12.06.2024 / 11:54
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Biedronka, Vollmart, Shell, Colian, handel na wojnie, cyfryzacja [SPIS TREŚCI]

Nowy numer ”Wiadomości Handlowych” już dostępny! W środku: Biedronka, Vollmart, Shell, Colian, handel na wojnie, cyfryzacja
Przyszłość hipermarketów, konsekwencje wojny cenowej, cyfryzacja handlu i konieczność przygotowania się branży detalicznej na scenariusz wybuchu wojny (prawdziwej, nie tej cenowej) w Polsce - to tylko niektóre tematy, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 3/2024). W magazynie znajdziecie m.in. wywiady z Pawłem Stoleckim z Biedronki, gen. Waldemarem Skrzypczakiem, Janem Kolańskim z Coliana, Dariuszem Garulą z Vollmartu oraz Muratem Birgülem z Shella.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Na okładce tego numeru zagościł Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny sieci Biedronka i członek zarządu Jeronimo Martins Polska. Z obszernego wywiadu przeprowadzonego przez Łukasza Stępniaka z przedstawicielem dyskontowej sieci dowiecie się, jak zmieniają się sklepy Biedronki. Pytaliśmy też m.in. o inwestycje w placówki stacjonarne i e-commerce, wyzwania stojące przed handlem w Polsce oraz trendy konsumenckie, które są najważniejsze z perspektywy Biedronki

- Zupełnie inny wydźwięk ma nasz wywiad z generałem Waldemarem Skrzypczakiem. Emerytowany wojskowy w rozmowie z Pawłem Jachowskim apeluje do branży handlowej, by w porozumieniu z rządem i samorządami przygotowała plan na wypadek wybuchu wojny w naszym kraju. "Apeluję do handlowców, żeby wyszli z inicjatywą i zapytali polityków, co mają robić na wojnie, żeby Polacy mogli przeżyć" - mówi generał

- Tematem numeru jest cyfryzacja. Na jej temat przygotowaliśmy aż pięć artykułów. W jednym z nich Andrzej Wojciechowicz, doradca i ekspert rynku FMCG przekonuje, że przyszłość handlu to zmiany modeli sprzedaży detalicznej i synergia kanałów kontaktu z klientem, a całość będzie rozgrywać się w otoczeniu krzepnącego przemysłu 4.0, internetu rzeczy i "internetu ludzi" oraz globalnej sieci połączeń

- Jak bardzo zmieni się branża handlowa pod wpływem rozwoju sztucznej inteligencji? Jaki jest potencjał stosowania AI w sektorze retail? Na te pytania odpowiedzą dr Marcin Nowakowski i Wyszomir Janikowski z McKinsey & Company

- Sieci handlowe mają ogromną ilość danych o swoich klientach. Jednak efektywne wykorzystanie tych zasobów jest wyzwaniem. Jak sobie z nim poradzić? - dowiecie się z lektury artykułu Konrada Kaszuby

- Michał Kokoszkiewicz przyjrzał się futurystycznym metodom płatności. Innowacji rynkowych w tym zakresie jest sporo, a my podpowiadamy, które z nich mają największy potencjał

- Optymalizacja gospodarki magazynowej jest jednym z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej w handlu. Wskazujemy, jakie technologie i narzędzia IT mogą być przydatne do realizacji tego celu

- O strategii firmy Shell, ewolucji stacji paliw w Polsce i wyzwaniach, z jakimi mierzy się dziś ta branża, opowiedział nam Murat Birgül, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell. Menedżer odpowiedział też na pytanie, czy nie obawia się konkurencji ze strony Żabki Drive

- Strefom czystego transportu wprowadzanym powoli w różnych regionach świata, również w Polsce, przyjrzała się Magda Głowacka. Z artykułu dowiecie się m.in. jak zmienią się dostawy do sklepów i... dlaczego to wszystko będzie tak dużo kosztować

- W dziale Case Study tym razem przyjrzeliśmy się marce lodów Ben&Jerry‘s, która nieustannie potrafi zadziwiać swoim zaangażowaniem w politykę (nie tylko w USA). Łukasz Rawa podpowiada także, czy polski rynek dojrzał już do tego rodzaju odważnych marek

