13.05.2024 / 08:44
StoryEditor

Sklepy mogą przejąć rolę placówek pocztowych? Czemu nie! Nie chodzi o omijanie zakazu handlu w niedziele

Poczta Polska podnosi ceny. Jak jest nowy cenniki?
Poczta Polska ma bardzo poważne problemy finansowe, ponieważ jako operator wyznaczony musi utrzymywać mnóstwo nierentownych placówek. W wielu krajach, np. w Skandynawii, funkcję punktów pocztowych w małych miejscowościach pełnią często sklepy spożywcze, oczywiście otrzymując za to zapłatę. Czy byłoby to atrakcyjne rozwiązanie dla polskich detalistów? Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, jest zdania, że jak najbardziej tak!

Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl przekonuje, że pełnienie funkcji placówek pocztowych przez sklepy spożywcze w mniejszych miejscowościach byłoby dla detalistów bardzo korzystne, nie tylko ze względu na fakt, że nawet większe sklepy mogłyby funkcjonować w niedziele.

– Byłaby to bardzo atrakcyjna oferta uzupełniająca, bardzo silny magnes dla części klientów. Co więcej, urzędy czy punkty pocztowe są bardzo często nieczynne w soboty, co dla potencjalnego klienta jest bardzo dużą uciążliwością. Tymczasem sklepy spożywcze są czynne w soboty, a wiele z nich także w niedziele. Dostępność podstawowych usług pocztowych dla klientów wzrosłaby więc niepomiernie – wskazuje szef Specjału.

Dodatkowe usługi przyciągają klientów

– Widzimy na przykładzie usługi Orlen Paczka, że nawet jeśli sama w sobie jest ona słabo opłacalna dla sklepów, bo za tę pracę dostają grosze, to jednak przyciąga klientów, także nowych, którzy wcześniej mogli nawet nie wiedzieć o istnieniu danej placówki. Gdy już ktoś przyjdzie do sklepu nadać czy odebrać korespondencję, przy okazji zapewne coś kupi, a nawet jeśli nie kupi, to zobaczy, co dany sklep oferuje, jakie ma ceny, jakie ma promocje. Tak generuje się synergie – przekonuje przedsiębiorca.

GK Specjał jest otwarta na wszelkie możliwości wspierania swoich partnerów detalicznych i szuka coraz szerszej gamy usług dodatkowych, które sklepy mogłyby realizować. Gdyby więc była taka możliwość, wiele sklepów z pewnością przyjęłoby podstawowe obowiązki operatora pocztowego.

– Przyznam, że badaliśmy kiedyś możliwość utworzenia placówek pocztowych w sklepach, z uwagi na zakaz handlu w niedziele. Natomiast wymogi poczty były tak duże, procedury tak skomplikowane i pracochłonne, że praktycznie niewykonalne w typowym sklepie spożywczym. Z tym że odnieśliśmy wrażenie, że nie były to wymogi związane z jakością świadczonych usług, tylko raczej warunki blokujące, zniechęcające – najwyraźniej pocztowcy nie byli zainteresowani taką współpracą – wspomina Krzysztof Tokarz i doradza:

Poczta Polska musi się gruntownie zreorganizować, zoptymalizować działalność operacyjną, unowocześnić, mocniej wejść w logistykę dla e-commerce, w przeciwnym wypadku będzie trwale nierentowna. Powinni znaleźć menedżera z wiedzą, energią i pomysłami, powinni zbudować wieloletnią strategię rozwoju, nie bazującą wyłącznie na obsłudze korespondencji, bo za jakiś czas nawet pism urzędowych nie będzie albo będzie ich tak mało, że się z tego nie utrzymają.

04.06.2025 / 13:28
StoryEditor
Były prezes Bricomarché właśnie otworzył trzeci sklep. "To nie przypadek"
Były prezes Bricomarché właśnie otworzył trzeci sklep. „To nie przypadek” (fot. Grupa Muszkieterów)

Sieć supermaketów Bricomarché otworzyło nowy sklep w Wielkopolsce. Jest to punkt, który prowadzi Jacek Paszke, były prezes Bricomarché w Polsce. Sieć planuje otworzyć łącznie aż 100 marketów DYI.

