10.04.2019 / 10:38
StoryEditor

Wynik Tesco w Polsce wreszcie na plusie! Gigantyczny wzrost zysku w całym regionie

Tesco Supermarket w Łodzi przy ul. Retkińskiej, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)
Sprzedaż LfL Grupy Tesco w Europie Centralnej wciąż spadała w roku fiskalnym 2018/19. Jedną z istotnych przyczyn słabych wyników sieci w regionie było obowiązujące w Polsce ograniczenie handlu w niedziele. Jednak dzięki drastycznym krokom oszczędnościowym Tesco CE odnotowało potężny wzrost zysku operacyjnego, a w Polsce w drugim półroczu grupa odnotowała „niewielki zysk” – po raz pierwszy od kilku lat.

- Po dwóch latach transformacji biznesu, Tesco w Europie Centralnej wraca na właściwą ścieżkę. W drugiej połowie ubiegłego roku nasz biznes międzynarodowy był na plusie. Nie był...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Konrad Kaszuba
08.12.2025 / 23:15
StoryEditor
Były właściciel SPAR Polska sprzedaje kolejny duży biznes. Jak to się skończy?
Supermarket sieci Spar w Chinach

Południowoafrykańska Grupa SPAR rozważa sprzedaż swojej sieci sklepów w Wielkiej Brytanii. Spółka chce się skupić na rynkach kluczowych i ekspansji formatów premium. Decyzja wpisuje się w strategię optymalizacji kosztów i może zmienić mapę europejskiego handlu detalicznego.

SPAR negocjuje sprzedaż biznesu w Wielkiej Brytanii

Południowoafrykańska sieć SPAR Group rozpoczęła rozmowy w sprawie zbycia swojej brytyjskiej jednostki Appleby Westward. Dec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.12.2025 / 08:06
StoryEditor
Lidl w 2026 r. otworzy 1000. sklep w Polsce. Włodzimierz Wlaźlak o planach sieci
Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska (fot. Łukasz Rawa)

- W 2026 r. Lidl Polska stawiać będzie na dalszy rozwój, umacnianie pozycji rynkowej oraz budowanie wartości dla klientów i partnerów biznesowych - zapowiada Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska.

"Rok 2025 był dla nas okresem pełnym wyzwań, ale i satysfakcji z realizacji zamierzonych celów. Chociaż cena jest dla polskich konsumentów kluczowa i pozostanie przez długi czas...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. grudzień 2025 05:42