21.04.2024 / 14:51
StoryEditor

Maciej Hodowany przechodzi z Żabki do Froo Romania. Będzie pomagał otworzyć 200 sklepów Froo do końca roku

Maciej Hodowany, dyrektor operacyjny i członek zarządu Froo Romania Retail, fot. M. Hodowany
Maciej Hodowany, który pełnił dotychczas rolę dyrektora sprzedaży w firmie Żabka Polska będzie teraz wspierał biznes firmy na rynku rumuńskim. Hodowany objął właśnie funkcję dyrektora operacyjnego i członka zarządu w spółce Froo Romania Retail.

Do kwietnia 2024 r. Maciej Hodowany pełnił dotychczas funkcję dyrektora sprzedaży w firmie Żabka Polska teraz będzie on wspierał biznes firmy na rynku rumuńskim. Objął on właśnie funkcję dyrektora operacyjnego i członka zarządu w spółce Froo Romania Retail, która jest częścią Grupy Żabka.

Dotychczasowy szef sprzedaży sieci Żabka piastował swoje stanowisko od początku października 2021 r. Wcześniej Maciej Hodowany był przez ponad dwa lata dyrektorem operacyjnym w sieci Super-Pharm, gdzie odpowiadał za działalność sklepów, farmację, łańcuch dostaw i logistykę oraz zapobieganie stratom. Był także członkiem zarządu sieci drogerii.

Maciej Hodowany jest związany z branżą handlową co najmniej od 2003 roku, kiedy rozpoczął pracę w Tesco Polska. Od 2004 roku był kierownikiem sekcji w hipermarkecie w Bielsku Białej. W 2008 roku przeszedł do centrali firny w Krakowie. Swoją pracę w Tesco zakończył w 2019 roku na stanowisku szefa działu online sieci.

Nowy dyrektor operacyjny Froo Romania retail ma wykształcenie ekonomiczne. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach na wydziale finansów oraz Stockholm School of Economics Executive Education.

Plany rozwoju Żabki w Rumunii

Jak informował portal wiadomoscihandlowe.pl jeszcze w tym roku Żabka uruchomi na rumuńskim rynku 200 placówek Froo. Sklepy będą początkowo działać na obszarach miejskich, a koncept będzie budowany wokół misji convenience. W asortymencie znajdzie się ok. 2 tys. SKU., a punkty mają mocno skupiać się na kategoriach impulsowych.

To jednak nie wszystko, Żabka zastanawia się nad równoległym rozwojem w Rumunii konceptu sklepów autonomicznych Nano. Pierwsza taka placówka w Polsce wystartowała w 2021 roku, obecnie jest ich ok. 50 w całym kraju.

W Polsce Żabka zarządza ponad 10 000 sklepów convenience.

21.05.2024 / 15:17
StoryEditor
Centra handlowe centrami omnichannelu. Konsumenci nie tylko chodzą tam na zakupy
Centrum handlowe EPP (fot. mat. prasowe/ EPP)
Około 60 proc. klientów odwiedzających centra handlowe deklaruje, że kupuje w modelu wielokanałowym. Oznacza to, że chodzą tam nie tylko kupować, ale też odbierać i zwracać zamówienia.

– Badanie zachowań wielokanałowych klientów potwierdziło, że podczas wizyty w sklepach stacjonarnych w centrum handlowym 61 proc. konsumentów intuicyjnie łączy tradycyjne zakupy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.05.2024 / 12:45
StoryEditor
Technologia w służbie handlu i łańcucha dostaw
Technologia w służbie handlu i łańcucha dostaw
Technologia sama w sobie jest bezużyteczna w kontekście rozwoju biznesu. Trzeba wiedzieć, jaką ją wykorzystać. I po to właśnie na kongresie Retail Trends 2024 będziemy rozmawiać o nowoczesnych rozwiązaniach oraz rozwoju łańcucha dostaw.

Jak nowoczesne rozwiązania zmieniają retailową rzeczywistość?

Zbliża się kolejna edycja jednej z najważniejszych konferencji dla branży retail i FMCG w Europie Środkowo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. maj 2024 00:19