09.07.2025 / 15:21
StoryEditor

Duża sieć handlowa idzie na starcie z największymi dostawcami. Chce z Heinzem i Nestle wynegocjować ceny o 10 proc. niższe niż u konkurencji

London, UK - August 18, 2014A shopper pushes a trolley along an aisle in an Asda supermarket. American company Walmart owns Asda, which is UK‘s largest retail chain after Tesco with 568 stores.

Brytyjska sieć supermarketów Asda bierze udział w ostrej wojnie cenowe. Sieć stara się wywrzeć presję na głównych dostawców, aby obniżyli ceny, ponieważ walczy o odzyskanie swojego udziału w rynku, który spada od 2021 roku, czyli od momentu przejęcia jej za 6,8 mld funtów przez firmę TDR Capital i braci Issa.

Mieć 10 proc. tańsze produkty niż supermarketowi rywale

Inicjatorem ambitnego planu cięcia cen pod nazwą „Rollback” jest prezes sieci Asda, Allan Leighton. A jego celem jest...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.06.2025 / 12:34
StoryEditor
W Nowym Jorku powstanie... miejska sieć tanich sklepów spożywczych. Obietnica lidera wyścigu o fotel burmistrza
Zohran Mamdani, kandydat na burmistrza Nowego Jorku (fot. lev radin/Shutterstock)

33-letni Zohran Mamdani niespodziewanie został kandydatem Partii Demokratycznej na burmistrza Nowego Jorku, po tym jak zwyciężył 24 czerwca w prawyborach. Młody polityk to faworyt do objęcia wspomnianego stanowiska po wyborach, które odbędą się w listopadzie. Mamdani identyfikuje się jako demokratyczny socjalista, a wśród jego odważnych pomysłów na zmiany w mieście są takie, które zainteresują przedstawicieli branży handlowej.

Jedną z obietnic wyborczych Zohrana Mamdaniego jest utworzenie sieci sklepów spożywczych, która należeć będzie do miasta. Polityk uzasadnia, że ceny żywności "wymykają się spod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2025 / 13:36
StoryEditor
Allegro kontra InPost. Rafał Brzoska: kto walczy z klientem, ten straci
(fot. materiały prasowe/Shutterstock)

Między InPostem a Allegro narasta konflikt, którego źródłem są decyzje wpływające bezpośrednio na komfort zakupów online. Prezes InPostu, Rafał Brzoska skomentował praktyki konkurenta, a jednocześnie klienta InPostu. Co tak naprawdę wydarzyło się na rynku dostaw i kto zyska, a kto straci na tej rywalizacji?

image

Afera z udziałem Allegro i InPostu. Urząd antymonopolowy zbada czy d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. lipiec 2025 16:43