27.05.2024 / 12:36
StoryEditor

Auchan i Intermarché łączą siły w Polsce i składają wniosek do UOKiK! Co to oznacza dla dostawców i klientów sklepów?

Hipermarket sieci Auchan w Markach pod Warszawą (materiały własne)
Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché chcą stworzyć w Polsce długoterminowy sojusz zakupowy. Firmy podpisały właśnie list intencyjny, w którym sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższe 10 lat. Intermarché i Auchan Polska złożyły 24 maja br. dwa wnioski do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.

Auchan i Intermarche oczekują, że ich współpraca przełoży się na wzmocnienie relacji z dostawcami - dzięki poszerzeniu ich perspektyw biznesowych, a także zwiększeniu atrakcyjności cen oferowanych produktów w efekcie połączenia siły nabywczej obu marek. Firmy podkreślają, że „ostatecznymi beneficjentami zawiązanego sojuszu będą polscy konsumenci, którzy zyskają dostęp do szerokiego asortymentu produktów w cenach pozwalających im na oszczędniejsze gospodarowanie domowymi budżetami.”

Jak będzie działał sojusz zakupowy Auchan i Intermarche?

Intermarché i Auchan Polska zamierzają stać się równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które jako centralne jednostki zakupowe reprezentować będą obie sieci w rozmowach z kontrahentami.

W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci.

Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności.

- Przymierze zakupowe, które zamierzamy zawrzeć chcielibyśmy rozwijać w perspektywie długoterminowej i liczymy na to, że w sposób pozytywny wpłynie na rynek handlu spożywczego w Polsce. Jesteśmy przekonani, że zyskają na tym przede wszystkim klienci. Łącząc potencjał obu sieci stworzymy naszym dostawcom szansę do wspólnego i trwałego rozwoju – powiedział Maciej Ćwikliński, Prezes Intermarché w Polsce.

- Podejmujemy tę współpracę w przekonaniu, że pozwoli nam z jeszcze większą skutecznością dbać o siłę nabywczą polskiego konsumenta, co wraz z dostępnością wyjątkowo szerokiego asortymentu na stałe wpisane jest w strategię naszej sieci. Liczymy także, że przyniesie nowe możliwości rozwoju biznesu dla naszych dostawców, z perspektywą dalszego rozwoju długoterminowych partnerstw – powiedział Alexandre Saussard, Prezes Auchan Polska.

W przypadku uzyskania zgody Prezesa UOKiK na koncentrację dojdzie do zawarcia wiążącej umowy pomiędzy sieciami. Może to nastąpić do końca trzeciego kwartału tego roku, o czym przedstawiciele obu stron poinformują rynek w stosownym czasie.

Jak działają sieci Intermarche i Auchan?

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.

Intermarché to jedna z największych sieci supermarketów franczyzowych w Polsce pod względem obrotów. Intermarché działa na polskim rynku od 1997 roku. Wchodzi w skład Grupy Muszkieterów, którą stanowią niezależni przedsiębiorcy. Sklepy Intermarché działają w formatach Contact oraz Super i zlokalizowane są głównie w małych, a także średnich miejscowościach. Sieć jest także liderem przymarketowych stacji paliw z liczbą niespełna 70 punktów w kraju. Jest aktywnym graczem rynku e-grocery z liczbą 57 punktów Drive Intermarché.

03.06.2025 / 11:10
StoryEditor
Poczta Polska coraz bliżej z Temu. Skorzystają na tym Żabka i sklepy z Grupy Eurocash
Poczta Polska wychodzi na prostą? Wzrost przychodów i nowy format placówek (fot. Poczta Polska)

Poczta Polska zacieśnia współpracę z Temu, globalną platformą handlu elektronicznego typu "direct-from-factory". Bliższa współpraca umożliwi płynną integrację logistyczną, a w konsekwencji zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce, realizowane za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Jak deklarują strategiczni partnerzy Temu i Poczta Polska, współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.06.2025 / 14:17
StoryEditor
To oni zdecydują o podziale kasy z funduszy promocji żywności. Znamy nazwiska
Powołanie nowych członków komisji funduszy promocji żywności. Na zdjęciu minister Czesław Siekierski i Dariusz Goszczyński, prezes KRD-IG (fot. MRiRW)

Już wiadomo, kto będzie decydował o podziale pieniędzy z funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Łącznie wszystkie fundusze mają do rozdysponowania ponad 112 milionów złotych. Na co idą tę pieniądze i kto będzie decydował o ich podziale?

W artykule przeczytasz: 

  • Nowa kadencja komisji funduszy promocji żywności
  • Ile osób wchodzi w skład komisji funduszu promocji żywności?
  • Czym zajmują się fundusz promocji żywności?
  • Skąd fundusze promocji żywności mają pieniądze?
  • Jakie środki mają do dyspozycji fundusze promocji produktów rolno-spożywczych?
  • Kto wszedł w skład poszczególnych komisji zarządzających funduszami promocji żywności?

Nowa kadencja komisji funduszy promocji żywności

Na początku czerwca odbyło się spotkanie inauguracyjne komisji zarządzających dziewięciu z dziesięciu funduszy promocji produktów rolno-spożywczych. Związane jest to z powołaniem nowych członków komisji zarządzających funduszami.

– Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych wspierają konkurencyjność krajowej gospodarki w warunkach globalnego rynku – wskazuje Czesław Siekierski, minister rolnictwa.

Ile osób wchodzi w skład komisji funduszu promocji żywności?

Minister Siekierski wręczył takie nominacje aż 80 osobom. Skąd taka liczba? Otóż zgodnie z prawem, każdy fundusz jest zarządzany przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków: 

  • 3 reprezentantów przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu,
  • 5 przedstawicieli producentów danego produktu
  • 1 członka izb rolniczych

Kadencja członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych trwa 4 lata.

image
Członkowie komisji zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Wołowego (fot. MRiRW)
FOTO: fot. Mrirw

Czym zajmują się fundusz promocji żywności?

Zgodnie z ustawą, do kompetencji komisji zarządzających funduszami produktów rolno-spożywczych należy m.in. reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 12:32