18.06.2024 / 12:12
StoryEditor

Przemysław Kijewski, Żabka Polska na Retail Trends 2024: Na koniec tego roku będziemy celebrować otwarcie 11 tys. sklepu

Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska (wiadomoscihandlowe.pl)
Otwieramy średnio trzy sklepy dziennie po to, aby na koniec tego roku, w ostatnim kwartale, celebrować sklep numer 11 tys. - mówił podczas debaty „Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów” Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Podczas debaty otwierającej kongres Retail Trends 2024, Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu wiadomoscihandlowe.pl i magazynu „Wiadomości Handlowe” rozmawiał z zaproszonymi gośćmi o tym, jakie są perspektywy wychodzenia z kryzysu, poprawie modeli biznesowych i nowych możliwościach zarabiania. Żabka inwestuje dużo, a sieć pokazała w ostatnim czasie, że nie boi się inwestować uruchamiając sklepy w Rumunii.

Żabka otwiera średnio trzy sklepy dziennie

– Każdy przedsiębiorca, każdy podmiot funkcjonujący na polskim rynku, musi brać pod uwagę sytuację geopolityczną, czyli napięcia za wschodnią granicą. Z punktu widzenia grupy Żabka, nie zatrzymujemy się. Rozwijamy się bardzo dynamicznie – stwierdził Przemysław Kijewski.

Wyjaśnił, że spółka planuje otwierać ponad 1 tys. sklepów rocznie. Te deklaracje przedstawiciele Żabki składali już wcześniej, a teraz przedstawiciel detalisty potwierdził, że strategia w tej kwestii się nie zmieniła. W podobnym tempie sieć Żabka rozwijała się w tym roku.

– Otwieramy średnio trzy sklepy dziennie po to, aby na koniec tego roku, w ostatnim kwartale, celebrować sklep numer 11 tys. – poinformował dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Wspomniał również o rynku Rumuńskim, na którym spółka otworzyła pierwsze sklepy Froo. Ponadto Żabka zamierza w najbliższych miesiącach mocno inwestować w technologie. - Tutaj widzimy ogromny potencjał, ale też i w łańcuch dostaw – zaznaczył Kijewski.

Dodał, że dla każdego biznesu retailowego łańcuch dostaw jest swoistym obiegiem krwionośnym, aby  cała organizacja mogła zdrowo funkcjonować. - Bez wątpienia inwestycja w łańcuch dostaw jest niezbędna – mówił.

"Chcemy stać się największą siecią street food w Polsce"

Model biznesowy Żabki pozwala jej nie brać udziału w wojnie cenowej pomiędzy sieciami handlowymi. W pierwszym półroczu tego roku spółka inwestowała też w nowe sklepy oraz rozszerzenie oferty Żabka Cafe. W najnowszej kampanii sieć handlowa pokazuje nowe produkty – dania z segmentu fast food.

– Chcemy stać się największą siecią street food w Polsce. Już dzisiaj mamy ponad 5 tys. sklepów, do końca roku na pewno przekroczymy 7 tys., być może 8 tys. sklepów z tą ofertą – zadeklarował Przemysław Kijewski.

– W naturalny sposób pojawia się pytanie, dlaczego to robimy? Otóż robimy to dlatego, ponieważ klient tego potrzebuje, a my jesteśmy po prostu najbliżej. Odnosząc się do najnowszych badań, widzimy, że prawie 96 proc. Polaków sporadycznie dokonuje zakupów przekąsek na ciepło, ale prawie 60 proc. robi to stale, i to pomimo wysokiej inflacji, pomimo deklaracji o zaciskaniu pasa. Akurat te nawyki konsumenckie się nie zmieniają – wytłumaczył.

Dyrektor ds. operacyjnych w Żabce zdradził, że wartość rynku food to go w 2024 roku wyniesie prawdopodobnie około 15 mld zł, a rynek ten w ciągu ostatnich lat rozwija się w tempie dwucyfrowym. – Z punktu widzenia Żabki, inwestycja w ten rynek jest naturalnym kierunkiem rozwoju – oznajmił przedstawiciel Żabka Polska.

– Elastyczność naszego formatu w połączeniu z nieco inną misją zakupową pozwala rzeczywiście skutecznie konkurować i nie tylko mieć stabilny udział rynkowy, ale też pozwala na zwiększanie udziałów na polskim rynku. Żabka nie jest zwykłym sklepem spożywczym, ale pewnym ekosystemem rozwiązań, wygodnym dla klienta. W tym modelu chodzi, aby pod jednym dachem zaoferować szeroki wachlarz produktów, aby konsument mógł zaspokoić wszystkie swoje potrzeby – podsumował Przemysław Kijewski.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
11.07.2024 / 15:49
StoryEditor
InPost chwali się liczbą 3 mln użytkowników usługi Pay i podaje nazwy marek, które do niej dołączyły
InPost może dołączyć do europejskiej grupy spółek kurierskich (wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Z usługi łączącej płatność i dostawę wprowadzonej przez firmę kurierską skorzystały do tej pory 3 mln osób. Według InPostu ta opcja zwiększa konwersję zakupów w sklepach internetowych. Rozwiązanie zdecydowały się wdrożyć niektóre duże marki.

Szymon Wałach, wiceprezes zarządu ds. digital i strategii InPost zapewnia, że InPost Pay to dużo więcej niż płatność, a cały proces w jednym przycisku.

Płatność i dos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.07.2024 / 13:20
StoryEditor
Rośnie zaufanie konsumentów do sztucznej inteligencji, ale nie wszystkie zadania byliby skłonni jej powierzyć [RAPORT]
Rośnie zaufanie konsumentów do sztucznej inteligencji, ale nie wszystkie zadania byliby skłonni jej powierzyć (fot. Dall-E)
Według danych przedstawionych w raporcie PwC Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024", prawie połowa konsumentów zaufałaby AI w działaniach obarczonych niskim ryzykiem, jak uzyskiwanie przed zakupem rekomendacji lub informacji o produkcie. Jednak zaufanie do sztucznej inteligencji jest zróżnicowane w przypadku zastępowania człowieka w zadaniach o różnym poziomie ryzyka.

Jak czytamy w raporcie PwC Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024", szybki rozwój sztucznej inteligencji n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. lipiec 2024 06:41