23.06.2025 / 11:42
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Magre/E.Leclerc; zielony handel, przyszłość hipermarketów, ukraińscy detaliści [SPIS TREŚCI]

Nowy numer ”Wiadomości Handlowych” już dostępny! W środku: Magre/E.Leclerc; zielony handel, przyszłość hipermarketów, ukraińscy detaliści [SPIS TREŚCI]

Zielony handel, hipermarkety przyszłości, rodziny w strategiach detalistów, ukraińskie sieci handlowe w Polsce i Ukrainie - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 3/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady z Jeanem-Philippem Magre z E.Leclerc, Janem Skowronem z KiK i Serhiiem Kolesnykiem z Best Marketu.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- "Trzeba grać kartami, które się ma" - mówi w wywiadzie numeru Jean-Philippe Magre. W rozmowie z Katarzyną Pierzchałą prezes E.Leclerc Polska podsumował 30 lat obecności sieci w naszym kraju i opowiedział, w jakim kierunku zmierza nasz rynek

- Tematem numeru jest "Zielony handel". Jakub Sadowski przeanalizował, czy ofensywa przeciwko ESG prowadzona przez Donalda Trumpa opóźni zieloną transformację również w Europie - i co to oznacza dla sieci handlowych oraz przetwórstwa spożywczego w Polsce

- Michał Kokoszkiewicz podsumowuje polskie przygotowania do wdrożenia nowej ustawy o ROP i podpowiada, jakie rozwiązania i z których krajów warto zapożyczyć

- Większe i częste susze, upały, a nawet wirusy – to wszystko efekt zmian klimatu, który odbija się na całej branży FMCG. Jak producenci żywności i sieci handlowe radzą sobie z tymi wyzwaniami i jak przygotowują się na przyszłość? Temat przeanalizował Paweł Mikos

- Dużo uwagi w nowym numerze "WH" poświęciliśmy Ukrainie. Paweł Jachowski przyjrzał się obecnym nad Wisłą sieciom sklepów z ukraińską żywnością, a także perspektywom rozwoju dużych detalistów z Ukrainy (na czele z Fozzy Group, właścicielem Silpo) na naszym rynku

- Po raz pierwszy publikujemy ranking, który nie dotyczy naszego krajowego podwórka. Na tapet wzięliśmy największe spożywcze sieci handlowe w Ukrainie

- Serhii Kolesnyk, współwłaściciel sieci Best Market i Foodex Express, opowiedział Pawłowi Jachowskiemu o planach rozwoju biznesu

- Ministerstwo Finansów grozi przedsiębiorcom niekorzystnymi zmianami w ustawie o podatku handlowym. Sprawdzamy, kto jeszcze może zostać objęty daniną, która tylko w tym roku przyniesie do budżetu państwa prawie 5 mld zł

- Hipermarkety od lat przeżywają duże trudności, tracąc udziały rynkowe, a coraz częściej nawet sprzedaż. Co dalej? Czy da się jeszcze uratować ten format? Odpowiedzi udzielił Konrad Kaszuba

- KiK rusza z nowymi formatami sklepów i ofertą dla młodych klientów. O tym, jaką drogą chce teraz kroczyć i jakie widzi dla siebie perspektywy, mówi Jan Skowron, dyrektor zarządzający sieci w Polsce

- Rodziny z dziećmi są Świętym Graalem dla sieci handlowych. Jednak spadająca dzietność w Polsce oznacza, że detaliści będą musieli dostosowywać się do nowej rzeczywistości. Jak firmy zmienią swoje strategie w czasie kryzysu demograficznego? Temat przeanalizowała Magdalena Stosio-Róg

- Amerykańscy żołnierze stacjonujący w Jasionce k. Rzeszowa przyczynili się do rozkwitu handlu i gastronomii w stolicy Podkarpacia. Sprawdziliśmy, czy miejscowi przedsiębiorcy obawiają się negatywnych skutków wycofania wojsk USA na swoje biznesy

- Sztuczna inteligencja może ułatwić pracę, ale także... stać się wyzwaniem dla firm z punktu widzenia bezpieczeństwa. Czy zagrożeń faktycznie jest więcej niż szans? Przyjrzeliśmy się dwóm stronom tego medalu

- Ireneusz Wróbel to przedsiębiorca, który od 27 lat z sukcesami prowadzi sklepy Lewiatan, a niedawno został laureatem naszego konkursu Franczyzowy Superbohater. Sylwetkę biznesmena - a w wolnych chwilach żeglarza - przedstawia Katarzyna Pierzchała

