Przypomnimy, że już wcześniej sygnatariuszami karty zostały m.in. takie firmy czy sieci handlowe, jak Biedronka, Ikea, Pepco oraz InPost.
Jak tłumaczy Kaufland, karta prze...
Przypomnimy, że już wcześniej sygnatariuszami karty zostały m.in. takie firmy czy sieci handlowe, jak Biedronka, Ikea, Pepco oraz InPost.
Jak tłumaczy Kaufland, karta przewiduje również zobowiązanie do prowadzenia odpowiedzialnej polityki zatrudnienia oraz tworzenia miejsc pracy przyjaznych rodzicom.
- Podpisanie Karty Praw Dziecka w Biznesie pieczętuje fakt, że postępowanie zgodnie z prawem oraz uczciwa konkurencja są nieodłącznymi elementami funkcjonowania firmy Kaufland. W naszej działalności zobowiązujemy się do przestrzegania zasad i kodeksów postępowania w zakresie poszanowania praw człowieka i etycznego ładu korporacyjnego, które wynikają z takich międzynarodowych dokumentów jak Powszechna Deklaracja Praw Człowieka czy Konwencja ONZ o prawach dziecka - zapewnia podkreśla Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.
I dodaje: - Jako firma odpowiedzialna społecznie przywiązujemy ogromną wagę do kwestii związanych z ofertą i komunikacją skierowaną do dzieci, a od partnerów wymagamy stosowania uczciwych praktyk biznesowych, w tym m.in. przestrzegania zakazu pracy dzieci.
Kaufland chwali się, że podejmuje więcej inicjatyw w trosce o najmłodszych. Jedną z nich jest akcja edukacyjna Rozrabiaki Literaki, w ramach której sieć marketów zachęcała dzieci do nauki poprzez gry i zabawy.
Firma w swojej polskiej centrali przygotowała także specjalny pokój dla rodzica z dzieckiem wyposażony m.in. w przewijak i zabawki, w którym pracownicy mogą pracować, a jednocześnie mieć swoje dziecko pod opieką.