12.01.2022 / 10:03
StoryEditor

Sylwia Olechno, Grupa Chorten: Będziemy pracować nad dalszą konsolidacją polskich detalistów

Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten (Grupa Chorten)
Grupa Chorten w bieżącym roku zamierza nadal pracować nad konsolidacją polskich detalistów. Dlatego stale prowadzimy rozmowy zarówno z niezależnymi właścicielami pojedynczych sklepów czy też większej ich ilości, które tworzą już mikro sieci, jak i z różnymi organizacjami kupieckimi. Jest to nasza podstawowa misja, aby sklepy z polskim kapitałem zyskiwały na efekcie skali i mogły efektywnie konkurować o klientów – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten.

– Jako grupa zbudowana nie przez dystrybutora, a przez samych właścicieli sklepów, oferujemy wszystkim naszym partnerom bezkonkurencyjne warunki handlowe, ponieważ większość korzyści uzyskiwanych od producentów przekazujemy właśnie sklepom – mówi Sylwia Olechno, dyrektor generalna Grupy Chorten.

I dodaje: – To zachęca wielu detalistów do współpracy z nami, cieszymy się dużym zaufaniem i co roku pod nasze skrzydła wchodzi ok. 150-200 nowych punktów. Szacujemy, że ten rok przyniesie nam równie dynamiczną ekspansję, zwłaszcza, że rozwijamy nasze struktury – mówi Sylwia Olechno..

Zakładamy ona, że najwięcej placówek uda się Grupie pozyskać do współpracy z województw południowych, czyli małopolskiego i śląskiego oraz zachodnich regionów, gdzie za koordynację działań odpowiadać będzie nowa spółka Chorten PD – mówi Sylwia Olechno.

– Cały czas inwestujemy w naszą platformę internetową, która jest rozbudowywana o nowe funkcjonalności. Dzięki temu usprawniamy współpracę między każdym pojedynczym sklepem, producentami i dystrybutorami. W tym roku na pewno przeprowadzimy zamieramy wdrażać nowe rozwiązania informatyczno-marketingowe dla sklepów i projekty lojalnościowe skierowane do konsumentów – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten. 

W minionym roku firma mocno inwestowala w obrandowanie nowo przyjętych placówek, ale także w rewitalizacje punktów pracujących pod szyldem Chorten od lat. Blisko 300 sklepów zyskało nowy wizerunek, a w tym roku firma chcem działać w podobnej skali. 

– Będziemy rozwijać również nasz cykl szkoleń dla właścicieli i menadżerów sklepów, podczas których uczymy, jak zarządzać placówką, by generować jak największe zyski. W planach mamy organizację kolejnych targów online dla naszych partnerów. Jeśli chodzi o rozwój naszych marek własnych, do oferty, która ma wyróżniać nasze placówki, wprowadzimy m. in. kolejne produkty nabiałowe takie jak kefir i jogurt naturalny oraz nowe wysokoprocentowe alkohol – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten.

I dodaje: – Z pewnością w tym roku wszyscy przedsiębiorcy, w tym nasi partnerzy, ale też producenci i dystrybutorzy, obawiają się zagrożeń dotyczących rentowności prowadzenia biznesu wynikających z inflacji, droższych kosztów energii i nieklarownych zmian w przepisach i skutków rozwiązań „Polskiego Ładu”. Niepewna sytuacja ekonomiczna może mieć wpływ na to, w jaki sposób funkcjonować będzie m.in. rynek hurtowy. Przez całe lata działania w branży spożywczej obserwujemy konsolidację polskich hurtowni i aktualne czynniki mogą ten proces przyspieszyć – mówi Sylwia Olechno. 

