30.01.2024 / 13:51
StoryEditor

Kaufland został sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie. Do czego zobowiązała się sieć?

Kaufland to nowy sygnatariusz Karty Praw Dziecka w Biznesie (fot. wiadomoscihandlowe.pl/Agata Kinasiewicz)
Sieć Kaufland podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. Firma deklaruje przez to, że zamierza odpowiedzialnie kształtować ofertę i komunikację adresowaną do dzieci oraz wykorzystująca ich wizerunek.

Przypomnimy, że już wcześniej sygnatariuszami karty zostały m.in. takie firmy czy sieci handlowe, jak Biedronka, Ikea, Pepco oraz InPost.

Jak tłumaczy Kaufland, karta prze...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Przypomnimy, że już wcześniej sygnatariuszami karty zostały m.in. takie firmy czy sieci handlowe, jak Biedronka, Ikea, Pepco oraz InPost.

Jak tłumaczy Kaufland, karta przewiduje również zobowiązanie do prowadzenia odpowiedzialnej polityki zatrudnienia oraz tworzenia miejsc pracy przyjaznych rodzicom.

- Podpisanie Karty Praw Dziecka w Biznesie pieczętuje fakt, że postępowanie zgodnie z prawem oraz uczciwa konkurencja są nieodłącznymi elementami funkcjonowania firmy Kaufland. W naszej działalności zobowiązujemy się do przestrzegania zasad i kodeksów postępowania w zakresie poszanowania praw człowieka i etycznego ładu korporacyjnego, które wynikają z takich międzynarodowych dokumentów jak Powszechna Deklaracja Praw Człowieka czy Konwencja ONZ o prawach dziecka - zapewnia podkreśla Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

I dodaje: - Jako firma odpowiedzialna społecznie przywiązujemy ogromną wagę do kwestii związanych z ofertą i komunikacją skierowaną do dzieci, a od partnerów wymagamy stosowania uczciwych praktyk biznesowych, w tym m.in. przestrzegania zakazu pracy dzieci.

Kaufland chwali się, że podejmuje więcej inicjatyw w trosce o najmłodszych. Jedną z nich jest akcja edukacyjna Rozrabiaki Literaki, w ramach której sieć marketów zachęcała dzieci do nauki poprzez gry i zabawy.

Firma w swojej polskiej centrali przygotowała także specjalny pokój dla rodzica z dzieckiem wyposażony m.in. w przewijak i zabawki, w którym pracownicy mogą pracować, a jednocześnie mieć swoje dziecko pod opieką.

24.07.2024 / 21:43
StoryEditor
Sieć Hebe rośnie znacznie szybciej niż siostrzana Biedronka. Co napędza jej sprzedaż?
Drogeria Hebe w Galerii Veneda w Łomży otwarta 16 maja 2024 r.

Sieć drogerii Hebe zwiększyła sprzedaż w I półroczu o 22 proc. (w walucie lokalnej), przy LFL na poziomie 12,4 proc. Sprzedaż w euro osiągnęła 271 mln, czyli o 30,6 proc. więcej niż w I półroczu 2023 r.

W II kw. br. sprzedaż Hebe w walucie lokalnej wzrosła o 16,8 proc., odnotowując LFL na poziomie 7,5 proc. W euro sprzedaż wyniosła 142 mln, o 23,5 proc. więcej niż w II kw. 2023...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 83% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

W II kw. br. sprzedaż Hebe w walucie lokalnej wzrosła o 16,8 proc., odnotowując LFL na poziomie 7,5 proc. W euro sprzedaż wyniosła 142 mln, o 23,5 proc. więcej niż w II kw. 2023 r.

Sieć drogerii dobrze radził sobie na poziomie sklepów fizycznych oraz w działalności e-commerce, która nadal dynamicznie się rozwija. Staje się coraz bardziej istotnym czynnikiem wzrostu, reprezentując już ok. 19 proc. sprzedaży.

Władze grupy Jeronimo Martins, do której nalezy siec drogerii podkreśla, że "Hebe będzie nadal koncentrować swoją strategię rozwoju na kanale e-commerce, który również jest podstawą jego internacjonalizacji."

Po dobrych wynikach sprzedaży EBITDA wzrosła o 40,1 proc. (30,9 proc. w walucie lokalnej), a marża wzrosła do 7,3 proc.  z 6,8 proc. w I półroczu 2023 r.

Hebe otworzyło w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 17 sklepów na rynku polskim, kończąc półrocze liczbą 359 placówek w Polsce i dwoma w Czechach.

Do końca 2024 r. sieć Hebe chce otworzyć w sumie 30 sklepów.

13.07.2024 / 17:15
StoryEditor
Aldi testuje spożywczy click&collect. Czy zakupy online z odbiorem na sklepowym parkingu się sprawdzą?
Na zdj. dyskont Aldi Süd w Akwizgranie (fot. defotoberg/Shutterstock)
Dyskontowa sieć Aldi Süd rozpoczyna w Niemczech testy usługi click&collect, w ramach której klienci będą mogli zamawiać zakupy online, a odbierać je na parkingach. Skala pilotażu jest niewielka.

Testy prowadzone przez Aldi Süd (przypomnijmy na wszelki wypadek, że w Polsce obecna jest siostrzana sieć dyskontów Aldi Nord - formalnie osobna firma) odbędą się w trzech m...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Testy prowadzone przez Aldi Süd (przypomnijmy na wszelki wypadek, że w Polsce obecna jest siostrzana sieć dyskontów Aldi Nord - formalnie osobna firma) odbędą się w trzech miejscach: w dwóch lokalizacjach w pobliżu biura sieci w Mülheim, a także w supermarkecie w Düsseldorfie - donosi "Retail Detail".

Moje Aldi w poszerzonej wersji

Pilotaż zakupów w modelu click&collect wystartować ma 15 lipca. Klienci składać będą zamówienia za pośrednictwem platformy internetowej Mein Aldi (Moje Aldi).

Jak zauważa "Retail Detail", Mein Aldi nie jest nową platformą - funkcjonuje już od zeszłego roku. Do tej pory pozwalała jednak wyłącznie na zamówienia z dostawą do domu.

Mein Aldi oferuje 1,3 tys. produktów spośród pełnego portfolio 1,7 tys. indeksów. W ofercie są nie tylko artykuły suche, ale też np. mrożonki.

Szefostwo sieci sceptyczne

Co ważne, dostawy z Mein Aldi nie są kompletowane bezpośrednio w dyskontach sieci, co zakłócałoby operacje sklepu. Zamiast tego zdecydowano się na wariant z pakowaniem towarów w tzw. dark storze.

Według "Lebensmittel Zeitung", zarząd Aldi Süd ma wątpliwości, czy zakupy w modelu click&collect mają szansę na bycie rentownymi. Kierownictwo sieci obawia się ponoć, jak rozwiązanie to wpłynie na sprzedaż w sklepach stacjonarnych.

27. lipiec 2024 11:53