Ruszył sklep Bricomarché w Czarnkowie. Prowadzi go były prezes sieci

Pod koniec maja w woj. wielkopolskim w Czarkowie został uruchomiony nowy sklep Bricomarché. Jest to już 32. placówka sieci w Wielkopolsce i jednocześnie trzeci sklep, którego właścicielami są Jacek i Beata Paszke. To para przedsiębiorców z północy Wielkopolski, którzy z Bricomarché są związani od ponad dekad. W 2012 roku uruchomili pierwszy swój sklep z Grupy Muszkieterów we Wałczu, a później kolejny w Pile.

Jacek Paszke jednak jeszcze wcześniej związał się z Grupą Muszkieterów. Najpierw pracował w centrali spółki, gdzie odpowiadał za finanse i strategię całej sieci, pełniąc odpowiednio funkcję Dyrektora Finansowego, a następnie Dyrektora Generalnego Bricomarché w Polsce. Od lipca 2019 r. do sierpnia 2024 roku był prezesem sieci Bricomarché w Polsce.

Dlaczego przedsiębiorcy zdecydowali się postawić Bricomarché w Czarnkowie?

Dla Beaty i Jacka Paszke market budowlany w Czarnkowie to nie tylko punkt na mapie.

– Znamy ten region, jego charakter i codzienne potrzeby. To nie był przypadek, to był plan. Czarnków zasługiwał na własne Bricomarché – przekonuje Jacek Paszke. – Nowy sklep to nie tylko oferta produktów, ale też nasze zobowiązanie wobec lokalnej społeczności – dodał.

Jak będzie funkcjonować market Bricomarché w Czarnkowie?

Nowy sklep Bricomarché w Czarnkowie ma powierzchnię 1770 mkw, na której zgromadzono asortymentem dla majsterkowiczów i ogrodników. Do tego market ma też nowoczesną przestrzeń z 1500 mkw ogrodu zewnętrznego oraz parking na około 90 aut.

Supermarketów DIY Bricomarché w Czarnkowie funkcjonuje w standardowym układzie czterech działów:

  • ogród,
  • dekoracja,
  • budownictwo,
  • majsterkowanie.

Placówka jest wyposażona w trzy stanowiska kasowe. Klienci mogą tu także dokonać zakupów na raty, zamówić cięcie płyt i blatów oraz transport nabytych towarów pod wskazany adres. Właściciele Bricomarché w Czarnkowie zamierzają także współpracować z lokalnymi dostawcami przy zaopatrzeniu chociażby w znicze czy rośliny.

W supermarkecie budowlano-ogrodniczym pracować ma około 20 osób z Czarnkowa i okolic. A sklep będzie otwarty od 8.00 do 20.00 od poniedziałku do soboty oraz od 9.00 do 17.00 w niedziele.

Bricomarché otwiera chce otworzyć 100 supermarketów DYI

Warto także dodać, że w maju Grupa Muszkieterów otworzyła nowy market DIY w Lubaczowie w woj. w podkarpackim. Natomiast od końca kwietnia supermarket sieci Bricomarché działa także w Radziejowie (woj. kujawsko-pomorskie).

W 2024 roku Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów. To jak do tej pory rekord w historii sieci w Polsce. Jednak w 2025 roku grupa planuje uruchomić 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów Bricomarché w Polsce.

09.06.2025 / 13:54
StoryEditor
Ikea ratuje wynik i robi letnią giga wyprzedaż. Sieć przeceni blisko 1500 produktów o nawet do 80 proc.
Sklep Ikea (wiadomoscihandlowe.pl/MG)

Ikea ogłosiła start największej w tym roku letniej wyprzedaży. Rabaty sięgają nawet 80 proc., a oferta obejmuje szeroki wybór produktów do wnętrz i ogrodu. Kto może skorzystać z promocji i co dokładnie znajduje się wśród przecenionych artykułów?

Letnia akcja promocyjna Ikea wystartowała 2 czerwca i potrwa do 31 sierpnia 2025 roku lub do wyczerpania zapasów. W ramach oferty przecenionych zostało blisko 1500 produktów. Ja...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 23:00