06.11.2019 / 18:52
StoryEditor

Sprzedaż detaliczna w firmach handlowych wzrosła w 2018 r. o 6,2 proc. [GUS]

(zdj. ilustracyjne)
W 2018 r. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących zrealizowana przez przedsiębiorstwa handlowe i niehandlowe wyniosła 862,1 mld zł i była o 6,4 proc. wyższa niż przed rokiem. W punktach sprzedaży detalicznej wartość sprzedanych towarów wyniosła 819,5 mld zł, co oznacza wzrost o 6,2 proc. – dane GUS.

Według najnowszych wyliczeń GUS, wartość sprzedaży żywności i napojów bezalkoholowych wyniosła w 2018 r. 185,4 mld zł, co oznacza wzrost o 2,8 proc. Wartość sprzedanych napojów ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 22:53
StoryEditor
Żabka wie, jak z parzenia w sklepie kawy zrobić niezłe wydarzenie i sprzedać więcej. Nowy przedmiot pożądania, z którym chodzić będzie pół Polski

Sieć sklepów Żabka wprowadza limitowaną edycję kubków na kawę – Good Vibes Edition. Nowa, kolorowa seria pojawi się we wszystkich sklepach Żabka już od 2 lipca 2025 r. i ma na celu wzmocnienie sprzedaży kaw w wakacyjnym okresie. Kubki, zaprojektowane z humorem i pozytywnymi hasłami, mają budzić uśmiech i letni nastrój.

Jaką kawę oferuje Żabka?

Kawa oferowana w ekspresach, w sklepach Żabka to 100% Arabica, wypalanej we włoskiej palarni Julius Meinl – jednej z najstarszych w Europie. Kawa do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.06.2025 / 15:14
StoryEditor
Europejscy detaliści mają dość terytorialnych ograniczeń dostaw. Czy producenci zawyżają ceny?
UE: detaliści żądają końca ograniczeń w dostawach. Ceny sztucznie zawyżane? (fot. Shutterstock)

Europejscy detaliści i hurtownicy coraz głośniej domagają się usunięcia barier, które ograniczają ich możliwość swobodnego zaopatrywania się w produkty na terenie Unii Europejskiej. Praktyki nazywane "Territorial Supply Constraints" (TSCs) mają bezpośredni wpływ na ceny i wybór produktów dla konsumentów. Czy Bruksela wreszcie zdecyduje się na systemowe rozwiązania?

Z tego artykułu dowiesz się o:

  • Czym jest TSCs?
  • Małe sklepy bez szans na konkurencyjność
  • Ile tracą konsumenci?
  • Luka w przepisach unijnych
  • Możliwe negatywne skutki w...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. lipiec 2025 02:54