16.05.2025 / 16:35
StoryEditor

Pracownicy Biedronki wściekli na zmiany w premiach. Solidarność w akcji [NASZ NEWS]

Pracownikom Biedronki nie podoba się nowy system premiowania (fot. Jakub Sadowski/wiadomoscihandlowe.pl/zdjęcie ilustracyjne)

Nowy system obliczania premii w Biedronce nie spełnia swojej roli - to główna teza zawarta w petycji do zarządu dyskontowej sieci, pod którą NSZZ Solidarność zbiera podpisy osób zatrudnionych w firmie. Pracownicy żądają przywrócenia poprzedniego systemu przyznawania premii, który w ich ocenie był "bardziej zrozumiały i dawał realne, odczuwalne wsparcie finansowe".

Nowy system premii w Biedronce budzi kontrowersję wśród pracowników

Autorzy datowanej na 16 maja petycji, której kopię widział portal wiadomoscihandlowe.pl, chcą od zarządu Jeronimo Martins Polska (spółka, do której należy Biedronka) "ponownego przyjrzenia się obecnie obowiązującemy systemowi premiowania i przywrócenia poprzedniego systemu". Jak argumentują, ich zdaniem stare zasady były bardziej sprawiedliwe, zrozumiałe i motywujące. Nowy system obowiązuje od stycznia 2025 r.

Czego domagają się pracownicy Biedronki?

"Z naszej codziennej pracy, rozmów ze współpracownikami oraz własnych doświadczeń wynika, że obecny system premiowania nie spełnia swojej roli. Premie są niskie, często nieprzekraczające 250 zł brutto miesięcznie, a osiągnięcie wyższej kwoty jest bardzo trudne lub wręcz niemożliwe" - napisano w petycji. "Wielu z nas nie rozumie, od czego dokładnie zależy wysokość premii, co powoduje poczucie niesprawiedliwości i braku wpływu na wynagrodzenie" - dodano.

Zdaniem autorów petycji, obecny system premiowania, zamiast motywować, "często wywołuje zniechęcenie i frustrację". Twórcy pisma podkreślają, że dzieje się tak pomimo faktu, że większość pracowników wkłada dużo wysiłku w codzienną pracę, w tym w weekendy, w święta czy w trudnych warunkach.

Autorzy petycji do zarządu Biedronki przekonują, że poprzedni system premiowy był dla pracowników korzystniejszy. "Premie były lepiej widoczne w wypłacie, a zasady ich przyznawania były prostsze i bardziej przejrzyste" - napisano w petycji.

image

Biedronka wyśle pracowników na badania. Czy wszyscy muszą im się poddać?

"Rozumiemy, że firma musi dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych i ekonomicznych, ale wierzymy, że dobre wynagradzanie pracownikó to inwestycja w ludzi, którzy tworzą tę firmę każdego dnia. Premie mają duże znaczenie - nie tylko dla naszych domowych budżetów, ale też dla poczucia bycia docenionym i szanowanym przez pracodawcę" - dodano w piśmie.

Pracownicy Biedronki chcą nowych-starych zasad premiowania

Pracownicy żądają w związku z tym od zarządu Jeronimo Martins Polska dwóch rzeczy: przywrócenia wcześniejszego systemu premiowania (który był "bardziej zrozumiały i dawał realne, odczuwalne wsparcie finansowe") oraz rozpoczęcia rozmów z przedstawicielami pracowników. To drugie ma pomóc "wspólnie wypracować takie zasady premiowania, które będą uczciwe i korzystne zarówno dla firmy, jak i dla załogi".

"Zależy nam, aby nasza praca była doceniana nie tylko słowami, ale również w sposób zauważalny w naszych wypłatach. Wierzymy, że ta petycja będzie początkiej pozytywnej zmiany, która przyniesie korzyści wszystkim stronom" - napisano w petycji.

Do kiedy pracownicy sieci handlowej mogą składać podpisy pod petycją? 

Jak przekazała portalowi wiadomoscihandlowe.pl Gabriela Kaim, przewodnicząca Organizacji Międzyzakładowej NSZZ Solidarność, podpisy pod petycją do zarządu Biedronki zbierane będą do 16 czerwca 2025 r.

Portal wiadomoscihandlowe.pl zwrócił się do Biedronki o komentarz w powyższej sprawie. Gdy tylko otrzymamy stanowisko firmy, zaktualizujemy artykuł.

image

Luis Araujo: Biedronka opiera model biznesowy na dwóch filarach – dbałości o pracowników i dobrych relacjach z polskimi dostawcami

19.06.2025 / 10:10
StoryEditor
Danone otwiera dwie inwestycje w Opolu. Najważniejsi menedżerowie będą szkolić się w Polsce
Otwarcie Akademii Przemysłu Danone w Opolu

W należących do Danone zakładach Nutricia w Opolu właśnie wystartował nowy dział, w którym powstawać będzie specjalistyczna żywność medyczna. Wystartowała też pierwsza na świecie Akademia Przemysłu 5.0.

Rozbudowa fabryki Nutricia w Opolu o nowy wydział to największa inwestycja w jej sięgającej prawie 80 lat historii. To także kilkadziesiąt nowych miejsc pracy oraz 7 tys. m kw. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.06.2025 / 10:08
StoryEditor
Dino otworzy pierwszy sklep w Warszawie! Ruszyła budowa, mieszkańcy protestują
Na zdj. sklep sieci Dino (fot. marekusz/Shutterstock; zdjęcie ilustracyjne)

Dino ma już ponad 2700 sklepów ulokowanych w całej Polsce, ale jak dotąd nie pojawiło się w Warszawie. Niebawem się to jednak zmieni, bowiem rodzima sieć rozpoczęła budowę swojego pierwszego marketu w stolicy. Wiemy, gdzie ruszyć ma ta placówka handlowa.

Dino, pomimo gwałtownej ekspansji w całej Polsce, długo omijało największe aglomeracje, zamiast tego stawiając sklepy na wsiach oraz w małych i średniej wielkości miejscow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. lipiec 2025 15:11