23.06.2025 / 11:42
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Magre/E.Leclerc; zielony handel, przyszłość hipermarketów, ukraińscy detaliści [SPIS TREŚCI]

Nowy numer ”Wiadomości Handlowych” już dostępny! W środku: Magre/E.Leclerc; zielony handel, przyszłość hipermarketów, ukraińscy detaliści [SPIS TREŚCI]

Zielony handel, hipermarkety przyszłości, rodziny w strategiach detalistów, ukraińskie sieci handlowe w Polsce i Ukrainie - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 3/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady z Jeanem-Philippem Magre z E.Leclerc, Janem Skowronem z KiK i Serhiiem Kolesnykiem z Best Marketu.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- "Trzeba grać kartami, które się ma" - mówi w wywiadzie numeru Jean-Philippe Magre. W rozmowie z Katarzyną Pierzchałą prezes E.Leclerc Polska podsumował 30 lat obecności sieci w naszym kraju i opowiedział, w jakim kierunku zmierza nasz rynek

- Tematem numeru jest "Zielony handel". Jakub Sadowski przeanalizował, czy ofensywa przeciwko ESG prowadzona przez Donalda Trumpa opóźni zieloną transformację również w Europie - i co to oznacza dla sieci handlowych oraz przetwórstwa spożywczego w Polsce

- Michał Kokoszkiewicz podsumowuje polskie przygotowania do wdrożenia nowej ustawy o ROP i podpowiada, jakie rozwiązania i z których krajów warto zapożyczyć

- Większe i częste susze, upały, a nawet wirusy – to wszystko efekt zmian klimatu, który odbija się na całej branży FMCG. Jak producenci żywności i sieci handlowe radzą sobie z tymi wyzwaniami i jak przygotowują się na przyszłość? Temat przeanalizował Paweł Mikos

- Dużo uwagi w nowym numerze "WH" poświęciliśmy Ukrainie. Paweł Jachowski przyjrzał się obecnym nad Wisłą sieciom sklepów z ukraińską żywnością, a także perspektywom rozwoju dużych detalistów z Ukrainy (na czele z Fozzy Group, właścicielem Silpo) na naszym rynku

- Po raz pierwszy publikujemy ranking, który nie dotyczy naszego krajowego podwórka. Na tapet wzięliśmy największe spożywcze sieci handlowe w Ukrainie

- Serhii Kolesnyk, współwłaściciel sieci Best Market i Foodex Express, opowiedział Pawłowi Jachowskiemu o planach rozwoju biznesu

- Ministerstwo Finansów grozi przedsiębiorcom niekorzystnymi zmianami w ustawie o podatku handlowym. Sprawdzamy, kto jeszcze może zostać objęty daniną, która tylko w tym roku przyniesie do budżetu państwa prawie 5 mld zł

- Hipermarkety od lat przeżywają duże trudności, tracąc udziały rynkowe, a coraz częściej nawet sprzedaż. Co dalej? Czy da się jeszcze uratować ten format? Odpowiedzi udzielił Konrad Kaszuba

- KiK rusza z nowymi formatami sklepów i ofertą dla młodych klientów. O tym, jaką drogą chce teraz kroczyć i jakie widzi dla siebie perspektywy, mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający sieci w Polsce

- Rodziny z dziećmi są Świętym Graalem dla sieci handlowych. Jednak spadająca dzietność w Polsce oznacza, że detaliści będą musieli dostosowywać się do nowej rzeczywistości. Jak firmy zmienią swoje strategie w czasie kryzysu demograficznego? Temat przeanalizowała Magdalena Stosio-Róg

- Amerykańscy żołnierze stacjonujący w Jasionce k. Rzeszowa przyczynili się do rozkwitu handlu i gastronomii w stolicy Podkarpacia. Sprawdziliśmy, czy miejscowi przedsiębiorcy obawiają się negatywnych skutków wycofania wojsk USA na swoje biznesy

- Sztuczna inteligencja może ułatwić pracę, ale także... stać się wyzwaniem dla firm z punktu widzenia bezpieczeństwa. Czy zagrożeń faktycznie jest więcej niż szans? Przyjrzeliśmy się dwóm stronom tego medalu

- Ireneusz Wróbel to przedsiębiorca, który od 27 lat z sukcesami prowadzi sklepy Lewiatan, a niedawno został laureatem naszego konkursu Franczyzowy Superbohater. Sylwetkę biznesmena - a w wolnych chwilach żeglarza - przedstawia Katarzyna Pierzchała

- Uwarzyliśmy dla Was grzybowy eliksir. Z artykułu Michała Kokoszkiewicza dowiecie się, czym jest Shroom, kto stoi za tym biznesem i jak ambitne ma plany

- Coraz więcej konsumentów koncentruje się na zdrowiu. Przeanalizowaliśmy, jak trend ten zmienia półki w sklepach

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje przedstawiła naszym Czytelnikom Agnieszka Barańska, dyrektor obszaru marketingu i komunikacji w Aldi Polska

- Aleksandra Gębarowicz z NielsenIQ przyjrzała się ewolucji rynku napojów w Polsce

- Monika Magryta z CMR dostarczyła świeżych danych o sprzedaży słonych przekąsek w sklepach różnych formatów

- Piotr Biela z Grupy Blix przeanalizował, dlaczego klienci i sieci handlowe uciekają od papierowych gazetek

- Tomasz Stec i Robert Pernak z Simon-Kucher wskazują, dlaczego marka własna to znakomite narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej

- A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski namawia Biedronkę i Lidla do wstawienia do sklepów "portali", a Konrad Kaszuba (wraz z sąsiadami) płacze z powodu zabicia relacji sąsiedzkich przez Żabkę

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (3/2025)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

wiadomoscihandlowe.pl
08.12.2025 / 19:55
StoryEditor
Będzie afera o szklane butelki zwrotne. Producenci: Tego typu butelki nie są odpadami
(fot. Shutterstock)

Branża napojowa, producenci i operatorzy systemów kaucyjnych alarmują: obecne przepisy dotyczące butelek szklanych zwrotnych grożą rozpadem skutecznie działających systemów i paraliżem rynku. Organizacje wzywają rząd do pilnej zmiany prawa, zniesienia obowiązku paragonu i umożliwienia producentom realizacji zbiórki w sprawdzonych, efektywnych producenckich systemach zwrotu. W przeciwnym razie rynek może zalać fala jednorazowych opakowań, a poziom recyklingu dramatycznie spadnie.

Przedstawiciele organizacji zrzeszających producentów napojów w butelkach szklanych wielokrotnego użytku oraz operatorzy systemów kaucyjnych apelują o pilne ujednolicenie inter...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 14:20
StoryEditor
Biedronka pożera rynek i wygrywa z Lidlem pojedynek o klientów przed Bożym Narodzeniem
Biedronka pożera rynek i wygrywa z Lidlem pojedynek o klientów przed Bożym Narodzeniem (fot. Shutterstock)

Gdzie Polacy planują zrobić świąteczne zakupy spożywcze i które sieci handlowe rozdają dziś karty na rynku? Najnowsze wspólne badanie UCE Research i BLIX pokazuje wyraźne różnice w skali zainteresowania poszczególnymi sklepami oraz zmiany względem ubiegłego roku. Kto zyskuje najwięcej, a kto traci w przedświątecznej rywalizacji?

Z badania wynika, że zdecydowana większość konsumentów planuje świąteczne zakupy spożywcze w kilku największych sieciach handlowych. Na rynku wyraźnie dominuje jeden gracz, któr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. grudzień 2025 16:17