30.08.2022 / 18:48
StoryEditor

Dyskonty powiększą sprzedaż aż o 44 mld zł do 2025 roku. Ich udział w rynku FMCG również urośnie

Sklep Netto przy ul. Duńskiej w Szczecinie (fot. Netto)
Rynek FMCG ma być wart w 2025 roku 488 mln zł, o 79 mld zł więcej niż obecnie – zakłada PMR. Wartościowo wzrośnie sprzedaż we wszystkich najważniejszych formatach handlowych, ale nie będzie to wzrost proporcjonalny.

Z prognoz PMR wynika, że z 79 mld zł najwięcej przypadnie sieciom dyskontów. Zgarną one aż 55 proc. tej kwoty, a ich przychody w 2025 roku wyniosą łącznie 181 mld zł wobec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.06.2024 / 19:43
StoryEditor
Najnowsze wyniki SPAR Group. Czy po rezygnacji z kontynuowania działalności w Polsce firma nabrała wiatru w żagle?
Zarząd SPAR Group, publikując wyniki za pierwsze półrocze roku finansowego, przyznał, że były one poniżej oczekiwań (fot. Shutterstock)
Działalność południowoafrykańskiej Grupy SPAR w pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego 2023/2024, zakończonych 31 marca br. przyniosła "mieszane” wyniki – czytamy w raporcie opublikowanym 12 czerwca. Jak SPAR Group radził sobie na poszczególnych rynkach?

Obroty SPAR Group w Afryce Południowej, Irlandii, południowo-zachodniej Anglii i Szwajcarii wzrosły w pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego 2023/2024 w porównaniu d...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.06.2024 / 16:36
StoryEditor
Na rynku spożywczym pojawia się coraz mniej prawdziwych innowacji. AI może to zmienić?
Honorata Jarocka, Principal Analyst w firmie Mintel (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Z danych agencji Mintel wynika, że "czystych" innowacji spożywczych pojawia się na rynku coraz mniej. – Marki częściej stawiają na renowacje, czyli m.in. nowości w oparciu o odświeżone opakowania, rozszerzanie istniejących linii lub zmiany w recepturach. W Polsce od początku 2019 r. do końca kwietnia tego roku, odsetek "czystych" innowacji w kategorii żywności i napojów spadł z 44 proc. do 30 proc., zaś renowacje wzrosły z 56 proc. do 70 proc. – wskazuje Honorata Jarocka, principal analyst w firmie Mintel.

Chociaż "czystych" innowacji pojawia się mniej, to zapotrzebowanie na produkty prawdziwie nowe i ekscytujące pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie. Dane z Globalnej Bazy No...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2024 18:08