20.05.2024 / 15:37
StoryEditor

Minister rolnictwa: Sieci handlowe powinny w sposób sprawiedliwy dzielić się marżą z producentami

Czesław Siekierski, minister rolnictwa i rozwoju wsi (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Zachęcam przedstawicieli sieci handlowych do otwarcia na polskich producentów. Mamy wspólny rynek, więc towary z innych krajów muszą być u nas dostępne. Jednak ważne jest także to, aby rozbudzać patriotyzm gospodarczy, tak jak robią to inne kraje. Każdy promuje swoją żywność, każdy chce zwiększać eksport, bo na tym polega rozwój – powiedział Czesław Siekierski, minister rolnictwa i rozwoju wsi, podczas wystąpienia na 6. Kongresie Nowoczesnej Dystrybucji.

Szef resortu rolnictwa podkreślił, że "sieci handlowe mają swoją wyjątkową wartość w ujęciu globalnym, m.in. ze względu na rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa żywnościowego, ale j...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 11:13
StoryEditor
Eurocash porządkuje hurt i dystrybucję. Grupa zamknie część hurtowni cash&carry i wzmocni logistykę
Hurtownia sieci Eurocash

Eurocash w nowej strategii jasno definiuje rolę hurtu i dystrybucji: zamiast ekspansji stawia na efektywność, eliminację nierentownych formatów i wzmocnienie dystrybucji jako filaru całego modelu franczyzowego. To fundamentalna zmiana względem poprzednich lat, w których sieć Cash & Carry stanowiła kluczowy element. Dziś ta część biznesu ma być rentowna, stabilna i zoptymalizowana pod względem kosztowym.

Eurocash wzmocni swoją logistykę. Ma być bardziej efektywna

Eurocash podkreśla, że hurt w Polsce jest rynkiem niskomarżowym, z dominacją dużych graczy i mocną presją dyskont...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.12.2025 / 11:52
StoryEditor
Eurocash szuka kupca na Inmedio. Sieć ma mniejsze przychody, ale zmniejszyła też stratę
Salonik sieci Inmedio (fot. Materiały Prasowe)

Sieć saloników prasowych Inmedio, w których większościowy pakiet udziałów ma Grupa Eurocash, miała ponad 4,5 mln zł straty netto w trzecim kwartale tego roku. Firma tnie koszty, by nie powiększać negatywnego wyniku, ale i tak wiadomo, że zostanie sprzedana.

Trzeci kwartał przyniósł Innmedio 194,2 mln zł przychodu wobec 197,2 mln rok wcześniej. Zysk brutto zwiększył się - w tym roku wyniósł 38,8 mln zł wobec 37,4 mln rok wcześniej. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 15:15