21.04.2024 / 14:51
StoryEditor

Maciej Hodowany przechodzi z Żabki do Froo Romania. Będzie pomagał otworzyć 200 sklepów Froo do końca roku

Maciej Hodowany, dyrektor operacyjny i członek zarządu Froo Romania Retail, fot. M. Hodowany
Maciej Hodowany, który pełnił dotychczas rolę dyrektora sprzedaży w firmie Żabka Polska będzie teraz wspierał biznes firmy na rynku rumuńskim. Hodowany objął właśnie funkcję dyrektora operacyjnego i członka zarządu w spółce Froo Romania Retail.

Do kwietnia 2024 r. Maciej Hodowany pełnił dotychczas funkcję dyrektora sprzedaży w firmie Żabka Polska teraz będzie on wspierał biznes firmy na rynku rumuńskim. Objął on właśnie funkcję dyrektora operacyjnego i członka zarządu w spółce Froo Romania Retail, która jest częścią Grupy Żabka.

Dotychczasowy szef sprzedaży sieci Żabka piastował swoje stanowisko od początku października 2021 r. Wcześniej Maciej Hodowany był przez ponad dwa lata dyrektorem operacyjnym w sieci Super-Pharm, gdzie odpowiadał za działalność sklepów, farmację, łańcuch dostaw i logistykę oraz zapobieganie stratom. Był także członkiem zarządu sieci drogerii.

Maciej Hodowany jest związany z branżą handlową co najmniej od 2003 roku, kiedy rozpoczął pracę w Tesco Polska. Od 2004 roku był kierownikiem sekcji w hipermarkecie w Bielsku Białej. W 2008 roku przeszedł do centrali firny w Krakowie. Swoją pracę w Tesco zakończył w 2019 roku na stanowisku szefa działu online sieci.

Nowy dyrektor operacyjny Froo Romania retail ma wykształcenie ekonomiczne. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach na wydziale finansów oraz Stockholm School of Economics Executive Education.

Plany rozwoju Żabki w Rumunii

Jak informował portal wiadomoscihandlowe.pl jeszcze w tym roku Żabka uruchomi na rumuńskim rynku 200 placówek Froo. Sklepy będą początkowo działać na obszarach miejskich, a koncept będzie budowany wokół misji convenience. W asortymencie znajdzie się ok. 2 tys. SKU., a punkty mają mocno skupiać się na kategoriach impulsowych.

To jednak nie wszystko, Żabka zastanawia się nad równoległym rozwojem w Rumunii konceptu sklepów autonomicznych Nano. Pierwsza taka placówka w Polsce wystartowała w 2021 roku, obecnie jest ich ok. 50 w całym kraju.

W Polsce Żabka zarządza ponad 10 000 sklepów convenience.

13.05.2025 / 12:03
StoryEditor
Węgierski rząd uderza w polski przemysł spożywczy. „Zagrywka pod publiczkę”
Węgierskie embargo na polską żywność. Skąd taka decyzja? Kogo najbardziej dotkną węgierskie sankcje? (fot. Canva + Viktor Orban/X.com)

Wiktor Orban, premier Węgier zdecydował o nałożeniu embarga na część polskich produktów spożywczych. Skąd ta decyzja? Kogo najbardziej dotkną węgierskie sankcje?

Z artykułu dowiesz się: 

  • Na jakie produkty z Polski zostało wprowadzone węgierskie embargo?
  • Jacek Zarzecki: węgierskie embargo to zagrywka pod publiczkę
  • Jakie produkty mleczarskie z Polski trafiają na węgierski rynek?
  • Jaka jest reakcja polskiego rządu?

Węgierskie embargo na polskie mięso i produkty mleczne

Rząd Węgier zdecydował 11 maja 2025 r. o nałożeniu embarga na część produktów rolno-spożywczych pochodzących z Polski. Jest to odpowiedź Madziarów na wcześniejsze sankcje jakie Polska nałożyła na produkty węgierskie ze względu na epidemię pryszczycy, która rozprzestrzenia się na Węgrzech.

W odwecie Wiktor Orban, premier Węgier zdecydował o wprowadzeniu zakazu importu z Polski m.in. mięsa wołowego i wieprzowego czy mleka i produktów mleczarskich, czyli produktów pochodzenia zwierzęcego pochodzącego od zwierząt podatnych na pryszczycę.

Zastosowano jednak wyjątek dla produktów pochodzenia zwierzęcego poddanych obróbce łagodzącej ryzyko wystąpienia pryszczycy. Zakaz nie dotyczy również przewozów tranzytowych, o ile transport  opuści terytorium Węgier w ciągu pięciu dni od przywozu.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2025 / 14:26
StoryEditor
Dino rozsmakowało się w bezalkoholowym. Sieć supermarketów mocno inwestuje w ofertę
W Dino najszybciej rośnie oferta bezalkoholowych trunków (fot. Dino + Canva)

Niemal wszystkie sieci handlowe w ciągu roku zwiększyły asortyment piw bezalkoholowych. Liderem - jeśli chodzi o liczbę unikalnych trunków bez procentów - jest Auchan, ale to Dino odnotowało w ciągu roku największy wzrost liczby SKU.

Zmianę zwyczajów konsumenckich związanych z konsumpcją alkoholu najwyraźniej widać w odniesieniu do piwa. Komunikaty Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 01:47