21.05.2019 / 13:15
StoryEditor

Sieć Spar weszła do czterech nowych krajów i rocznie generuje już 36 mld euro sprzedaży

Na zdj. sklep sieci Spar w Dubaju (fot. materiały prasowe, Spar International)
Rok 2018 był dla firmy Spar International wyjątkowo udany. Sieć weszła na cztery nowe rynki i zyskała 335 nowych sklepów. Sprzedaż wzrosła o 5,4 proc., do kwoty 35,8 mld euro. Był to trzeci rok realizacji pięcioletniej strategii rozwojowej Better Together, która ma przynieść korzyści dla organizacji, jej partnerów oraz ich klientów.

Sieć zwiększała liczbę placówek, zarówno na rynkach dojrzałych, jak i rozwijających się. Na koniec roku Spar dysponował 13 112 sklepami w 48 krajach. Łączna powierzchnia handlow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.08.2025 / 09:00
StoryEditor
TOP 10 tygodnia: Żabka, 7-Eleven, MOL, Rossmann a system kaucyjny, Nowy koncept Auchan, Makro się zwija, Biedronka, Action
Najważniejsze wiadomości z tygodnia (fot. materiały prasowe/Shutterstock)

Ostatni tydzień w hanldu przyniósł wiele ciekawych wiadomości. 7-Eleven ogłosił ambitne plany i nową strategię. MOL przyspiesza rebranding stacji franczyzowych. Kaufland chce inwestować poważne pieniądze w Polsce, a Makro przeprowadza głęboką restrukturyzację. Z kolei Rossmann nie przystąpi do systemu kaucyjnego. Do tego Żabka rośnei na "street foodzie", a Action liczy zyski.

1. Auchan jak Żabka. Nowy koncept sklepu Auchan Summer pozwoli sieci opanować plaże, promenady i koncerty

Auchan pozazdrościł trochę Żabce, która uruchamia 160 sklepów sezo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 16:51
StoryEditor
Zaskakująco słaba sprzedaż detaliczna. Co dalej z konsumpcją? [ANALIZA ekspertów]
Zaskakująco słaba sprzedaż detaliczna. Eksperci pokazują prognozy konsumpcji na II połowę 2025 (fot. Canva)

Sprzedaż detaliczna wyhamowała mocniej, niż oczekiwali ekonomiści. Co wpłynęło na spadek i czy konsumpcja wciąż będzie napędzać gospodarkę? Eksperci przedstawiają prognozy na drugą połowę 2025 roku.

W artykule przeczytasz: 

  • Sprzedaż detaliczna w czerwcu niższa niż zakładano
  • Z czego wynika spowolnienie sprzedaży detalicznej?
  • Popyt na dobra trwałego użytku spadł, ale będzie pozytywnie wpływać na konsumpcję
  • Jakie są prognozy konsumpcji na II połowę 2025 roku?

Sprzedaż detaliczna w czerwcu niższa niż zakładał rynek

Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) z końca lipca, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2025 r. była o 2,2 proc. wyższa niż przed rokiem. Dla porównania, w czerwcu 2024 r. w stosunku do czerwca 2023 r. jej wzrost wyniósł 4,4 proc. To znacznie niżej od konsensusu rynkowego (4,1%) oraz prognoz analityków. Eksperci zakładali bowiem, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych wzrośnie od 3,5 proc. (Credit Agricole) do nawet 4,8 proc. (ING Bank Śląski).

Również nominalna dynamika sprzedaży detalicznej w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 9 osób była niższa niż zakładano. W czerwcu wyniosła ona 2,1% r/r wobec 4,3% w maju i była znacznie poniżej konsensusu rynkowego (4,7%) 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. sierpień 2025 04:41