29.05.2025 / 11:26
StoryEditor

Prezes Kaufland Polska: W dobie napięć geopolitycznych, dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia jest kluczowa

Stefan Hoppe, prezes Kaufland Polska (fot. Maciej Nowaczyk)

- Transformacja sektora handlowego wymaga dziś równoległego wzmacniania odporności operacyjnej i zdolności adaptacyjnych - uważa Stefan Hoppe, prezes Kaufland Polska. Tłumaczy też, co ma szczególnie ważne znaczenie w dobie napięć geopolitycznych, zakłóceń w łańcuchach dostaw i niestabilności energetycznej.

W ocenie Stefana Hoppe, kluczowe znaczenie mają: dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia, rozwój logistyki opartej na danych oraz wdrażanie skutecznych mechanizmów zarządzania ryzyki...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.05.2025 / 16:58
StoryEditor
Dealz poprawia notowania. Sieć, której Grupa Pepco chce się pozbyć jest warta coraz więcej
Dyskonty sieci Dealz stają się coraz bardziej popularne zwłaszcza wśród ludzi młodych, w wieku 18-24 lata (fot. Dealz Poland)

Sieć dyskontów Dealz, której placówki ostały się jeszcze tylko w Polsce i której profil nie pasuje do nowej strategii Grupy Pepco, systematycznie poprawia wyniki. Wiemy, dzięki czemu Dealz zwiększa przychody i rentowność.

W pierwszym półroczu trwającego roku obrotowego zakończonym 31 marca br. przychody sieci Dealz zwiększyły się o 13,8 proc. (w stosunku do pierwszego półrocza roku obrotow...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.05.2025 / 11:55
StoryEditor
Polacy mają w szafach skarby warte 112 mld zł. Stara elektronika daje zarobić
Polacy mają w szufladach skarby warte 112 mld zł. Ile można zarobić na starym sprzęcie elektronicznym? (fot. Canva)

Polacy mają w swoich domach poupychane skarby w postaci nieużywanych telefonów, smartfonów, gier i telewizorów. Ile można na nich jeszcze zarobić?

Z artykułu dowiesz się:

  • Przeciętnie w każdym domu zalega sprzęt elektroniczny wart 6 tys. zł
  • Jaki sprzęt elektroniczny najczęściej Polacy zatrzymują jako „przydasie”?
  • Który zapomniany sprzęt elektroniczny ma największą wartość?
  • Co Polacy robią z nieużywaną elektroniką?
  • Jakie kwoty wydajemy na używany sprzęt elektroniczny?

Przeciętnie w każdym domu zalega sprzęt elektroniczny wart 6 tys. zł

Najnowsze badania opinii zrealizowane przez SW Research na zlecenie OLX pokazują ile Polacy zgromadzili zużytego sprzętu elektronicznego. Jest to pierwsze tego typu badanie w naszym kraju.

Wynika z nich, że Polacy mają w domach średnio ponad 18 urządzeń elektronicznych, których nie używają. Są to stare telefony, smartfony, gry czy telewizory.

Jaki sprzęt elektroniczny najczęściej Polacy zatrzymują jako „przydasie”?

Najpowszechniejszą kategorią sprzętów zalegających w szufladach są telefony i smartfony.

Z badań SW Research wynika, że średnio mamy ich 2,7 sztuki. Większość badanych (92 proc.) deklaruje, że ma przynajmniej jeden nieużywany telefon, ale znacząca grupa (ok. 13 proc.) ma ich 5 lub więcej.

To także Cię zainteresuje: E-commerce zyskuje udziały w rynku handlowym. Rośnie zwłaszcza sprzedaż produktów używanych.

Drugą najpopularniejszą kategorią nieużywanej elektroniki w domach Polaków są komputery i laptopy. Z badania zrealizowanego na zlecenie OLX wynika, że przynajmniej jeden znajduje się w 72 proc. gospodarstw domowych.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 72% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. maj 2025 11:27