25.09.2017 / 12:56
StoryEditor

Aldi w niespełna cztery lata podwoił przychody w Wielkiej Brytanii i Irlandii Pn. i szybko zwiększa udziały w rynku

Aldi w niespełna cztery lata podwoił przychody na Wyspach Brytyjskich (fot. Konrad Kaszuba)
Z opublikowanych dzisiaj danych finansowych za rok finansowy 2016 wynika, że Aldi UK & Ireland osiągnął przychody w wysokości ponad 8,74 mld funtów, co oznacza wzrost o ponad miliard funtów, czyli o 13,5%. Firma w okresie krótszym niż cztery lata podwoiła przychody. W ostatnich 52 tygodniach – do 10 września 2017 r. – Aldi pozyskał ponad milion nowych klientów i obecnie ponad połowa brytyjskich gospodarstw domowych robi zakupy w tej sieci.

 W roku kalendarzowym 2016 przychody sieci Aldi na Wyspach Brytyjskich wzrosły o 13,5 proc., podczas gdy cały rynek urósł w tym okresie zaledwie o 0,5 proc. Rok wcześniej tempo ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 13:01
StoryEditor
Akcyzowy rollercoaster. Branża winiarska zaskoczona i oburzona planami rządu
Branża winiarska przestrzega, że wyższa akcyza na wino spowoduje rozwój szarej strefy, osłabi konkurencyjność polskich producentów, a także spowoduje, że konsumenci zwrócą się w kierunku tańszych napojów alkoholowych np. piwa (fot. Shutterstock)

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt ustawy o drastycznej podwyżce akcyzy na alkohol. Branża winiarska, zaskoczona skalą zmian, alarmuje: wzrost podatku nie tylko zniweczy rozwój polskich winnic, ale także napędzi szarą strefę i osłabi krajowych producentów na tle europejskiej konkurencji.

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt ustawy o podwyżce akcyzy na alkohole o 15 proc. w 2026 r. i o kolejne 10 proc. w 2027 r. (10 września 2025 r. został on przek...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 09:29
StoryEditor
Polityka uderza w ikony z USA. Czego boją się Levi’s, Jack Daniels i McDonald’s?
Antyamerykańskie nastroje uderzają w globalne ikony (fot. Canva)

Kultowe amerykańskie marki ostrzegają przed zmianą nastawienia konsumentów. Levi’s i McDonald’s alarmują przed zaostrzeniem nastrojów antyamerykańskich, który może odbić się na sprzedaży. Natomiast producent Jacka Danielsa już odczuwa negatywne skutki decyzji polityków.

W artykule przeczytasz: 

  • Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów
  • McDonald’s widzi zaostrzenie nastrojów antyamerykański, ale problemy ma na rodzimym rynku
  • Nastroje antyamerykańskie uderzają w finanse producenta Jacka Danielsa
  • Polski handel i sektor spożywczy również obawia się decyzji politycznych

Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów

Brytyjski oddział  Levi’s, producenta kultowej marka odzieży dżinsowej Levi Strauss z Kalifornii, w raporcie strategicznym zwraca uwagę na zmianę nastrojów wśród konsumentów. Korporacja wskazuje na wzrostu nastrojów antyamerykańskich. Ma to wynikać z polityki prowadzonej przez administrację Donalda Trumpa, zwłaszcza w zakresie ceł.

Na poparcie tej tezy producent odzieży wskazuje na wzywanie do bojkotu amerykańskich towarów. Do takich akcji doszło już w Kanadzie, tuż po początkach wojny celnej i nazwaniem Kanady „51 stanem”. Podobne wezwania do bojkotu produktów z USA zyskały popularność w Indiach.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2025 22:23