24.03.2024 / 09:00
StoryEditor

Pozwali luksusową markę, bo ta nie chciała im sprzedać torebki. Mieli na nią pieniądze

Torebka Birkin (fot. Flickr)
Dwóch klientów z Kaliforni złożyło pozew do sądu przeciwko firmie Hermes, właścicielowi bardzo luksusowej linii torebek Birkin. Stwierdzili, że firma nie chciała im sprzedać produktu, chociaż mieli na niego pieniądze. Nie byli wystarczająco „godni”.

Ceny najtańszych torebek Birkin to wydatek rzędu ponad 10 tys. dolarów. Są tęż i takie za niemal pół miliona, ale jak się okazuje, nie każdy może je kupić. I to nie dlatego, że ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.08.2025 / 16:07
StoryEditor
Właściciel Makro idzie na zwarcie z Visą i Mastercard! Prezes Steffen Greubel: Te firmy pobierają „cichy podatek”, który winduje ceny żywności

Europejscy konsumenci płacą więcej za żywność z powodu luki prawnej, o której większość nigdy nie słyszała. Brak realnej konkurencji na rynku płatności w UE sprawia, że operatorzy kart płatniczych mogą narzucać wygórowane opłaty interchange od kart kredytowych i debetowych dla biznesu. Ten „cichy podatek” generuje wysokie koszty nie tylko dla Metro, ale także dla tysięcy małych i średnich firm z sektora hotelarskiego, gastronomicznego i cateringu (HORECA). Ostatecznie oznacza to wyższe ceny dla konsumentów – w okresie, gdy inflacja żywności i stagnacja płac są szczególnie dotkliwe.

Zdaniem Steffena Greubela, prezesa Grupy Metro regulowanie kart konsumenckich, a pomijanie płatniczych kart biznesowych (komercyjnych) nie ma sensu. - To czas, by Komisja ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.08.2025 / 11:00
StoryEditor
Cyfrowe płatności to codzienność młodych Polaków. Jakie są najpopularniejsze?
Młodzi Polacy wybierają Blika i kryptowaluty (fot. Shutterstock)

Szybkość, wygoda i prostota stają się kluczowymi kryteriami wyboru metod płatności wśród młodych dorosłych w Polsce. Nowy raport pokazuje, że tradycyjne karty i przelewy ustępują miejsca cyfrowym rozwiązaniom, a coraz większa część pokolenia Z interesuje się inwestycjami. Co kryje się za tymi zmianami i jakie formy finansów zyskują najwięcej?

Badanie "Finanse Młodych Polek i Polaków 2025" pokazuje, że Blik wyraźnie umocnił swoją pozycję w płatnościach online. Korzystanie z tej metody wzrosło z 81 proc. do 86 proc. wś...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. sierpień 2025 20:34