29.02.2024 / 08:29
StoryEditor

Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok. Pobierz specjalne wydanie "Wiadomości Handlowych"

Co przyniesie 2024 r. branży handlowej i sektorowi FMCG w Polsce? Jakie trendy będą dominować? Sprawdź koniecznie, co mają na ten temat do powiedzenia czołowi przedstawiciele świata handlu oraz analitycy rynkowi.

Pod koniec listopada 2023 r., w magazynie „Wiadomości Handlowe” opublikowaliśmy sondę, którą przeprowadziliśmy jesienią wśród menedżerów największych firm z sektora FMCG, a także analityków i firm z obszaru usług i technologii dla sektora dystrybucyjnego. Zapytaliśmy nie tylko o plany, lecz przede wszystkim o scenariusze na kolejny rok oraz wyzwania i szanse, jakie z nim wiążą. Niestety nie byliśmy w stanie zmieścić tam ponad 50 często bardzo obszernych komentarzy i wywiadów, a te które wybraliśmy musieliśmy mocno okroić. Dlatego postanowiliśmy wydać specjalny raport „Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok”, w którym oddaliśmy głos naszym rozmówcom i komentatorom, publikując ich wypowiedzi w całości.

Głosy niemal wszystkich ekspertów łączą trzy kwestie. Po pierwsze, firmy wiedzą, że mają przed sobą trudny, pełen wyzwań rok, że nie wolno im tracić czujności, a także wstrzymywać dostosowywania i transformacji modeli biznesowych, które wymusiła sytuacja z ostatnich kilkunastu miesięcy. Po drugie, przyszły rok to nie tylko wyzwania, lecz nadzieja związana z powrotem koniunktury gospodarczej i odbudowywaniem siły nabywczej konsumentów. Tutaj wszyscy uczestnicy naszej sondy są jednak bardzo ostrożni. Trzeci temat to nowy rząd, wraz z którym przyszła wiara w poprawę klimatu politycznego, ale także ściślejszą współpracę między administracją a organizacjami biznesowymi, przede wszystkim zaś oczekiwanie zatrzymania biegunki legislacyjnej, uporządkowania i uproszczenia rozmaitych kwestii regulujących działalność gospodarczą.

Każdy z menedżerów dodaje do tej układanki swoje indywidualne uwagi i spostrzeżenia, swoją perspektywę, co buduje szerszy obraz rynku oraz gospodarki, czyniąc ten projekt jeszcze ciekawszym.

Czytelnicy będą mogli dowiedzieć się z tej publikacji jak wybrane firmy zamierzają poradzić sobie z nadchodzącymi wyzwaniami. Przede wszystkim pozwoli im ona znaleźć rozwiązania, które pomogą ich własnym biznesom przejść przez najbliższe miesiące, ciągle nieprzewidywalne ze względu na sytuację polityczno-społeczno-gospodarczą nie tylko w kraju, ale i na świecie. 

Zachęcamy do lektury!

Kliknij tutaj, aby pobrać specjalny raport „Prognozy i strategie dla rynku FMCG na 2024 rok”

28.04.2025 / 15:08
StoryEditor
Czterodniowy tydzień pracy w sklepach? Ministerstwo szykuje pilotaż. Jak chce zachęcić sieci handlowe do udziału?
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej będzie zachęcać firmy do skracania czasu pracy pracowników. Ciekawe czy uda mu się tego dokonać w przypadku sieci handlowych (fot. Shutterstock)

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uznało, że wnioski z badań różnych modeli skróconego czasu pracy są na tyle obiecujące, że warto promować to rozwiązanie wśród przedsiębiorców. Jak resort, którym kieruje Agnieszka Dziemianowicz-Bąk ma zamiar skłonić firmy do tego, żeby pozwoliły pracownikom pracować krócej?

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społeczne ma zamiar uruchomić programy pilotażowe związane ze skróceniem czasu pracy - informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Z ustaleń "DGP"...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2025 / 10:12
StoryEditor
Polacy oszczędzają na świątecznych zakupach. Co czwarty nie zamierza wydać ani grosza na alkohol
W tym roku 24 proc. rodaków nie zamierza nic wydać na alkohol w ramach organizacji świąt wielkanocnych (pixabay)

Dla handlu okres przedświąteczny jest jednym z najważniejszych w roku, po letnich pikach. W tym roku jednak 24 proc. Polaków w ogóle nie uwzględnia alkoholu w swoich wielkanocnych wydatkach, który do tej pory miał znaczącą pozycję w koszyku zakupowym.

Jak pokazuje raport pt. „Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025”, autorstwa UCE RESEARCH i Shopfully (dawniej Grupa Offerista), w tym roku 24 proc. rodaków nie zamier...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 02:30