16.12.2020 / 08:59
StoryEditor

Ponad 40% Polaków nie widzi problemu w sprzedaży piwa bezalkoholowego osobom nieletnim

Rynek piw bezalkoholowych rozwija się bardzo dynamicznie. To najszybciej rozwijająca się piwna podkategoria ()
Z najnowszego badania opinii społecznej wynika, że 45% dorosłych Polaków chce wprowadzenia ustawowego zakazu sprzedaży piwa bezalkoholowego osobom nieletnim. Grupa przeciwników tego rozwiązania jest tylko o 1% mniejsza. Eksperci analizujący problem też są podzieleni. W przyszłości nie wykluczają zmian w przepisach. Jednak obecnie w Ministerstwie Zdrowia nikt nie pracuje nad tego typu rozwiązaniem. 

Według badania Uce Research i Syno Poland, przeprowadzonego dla Grupy AdRetail, 45% Polaków jest za ustawowym zakazem sprzedaży piwa bezalkoholowego nieletniej młodzieży. Ale 44...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 14:10
StoryEditor
Marek Sawicki o przejęciu Carrefoura przez KGS: Minister zrobił oczy jak 5 złotych
Marek Sawicki o przejęciu Carrefoura przez KGS: Minister zrobił oczy jak 5 złotych (fot. Carrefour + Sejm)

Marek Sawicki, były minister rolnictwa przekonuje, że rząd powinien zgodzić się na przejęcie sieci Carrefour przez KGS. – Zachęcam premiera Tuska, aby miał więcej odwagi w zakresie repolonizacji – mówi polityk PSL. Skąd KGS miałaby wziąć pieniądze na taką inwestycję?

W wywiadzie przeczytasz:

  • Marek Sawicki: skoro jest okazja przejąć sieć Carrefour, to KGS powinna ją wykorzystać
  • Skąd wziąć kapitał na przejęcie Carrefoura, skoro KGS sama ma problemy finansowe?
  • Czy jest w ogóle szansa na repolonizację sieci Carrefour?

Z Markiem Sawickim, byłym ministrem rolnictwa oraz marszałkiem seniorem i posłem PSL, o ewentualnym przejęciu sieci sklepów Carrefour przez Krajową Grupę Spożywczą, rozmawia Paweł Mikos.

Marek Sawicki: skoro jest okazja przejąć sieć Carrefour, to KGS powinna ją wykorzystać

Prawdopodobnie jako pierwszy podał Pan pomysł, aby KGS przejęła sieć sklepów Carrefour w Polsce. Skąd ta inicjatywa?

– Skoro Carrefour publicznie informuje, że rozważa opcję wycofania się z naszego rynku, a premier od dłuższego czasu mówi o repolonizacji gospodarki, to jest to doskonała okazja. Minister Aktywów Państwowych powinien dofinansować Krajową Grupę Spożywczą (KGS), a być może także uruchomić emisję akcji skierowaną do rolników. Wspólnie mogliby wykupić tę sieć. Jeśli budujemy europejski system "od pola do stołu", to mając KGS, należy taką próbę podjąć. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 17:32
StoryEditor
Frisco ma być perłą w koronie Eurocashu. Co założono w nowej strategii?
Frisco ma nadal rosnąć w szybkim tempie (fot. Frisco)

Internetowy supermarket Frisco ma rosnąć w kolejnych latach w przedziale 20-30 proc. rok do roku - założyła Grupa Eurocash w nowej strategii, jaką przygotowano na lata 2026-2027. Co jeszcze planuje giełdowa spółka?

Przypomnijmy, że w poprzedniej strategii - na lata 2023-2025 - założono, że Frisco w 2025 r. wygeneruje 1 mld zł przychodów. Celu tego nie uda się zrealizować. Po trzech kwa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 21:41