Jej zdaniem silniejsze firmy przejmą te mniejsze. – Ma to dwojakie konsekwencje dla handlu detalicznego i obsługi takich placówek jak nasze. Może się to przełożyć na zmniejszenie zasobów ludzkich i konieczność reorganizacji w tych firmach, z drugiej zaś strony liczyć możemy na sprawniejszą obsługę procesów dostaw, gdy nie będą one tak rozproszone na mniejsze podmioty, jak dotychczas. Podobnie w kwestii współpracy z producentami – zakładać możemy zmiany w cennikach i ograniczenia w ilości obsługujących sklepy przedstawicieli handlowych – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten. 

– Jeśli natomiast chodzi o klientów, mogą oni szukać oszczędności w domowym budżecie, jeszcze bardziej zwracając uwagę na ceny. Z pewnością będzie to dla nas wyzwaniem, dlatego chcemy szkolić właścicieli naszych placówek partnerskich, jak skutecznie operować marżami i stosować markery cenowe, aby konsumenci chcieli wracać do ich sklepów. Stawiamy w tym roku na mocne akcje promocyjne z topowymi producentami, które chcemy silniej wspierać marketingowo – mówi dyrektor generalna Grupy Chorten.

– Planujemy także regionalizację oferty promocyjnej, tak by sklepikarze i ich klienci bardzo odczuli, że są to oczekiwane przez nich produkty w dobrych cenach. Także liczne nowe rozwiązania na naszej platformie internetowej pomogą nam zaradzić w lepszej komunikacji przy składaniu zamówień, gdyby w grę wchodziły ograniczenia w obsłudze przedstawicieli. Wierzymy, że podejmując różne kroki zaradcze, by zniwelować skutki wszelkich podwyżek, będziemy w stanie wyjść z tej sytuacji obronną ręką – kończy Sylwia Olechno.

30.10.2025 / 17:53
StoryEditor
Kaufland rozszerza usługę K-Scan. Z samoobsługowych zakupów można już skorzystać w ponad 200 sklepach
Z K-Scan można już skorzystać w 200 sklepach Kaufland w Polsce (fot. Shutterstock)

Kaufland kontynuuje rozwój cyfrowych rozwiązań zakupowych, stawiając na automatyzację i samodzielność klientów. Z mobilnych zakupów samoobsługowych w ramach usługi K-Scan można już korzystać w ponad 200 marketach sieci w Polsce.

Usługa K-Scan to system umożliwiający klientom samodzielne skanowanie produktów podczas zakupów. Rozwiązanie jest dostępne dla użytkowników programu lojalnościowego Kaufland Car...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.10.2025 / 08:17
StoryEditor
Zmiany w Zalando. Anna Dimitrova przejmuje finanse giganta mody
Anna Dimitrova nową dyrektorką finansową Zalando (fot. Zalando)

Anna Dimitrova wkrótce obejmie stanowisko Dyrektorki Finansowej w Zalando. Firma podkreśla, że odegra kluczową rolę przy tworzeniu paneuropejskiej platformy e-commerce w branży mody. Jakie ma doświadczenie nowa szefowa finansów Zalando?

W artykule przeczytasz:

  • Anna Dimitrova nową Dyrektorką Finansową w Zalando
  • Dlaczego Zalando zdecydowało się na Annę Dimitrovą
  • Jaka przebiegała dotychczasowa kariera nowej szefowej finansów w Zalando?
  • Anna Dimitrova: pasjonuje mnie to, jak technologia zmienia życie klientów
  • Zalando łączy się z About You i zwiększa skalę

Anna Dimitrova nową Dyrektorką Finansową w Zalando

Rada Nadzorcza Zalando poinformowała 29 października 2025 r., że powołała Annę Dimitrovą na stanowisko Dyrektora Finansowego (CFO). Dimitrova dołączy do zarządu spółki i przejmie odpowiedzialność za działy Finansów i Ładu Korporacyjnego od 1 stycznia 2026 r.

To natomiast oznacza korekty w samym zarządzie modowego giganta. David Schröder, który od marca pełni funkcję tymczasowego dyrektora finansowego (CFO), ponownie skupi się na swoich obowiązkach współprezesa. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. październik 2025 05:29