- Uwarzyliśmy dla Was grzybowy eliksir. Z artykułu Michała Kokoszkiewicza dowiecie się, czym jest Shroom, kto stoi za tym biznesem i jak ambitne ma plany

- Coraz więcej konsumentów koncentruje się na zdrowiu. Przeanalizowaliśmy, jak trend ten zmienia półki w sklepach

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje przedstawiła naszym Czytelnikom Agnieszka Barańska, dyrektor obszaru marketingu i komunikacji w Aldi Polska

- Aleksandra Gębarowicz z NielsenIQ przyjrzała się ewolucji rynku napojów w Polsce

- Monika Magryta z CMR dostarczyła świeżych danych o sprzedaży słonych przekąsek w sklepach różnych formatów

- Piotr Biela z Grupy Blix przeanalizował, dlaczego klienci i sieci handlowe uciekają od papierowych gazetek

- Tomasz Stec i Robert Pernak z Simon-Kucher wskazują, dlaczego marka własna to znakomite narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej

- A na deser - tradycyjnie - dwa felietony. Paweł Jachowski namawia Biedronkę i Lidla do wstawienia do sklepów "portali", a Konrad Kaszuba (wraz z sąsiadami) płacze z powodu zabicia relacji sąsiedzkich przez Żabkę

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (3/2025)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

14.11.2025 / 16:33
StoryEditor
Walmart zmienia prezesa. Kto zastąpi Douga McMillona na stanowisku szefa światowego giganta
John Furner zastąpi Douga McMillona w 2026 r., obejmując kierownictwo największej sieci handlowej na świecie Walmart

Walmart ogłasza zmianę na stanowisku CEO. John Furner zastąpi Douga McMillona w 2026 r., obejmując kierownictwo największego detalisty świata, działającego w obszarze sklepów fizycznych. Co oznacza ta decyzja dla przyszłości firmy.

Walmart ogłosił jedno z najważniejszych przetasowań w zarządzie ostatnich lat. Od 1 lutego 2026 r. nowym prezesem i dyrektorem generalnym Walmart Inc. zostanie John Furner, doty...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 10:58
StoryEditor
Dyskonty mają już 43% rynku. Czy jest jakaś granica ich ekspansji? [WYWIAD]
Dyskonty mają już 43% rynku. Gdzie jest granica ich ekspansji? WYWIAD z Szymonem Mordasiewiczem z YouGov (fot. Canva + YouGov)

Dyskonty umacniają swoją pozycję i kontrolują już 43 proc. rynku handlu detalicznego w Polsce. Co może spowolnić ich dalszą ekspansję? Jakie perspektywy stoją przed supermarketami, hipermarketami i małym formatem? Na te pytania odpowiada Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Czy w Polsce jest dziś miejsce na prawdziwy supermarket?
  • Czy na naszym rynku supermarkety mogą konkurować z dyskontami?
  • Czy istnieje jakaś granica ekspansji dyskontów?
  • Jaka przyszłość czeka hipermarkety?

Czy w Polsce jest dziś miejsce na prawdziwy supermarket, taki z szeroką ofertą gastronomiczną, daniami gotowymi?

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov:– To pytanie sprowadza się do kwestii: czy powinniśmy kopiować zagraniczne wzorce, czy raczej wsłuchiwać się w potrzeby lokalnego konsumenta? Miałem okazję obserwować różne modele biznesowe – zarówno na Wschodzie, jak i Zachodzie. Jestem przekonany, że nie mamy powodów do kompleksów. Polskie sklepy są dostosowane do oczekiwań rodzimych klientów i oferują świetny asortyment. Jeśli w niektórych z nich nie ma oferty gastronomicznej, to może to oznaczać, że nie ma na nią realnego popytu. Nie ma sensu bezrefleksyjnie naśladować formatów koreańskich czy japońskich, ponieważ każda kultura ma swoją specyfikę.

Rynek niemiecki pokazuje, że supermarkety mogą konkurować z dyskontami…

– Pozostaje pytanie – dlaczego? Być może dany szyld miał lepszą ofertę, ale czy to rzeczywiście kwestia formatu? Dziś określamy Biedronkę czy Lidla mianem dyskontów, ponieważ w ten sposób łatwiej nam opisać ten specyficzny model biznesowy. Granice między formatami handlowymi coraz bardziej zacierają się. Supermarkety i hipermarkety poszukują obecnie nowych strategii, a kierunek zmian wyznaczają właśnie Biedronka, Lidl i Żabka. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. listopad 2025 10:52