13.05.2024 / 08:44
StoryEditor

Sklepy mogą przejąć rolę placówek pocztowych? Czemu nie! Nie chodzi o omijanie zakazu handlu w niedziele

Poczta Polska podnosi ceny. Jak jest nowy cenniki?
Poczta Polska ma bardzo poważne problemy finansowe, ponieważ jako operator wyznaczony musi utrzymywać mnóstwo nierentownych placówek. W wielu krajach, np. w Skandynawii, funkcję punktów pocztowych w małych miejscowościach pełnią często sklepy spożywcze, oczywiście otrzymując za to zapłatę. Czy byłoby to atrakcyjne rozwiązanie dla polskich detalistów? Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, jest zdania, że jak najbardziej tak!

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl przekonuje, że pełnienie funkcji placówek pocztowych przez sklepy spożywcze w mniejszych miejscowościach byłoby dla detalistów bardzo korzystne, nie tylko ze względu na fakt, że nawet większe sklepy mogłyby funkcjonować w niedziele.

– Byłaby to bardzo atrakcyjna oferta uzupełniająca, bardzo silny magnes dla części klientów. Co więcej, urzędy czy punkty pocztowe są bardzo często nieczynne w soboty, co dla potencjalnego klienta jest bardzo dużą uciążliwością. Tymczasem sklepy spożywcze są czynne w soboty, a wiele z nich także w niedziele. Dostępność podstawowych usług pocztowych dla klientów wzrosłaby więc niepomiernie – wskazuje szef Specjału.

Dodatkowe usługi przyciągają klientów

– Widzimy na przykładzie usługi Orlen Paczka, że nawet jeśli sama w sobie jest ona słabo opłacalna dla sklepów, bo za tę pracę dostają grosze, to jednak przyciąga klientów, także nowych, którzy wcześniej mogli nawet nie wiedzieć o istnieniu danej placówki. Gdy już ktoś przyjdzie do sklepu nadać czy odebrać korespondencję, przy okazji zapewne coś kupi, a nawet jeśli nie kupi, to zobaczy, co dany sklep oferuje, jakie ma ceny, jakie ma promocje. Tak generuje się synergie – przekonuje przedsiębiorca.

GK Specjał jest otwarta na wszelkie możliwości wspierania swoich partnerów detalicznych i szuka coraz szerszej gamy usług dodatkowych, które sklepy mogłyby realizować. Gdyby więc była taka możliwość, wiele sklepów z pewnością przyjęłoby podstawowe obowiązki operatora pocztowego.

– Przyznam, że badaliśmy kiedyś możliwość utworzenia placówek pocztowych w sklepach, z uwagi na zakaz handlu w niedziele. Natomiast wymogi poczty były tak duże, procedury tak skomplikowane i pracochłonne, że praktycznie niewykonalne w typowym sklepie spożywczym. Z tym że odnieśliśmy wrażenie, że nie były to wymogi związane z jakością świadczonych usług, tylko raczej warunki blokujące, zniechęcające – najwyraźniej pocztowcy nie byli zainteresowani taką współpracą – wspomina Krzysztof Tokarz i doradza:

Poczta Polska musi się gruntownie zreorganizować, zoptymalizować działalność operacyjną, unowocześnić, mocniej wejść w logistykę dla e-commerce, w przeciwnym wypadku będzie trwale nierentowna. Powinni znaleźć menedżera z wiedzą, energią i pomysłami, powinni zbudować wieloletnią strategię rozwoju, nie bazującą wyłącznie na obsłudze korespondencji, bo za jakiś czas nawet pism urzędowych nie będzie albo będzie ich tak mało, że się z tego nie utrzymają.

18.07.2025 / 09:49
StoryEditor
Lider w produkcji sosów i dodatków gastronomicznych inwestuje w zaplecze logistyczne
Portfolio firmy Fanex obejmuje około 300 produktów, w tym głównie sosy i dodatki dla gastronomii (fot. materiały prasowe)

Firma Fanex otwiera kolejną część centrum dystrybucyjnego w Radonicach (woj. mazowieckie). Nowa inwestycja o powierzchni 5,8 tys. mkw. ma zabezpieczyć producentowi sosów i dodatków gastronomicznych zaplecze do dalszego rozwoju nie tylko w kraju, ale i za granicą.

Firma Fanex znacząco rozbudowała centrum dystrybucyjne w Radonicach (otwarte pod koniec 2022 r.). Do posiadanego przez nią wcześniej magazynu o powierzchni 5,5 tys. mkw. dołą...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.07.2025 / 13:24
StoryEditor
Kiepski miesiąc dla małych sklepów. Co się stało?!
Sprzedaż w sklepach małoformatowych nie zachwyciła/zdęcie ilustracyjne (fot. tomeqs/Shutterstock)

W czerwcu br. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych - czyli takich, których powierzchnia nie przekracza 300 mkw. - była o niemal 1 proc. niższa niż rok wcześniej. Z kolei liczba transakcji spadła aż o 8 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku - wynika z danych CMR i Polskiej Izby Handlu.

Autorzy analizy zauważają, że czerwiec pod względem pogody był wprawdzie nieco lepszy niż tegoroczny, wyjątkowo chłodny maj, jednak sprzedaż kategorii wrażliwych na pogodę była ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 02:42