- Od marca 2024 r. sieć hard dyskontów Vollmart ma nowego CEO, a my mieliśmy okazję jako pierwsi przeprowadzić z nim wywiad. Z lektury rozmowy z Dariuszem Garulą dowiecie się, jak wygląda nowa strategia Vollmartu, jak sieć zamierza sfinansować realizację ambitnych planów i ile sklepów hard dyskontowych zmieści się w Polsce

- Jednorazowe e-papierosy mają zniknąć z obrotu... a przynajmniej tak wynika z zapowiedzi rządu. Zastanawiamy się, czy faktycznie do tego dojdzie oraz jak ewentualne zmiany wpłyną na to, co sprzedaje się w sklepach

- Czy na półkach sklepowych jest miejsce na tzw. b-brands? Co dalej z markami producenckimi, które nie są liderami kategorii i nie stanowią dla konsumentów swoistego punktu odniesienia? Dowiecie się z analizy autorstwa Magdaleny Stosio-Róg

- O sukcesji - i nie tylko - rozmawialiśmy z Janem Kolańskim, założycielem i prezesem firmy Colian. "Król słodyczy" opowiedział nam o początkach swojego biznesu (Ziołopex), najważniejszych doświadczeniach i o tym, dokąd zmierza Colian

- Przygotowaliśmy dla Was również... recenzję gry komputerowej Supermarket Simulator od Nokta Games

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- Tomasz Stec z Simon-Kucher przedstawia pierwsze podsumowania wojny cenowej w handlu detalicznym w Polsce. Wnioski wcale nie są oczywiste!

- Sebastian Rennack z Aletos Retail Advisory opisuje, jak najwięksi europejscy operatorzy hipermarketów pracują nad wynalezieniem sklepów tego formatu na nowo

- Tomasz Woźniak z Future Mind przedstawia wyniki najnowszej edycji badania Barometr Retail. Spoiler: ani jeden z respondentów nie określił sytuacji w branży retail mianem "bardzo dobrej"!

- Honorata Jarocka z Mintela przyjrzała się rynkowi produktów wysokobiałkowych, zwłaszcza pod kątem nowości

- Nikodem Pankowiak z CMR przeanalizował bardzo perspektywiczny rynek kaw mrożonych w Polsce

- Anna Wagner z NielsenIQ zebrała w jednym miejscu najnowsze dane o alkoholach smakowych. W niektórych kategoriach wzrosty sprzedaży wolumenowej są naprawdę spore

- Povilas Sugintas z Euromonitor International przeanalizował rynek kosmetyków i artykułów do higieny osobistej w Polsce i regionie

- Na koniec, tradycyjnie, dwa felietony. Paweł Jachowski śmieje się z rewolucji q-commerce, która pożera własne dzieci, a Konrad Kaszuba wyraża zdziwienie z powodu zmieniających się opinii na temat zakazu handlu w niedziele

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (3/2024)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

25.06.2025 / 18:27
StoryEditor
Lubiana sieć sklepów na skraju katastrofy finansowej. Sieciówka musi zamknąć ponad 30 sklepów, ale to nie koniec
Sklep River Island (fot. Wikimedia)

River Island ogłosiło listę 33 sklepów, które planuje zamknąć w ramach formalnego wniosku o restrukturyzację. Na tym może się nie skończyć.

O sprawie pisze portal retail gazette.co.uk. Wniosek ten zostanie poddany pod głosowanie wierzycieli w sierpniu, a następnie będzie musiał zostać zatwierdzony przez Wysoki Tryb...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2025 / 10:55
StoryEditor
Nowy raport GUS ujawnia różnice w sprzedaży. Jakie kategorie okazały się rozczarowaniem?
Jak wyglądała sptrzedaż detaliczna w maju 2025? (fot. Shutterstock)

Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) przynoszą obraz umiarkowanego wzrostu sprzedaży detalicznej w maju 2025 r. Choć niektóre branże przyspieszyły, inne zanotowały wyraźne spowolnienie. Czy handel ma się czego obawiać?

Według opublikowanych 24 czerwca danych Głównego Urzędu Statystycznego, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2025 r. wzrosła o 4,4 proc. w porównaniu z analogi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. lipiec 2025 00:08