26.11.2025 / 10:52
StoryEditor

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Piotrowska-Oliwa, Kopania, budowanie marki, przyszłość handlu [SPIS TREŚCI]

Nowy numer ”Wiadomości Handlowych” już dostępny! W środku: Piotrowska-Oliwa, Kopania, budowanie marki, przyszłość handlu [SPIS TREŚCI]

Prognozy na rok 2026, inwestycje w AI, strategie rozwoju marek, lojalność klientów, handel w Polsce w perspektywie 10-15 lat - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 6/2025). W magazynie znajdziecie także wywiady z Grażyną Piotrowską-Oliwą z Pepco Group, Kamilem Kopanią z Mamyito.pl oraz Natalią Bryjak z Żabki.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Mamy nową rewolucję francuską w handlu - deklaruje w wywiadzie numeru Grażyna Piotrowska-Oliwa, inwestorka, prezeska Grupy Modne Zakupy oraz członkini Rady Dyrektorów Pepco Group. Koniecznie przeczytajcie, co znana menedżerka ma przez to na myśli

- Tematem numeru jest marka. O tym, jak w dobie AI zmieni się strategia budowania pozycji brandów, przeczytacie w artykule Michała Kokoszkiewicza

- O tym, że polscy klienci lubią być zaskakiwani i oczekują efektu "wow", opowiedziała Łukaszowi Stępniakowi Natalia Bryjak, product quality & food safety manager w Żabce

- Marki własne przechodzą spektakularną metamorfozę. O kluczowych trendach na rynku private label przeczytacie w artykule Magdaleny Stosio-Róg

- Jak będzie wyglądała przyszłość rynku e-grocery w Polsce? Opowiedział o tym Pawłowi Jachowskiemu Kamil Kopania, dyrektor generalny sklepu internetowego Mamyito.pl

- Zapytaliśmy czołowe postacie z branży handlu i FMCG (oraz pokrewnych) o ich przewidywania na 2026 r. W naszej sondzie noworocznej znajdziecie komentarze takich menedżerów i menedżerek jak: Martin Piterak, prezes Kaufland Polska; Arūnas Zimnickas, prezes Stokrotki; Tomasz Waligórski, prezes Carrefour Polska; Adam Manikowski, CEO Żabka Polska; Tomasz Mroczkowski, prezes SM Mlekpol; Robert Rękas, prezes Lewiatan Holding; Brian Olesen, prezes Netto Polska; Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska; Emmanuel Pruvost, prezes Makro Polska; oraz Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo.

- Jak będzie wyglądał handel detaliczny w Polsce za 10-15 lat? W czasach dynamicznego rozwoju AI i robotyki oraz gwałtownych zmian społecznych nie sposób tego przewidzieć, ale i tak warto spróbować. Zadania tego podjęli się: Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca NielsenIQ w Polsce; Marek Zdziech, partner w OC&C Strategy Consultants; oraz Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający YouGov w Polsce

- System kaucyjny może przewrócić do góry nogami nie tylko układ sił pomiędzy poszczególnymi kanałami dystrybucji napojów, ale też to, w jakich opakowaniach będą one sprzedawane. Szczegóły - w naszym artykule

- Izabela Janisiewicz żyje swoimi sklepami. Jest w nich codziennie, często stoi za kasą, ale też sprząta, układa towar, rozmawia z klientami i wymyśla nowe dania na wynos. Sylwetkę kolejnej laureatki naszego konkursu Franczyzowy Superbohater przedstawia Katarzyna Pierzchała

- Spadł już pierwszy śnieg, Boże Narodzenie jest tuż za rogiem... A jaki będzie ten sezon świąteczny dla branży handlowej? Dowiecie się z lektury analizy przygotowanej przez Jakuba Sadowskiego

- Czy lojalność klientów można wciąż zdobyć rabatami i punktami wymienianymi na nagrody? Nie. Podpowiadamy, co jeszcze trzeba zrobić, by przywiązać do siebie konsumenta

- Jako jedni z pierwszych sprowadzali francuskie wina do Polski. Dziś mają w ofercie aż 730 marek win z różnych kierunków świata, na wyłączność. Przedstawiamy historię firmy Bordopol

- Agata Grysiak podsumowała Forum Branży Kosmetycznej 2025 oraz konkurs Drogeria Roku 2025

To nie wszystko! Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze "WH"?

- W rubryce "Menedżer bardzo kulturalny" swoje rekomendacje przedstawił naszym Czytelnikom Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie

- Kuba Antoszewski z Kantar Polska opisał kluczowe cechy najcenniejszych marek świata, w tym brandów ze świata FMCG

- Mateusz Dąbrowski z Grupy Blix przeanalizował, jak zmieniają się preferencje konsumentów i wskazał, co potrafi zachwiać lojalnością wobec brandów

- Michał Zimiński z Simon-Kucher podpowiada, na co należy zwrócić uwagę przy wdrażaniu narzędzi opartych na AI w handlu

- Tomasz Wienke z Obi opisuje wielką transformację, jaką przechodzi obecnie branża DIY

- Grzegorz Mech z YouGov przyjrzał się rynkowi mrożonych owoców i warzyw

- Anna Wagner z NielsenIQ wskazuje obszary rynku alkoholowego, w których kryją się realne szanse na wzrosty

- A na deser, tradycyjnie, dwa felietony. Paweł Jachowski weryfikuje rozmiarówkę Prince Polo, a Konrad Kaszuba poszukuje jaj od szczęśliwych kurek

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby zostać prenumeratorem magazynu "Wiadomości Handlowe" oraz uzyskać szereg innych korzyści związanych z prenumeratą WH Plus.

Wolisz nabyć wyłącznie najnowszy numer "Wiadomości Handlowych" (6/2025)? Kliknij tutaj, aby kupić magazyn w formie e-wydania lub tutaj, aby zamówić wydanie drukowane.

16.11.2025 / 09:01
StoryEditor
USA badają działania Alibaby. Czy chiński gigant e-commerce wspiera operacje wywiadu?
Jack Ma, założyciel Alibaba Group (Shutterstock)

Amerykańska administracja ma przyglądać się jednemu z największych koncernów technologicznych Chin w związku z podejrzeniami o współpracę z tamtejszą armią. Według ujawnionego dokumentu rośnie obawa o bezpieczeństwo infrastruktury w USA.

Wewnętrzna notatka Białego Domu z 1 listopada br. ujawnia podejrzenia amerykańskiego wywiadu wobec chińskiej grupy technologicznej Alibaba. Dokument ma wskazywać, że koncern udz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.11.2025 / 11:00
StoryEditor
Carrefour rozdaje bonusy pracownikom na święta. Ile dostaną?
Carrefour (fot. Below the Sky/Shutterstock)

Carrefour Polska wręczy swoim pracownikom karty przedpłacone karty podarunkowe oraz pakiety podarunkowe, dające dodatkowe zniżki na produkty w sklepach sieci.

Carrefour podkreśla, że wprowadzenie przedpłaconych kart podarunkowych jako formy świątecznego dodatku jest odpowiedzią na potrzeby pracowników, którzy cenią elastyczność i możl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. listopad 2025 11:00