17.05.2024 / 12:44
StoryEditor

Hipermarkety i mały format podgryzane przez Biedronkę i Dino

Spada dynamika sprzedaży w poszczególnych kanałach handlowych (Shutterstock)
Dynamika sprzedaży w handlu detalicznym spada w ślad za spowalniającą inflacją. Wartość sprzedaży produktów żywnościowych w pierwszym kwartale 2024 roku była o 5,6 proc. wyższa niż w tym samym kwartale ub. roku – wynika z zawartego w prezentacji Grupy Eurocash Panelu Handlu Detalicznego NielsenIQ.

Spada dynamika sprzedaży w poszczególnych kanałach. W pierwszym kwartale 2024 roku aż o 19 pkt. proc. zmniejszyła się ona w przypadku dyskontów, natomiast o 14,3 pkt. proc. w przypadku hipermarketów. W przypadku supermarketów dynamika sprzedaży obniżyła się o 10,6 pkt. proc., a w małym formacie był to spadek o 4,9 pkt. proc.

Dino rośnie i podbija statystyki sprzedaży w supermarketach

Jednocześnie kanałem, który zyskał najwięcej w pierwszym kwartale br. są supermarkety, czyli sklepy o powierzchni od 300 mkw. do 2,5 tys. mkw. Sprzedaż w tym kanale wzrosła o 11,6 proc. wobec 22,2 proc. w pierwszym kwartale 2023 roku.

Swój wzrost kanał supermarketów zawdzięcza mocnej pozycji Grupy Dino, która na koniec marca br. miała 2438 sklepów i komunikowała przychody wyższe o 20,3 proc. W przypadku Delikatesów Centrum wzrost sprzedaży we wszystkich sklepach pod tym szyldem wyniósł 5 proc. Liczba małych supermarketów działających pod szyldem Delikatesy Centrum na koniec pierwszego kwartału 2024 roku wyniosła 1 596.

Biedronka wybija się w segmencie dyskontów

W segmencie dyskontów sprzedaż wzrosła o 7,9 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Lider tego kanału sprzedaży, a jednocześnie i całego rynku, czyli Biedronka, odnotował w tym czasie sprzedaż wyższą o 9,3 proc.

Spory spadek sprzedaży w porównaniu do ub. roku odnotowują hipermarkety. Jeszcze w pierwszym kwartale 2023 roku sprzedaż w największych sklepach wzrosła o 11,6 proc., ale należy zaznaczyć że wzrost ten nastąpił w warunkach wyższej inflacji. W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż w hipermarketach spadła o 2,7 proc. Tylko o 1,8 proc. wzrosła w pierwszym kwartale sprzedaż w małym formacie.

image
Dynamika sprzedaży w poszczególnych formatach handlowych w pierwszym kwartale 2024 roku (Eurocash za NielsenIQ)
FOTO: fot. Eurocash Za Nielseniq

 

05.06.2025 / 22:49
StoryEditor
Rośnie popyt na produkty mrożone w Polsce. Co sprzedaje się najlepiej?

Firma Frigo Logistics, operator logistyczny produktów mrożonych odnotował 18-proc. wzrost wolumenów produktów mrożonych w porównaniu do analogicznego okresu z 2024 roku (marzec-kwiecień). Dane pokrywają się z utrzymującym się wśród konsumentów popytem na produkty mrożone.

Najwyższe wzrosty wolumenów Frigo Logistics odnotowało w segmencie pieczywa i lodów. Przełożenie na to miało dynamicznie rozszerzane portfolio przez dotychczasowych klientów ora...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.06.2025 / 16:59
StoryEditor
Biedronka stawia przy sklepach letnie namioty. Co można w nich kupić? [LISTA SKLEPÓW]
Letni namiot Biedronki (fot. mat. prasowe)

Już przy 215 sklepach sieci Biedronka w całej Polsce pojawiły się specjalne, letnie namioty. To tymczasowe strefy zakupowe, które oferują sezonowy asortyment. W tym roku Biedronka dodatkowo rozszerzyła swoją ofertę ogrodową.

Biedronka zapowiada, że do końca czerwca ruszy jeszcze co najmniej 45 namiotów, a to oznacza, że znaleźć je będzie można w minimum 260 lokalizacjach. Namioty Biedronki otwarte s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 14:49