczne odbicie? Sprzedaż detaliczna urosła w sierpniu o 5,4 proc. Odzież z dużym wzrostem

Cocodrillo optymalizuje sieć sklepów (zdj. ilustracyjne) (Fot. Shutterstock)
GUS ogłosił właśnie, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w sierpniu 2021 r. była wyższa niż przed rokiem o 5,4 proc. (wobec wzrostu o 0,5 proc. w sierpniu 2020 r.). Jednak w porównaniu z lipcem 2021 r. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1 proc. W kategoriach, które wiodły prym widać wyraźnie, że kupujący szykowali się do nowego roku szkolnego.

W okresie styczeń-sierpień 2021 r. sprzedaż detaliczna wzrosła o 7,3 proc. rdr (wobec spadku o 3,5 proc. w 2020 r.). W sierpniu Polacy chętniej kupowali ubrania, buty i doda...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.07.2025 / 12:02
StoryEditor
Większościowy właściciel akcji Pepco pozbywa się kolejnej firmy. Ibex sprzedaje cały pakiet akcji Pepkora
Na zdj. sklep Pepco w niemieckim Gelsenkirchen (fot. Solarisys/Shutterstock)

Właściciel sieci Pepco kontynuuje porządki po wieloletnim kryzysie finansowym. Ibex Investment Holdings właśnie sfinalizował sprzedaż wszystkich udziałów w afrykańskim gigancie detalicznym Pepkor Holdings. Co stoi za tą decyzją i co oznacza dla rynku?

W ramach przyspieszonej budowy księgi popytu (ABB), Ibex Investment Holdings Ltd. sprzedał cały posiadany pakiet akcji w Pepkor Holdings Ltd. Transakcja objęła 1,045 mld akcji, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.07.2025 / 17:31
StoryEditor
Marki własne FMCG coraz istotniejsze! Wartość tego rynku w Polsce to już 63 mld zł
Go Bio - marka własna Biedronki (fot. materiały prasowe)

Przez długi czas produkty marek własnych oferowane przez sieci handlowe postrzegano jako tańszą, lecz gorszą alternatywę dla markowych towarów. Dziś jednak coraz więcej konsumentów przekonuje się do ich zakupu. Oto najnowsze dane na temat rynku private label FMCG w Polsce.

Jak wynika z raportu YouGov cytowanego przez "Rzeczpospolitą", w 2024 r. marki własne odpowiadały już za 23,2 proc. wydatków na produkty z segmentu FMCG - czyli żywność, kosme...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 08:00