25.04.2024 / 11:03
StoryEditor

Intermarche i Auchan wchodzą w sojusz. Chcą postawić się wielkim producentom

Na zdj. sklep sieci Intermarche (fot. ricochet64/Shutterstock)
Trzy francuskie sieci tworzą 10-letni sojusz zakupowy, który ma pomóc w negocjowaniu lepszych stawek z największymi graczami.

O sprawie pisze portal retaildetail.eu. Intermarche i Auchan już w grudniu ubiegłego roku informowali, że prowadzą rozmowy w sprawie zawarcia sojuszu zakupowego w kontekście zakupu produktów spożywczych i non-food. Teraz dołączyło do nich również Casino.

Co ciekawe obie sieci nabyły od niej wcześniej kilka super- i hipermarketów. To pokłosie restrukturyzacji Grupy Casino po trudnych latach dla firmy.

Nowy sojusz, który stanie się największym we Francji, ma na celu „utrzymanie i rozwój długoterminowych partnerstw ze światem rolniczym i francuskimi podmiotami przemysłowymi” – tłumaczą sieci.

Intermarche przejmie prowadzenie w centrum negocjacji z dużymi producentami marek, takimi jak Danone, Nestle czy Coca-Cola. Sieć już wcześniej podpisała z Auchan porozumienie w zakresie produkcji marek własnych. Teraz będzie ono rozszerzone także na Casino. 

Z kolei Auchan zajmie się negocjacjami z producentami asortymentu niespożywczego w zakresie dostaw do wszystkich sieci z sojuszu.

Detaliści podkreślają, że ich współpraca będzie respektować przepisy i regulacje dotyczące konkurencji. Każdy z partnerów zachowa pełną niezależność w zakresie polityki handlowej, cenowej lub promocyjnej oraz rozwoju sieci sklepów. Sojusz musi jeszcze zatwierdzić francuski urząd antymonopolowy.

07.06.2025 / 11:10
StoryEditor
Właściciel sieci Avia ze wzrostem przychodów i mocnym spadkiem zysku za zeszły rok
Pierwszy MOP pod marką Avia. Obiekt mieści się w miejscowości Moczydło (fot. Materiały Prasowe)

Ponad 14 mld zł przychodu zanotowała Grupa Unimot w 2024 roku. Zysk netto spadł jednak ponad trzykrotnie.

Unimot miał w 2024 roku przychody na poziomie 14,09 mld zł wobec 12,88 mld rok wcześniej. Przełożyło się to na zysk brutto w wysokości 880,5 mln zł wobec 723,6 mln w 2023 roku....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.06.2025 / 10:09
StoryEditor
Arket w Polsce! Szwedzka sieć sklepów z kawiarnią przyspiesza z ekspansją w naszym kraju
Sklep Arket w Hangzhou w Chinach (fot. Arket)

Skandynawska marka lifestylowa Arket rozszerza swoją obecność w Polsce, otwierając nowy sklep we Wrocławiu. Nowa placówka będzie drugą fizyczną lokalizacją tej firmy w naszym kraju, pierwszy salon ruszył w Warszawie w 2024 roku.

Grupa odzieżowa H&M, do której należy Arket szuka pomysłu na wzrost sprzedaży i rozwija marki parasolowe. Uruchomienie sklepów pod nowym szyldem jest elementem strategii wzros...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 14:10