18.06.2024 / 12:12
StoryEditor

Przemysław Kijewski, Żabka Polska na Retail Trends 2024: Na koniec tego roku będziemy celebrować otwarcie 11 tys. sklepu

Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska (wiadomoscihandlowe.pl)
Otwieramy średnio trzy sklepy dziennie po to, aby na koniec tego roku, w ostatnim kwartale, celebrować sklep numer 11 tys. - mówił podczas debaty „Obudzić konsumentów! Retail poprawia modele biznesowe i szuka nowych źródeł przychodów” Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Podczas debaty otwierającej kongres Retail Trends 2024, Łukasz Stępniak, redaktor naczelny portalu wiadomoscihandlowe.pl i magazynu „Wiadomości Handlowe” rozmawiał z zaproszonymi gośćmi o tym, jakie są perspektywy wychodzenia z kryzysu, poprawie modeli biznesowych i nowych możliwościach zarabiania. Żabka inwestuje dużo, a sieć pokazała w ostatnim czasie, że nie boi się inwestować uruchamiając sklepy w Rumunii.

Żabka otwiera średnio trzy sklepy dziennie

– Każdy przedsiębiorca, każdy podmiot funkcjonujący na polskim rynku, musi brać pod uwagę sytuację geopolityczną, czyli napięcia za wschodnią granicą. Z punktu widzenia grupy Żabka, nie zatrzymujemy się. Rozwijamy się bardzo dynamicznie – stwierdził Przemysław Kijewski.

Wyjaśnił, że spółka planuje otwierać ponad 1 tys. sklepów rocznie. Te deklaracje przedstawiciele Żabki składali już wcześniej, a teraz przedstawiciel detalisty potwierdził, że strategia w tej kwestii się nie zmieniła. W podobnym tempie sieć Żabka rozwijała się w tym roku.

– Otwieramy średnio trzy sklepy dziennie po to, aby na koniec tego roku, w ostatnim kwartale, celebrować sklep numer 11 tys. – poinformował dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Wspomniał również o rynku Rumuńskim, na którym spółka otworzyła pierwsze sklepy Froo. Ponadto Żabka zamierza w najbliższych miesiącach mocno inwestować w technologie. - Tutaj widzimy ogromny potencjał, ale też i w łańcuch dostaw – zaznaczył Kijewski.

Dodał, że dla każdego biznesu retailowego łańcuch dostaw jest swoistym obiegiem krwionośnym, aby  cała organizacja mogła zdrowo funkcjonować. - Bez wątpienia inwestycja w łańcuch dostaw jest niezbędna – mówił.

"Chcemy stać się największą siecią street food w Polsce"

Model biznesowy Żabki pozwala jej nie brać udziału w wojnie cenowej pomiędzy sieciami handlowymi. W pierwszym półroczu tego roku spółka inwestowała też w nowe sklepy oraz rozszerzenie oferty Żabka Cafe. W najnowszej kampanii sieć handlowa pokazuje nowe produkty – dania z segmentu fast food.

– Chcemy stać się największą siecią street food w Polsce. Już dzisiaj mamy ponad 5 tys. sklepów, do końca roku na pewno przekroczymy 7 tys., być może 8 tys. sklepów z tą ofertą – zadeklarował Przemysław Kijewski.

– W naturalny sposób pojawia się pytanie, dlaczego to robimy? Otóż robimy to dlatego, ponieważ klient tego potrzebuje, a my jesteśmy po prostu najbliżej. Odnosząc się do najnowszych badań, widzimy, że prawie 96 proc. Polaków sporadycznie dokonuje zakupów przekąsek na ciepło, ale prawie 60 proc. robi to stale, i to pomimo wysokiej inflacji, pomimo deklaracji o zaciskaniu pasa. Akurat te nawyki konsumenckie się nie zmieniają – wytłumaczył.

Dyrektor ds. operacyjnych w Żabce zdradził, że wartość rynku food to go w 2024 roku wyniesie prawdopodobnie około 15 mld zł, a rynek ten w ciągu ostatnich lat rozwija się w tempie dwucyfrowym. – Z punktu widzenia Żabki, inwestycja w ten rynek jest naturalnym kierunkiem rozwoju – oznajmił przedstawiciel Żabka Polska.

– Elastyczność naszego formatu w połączeniu z nieco inną misją zakupową pozwala rzeczywiście skutecznie konkurować i nie tylko mieć stabilny udział rynkowy, ale też pozwala na zwiększanie udziałów na polskim rynku. Żabka nie jest zwykłym sklepem spożywczym, ale pewnym ekosystemem rozwiązań, wygodnym dla klienta. W tym modelu chodzi, aby pod jednym dachem zaoferować szeroki wachlarz produktów, aby konsument mógł zaspokoić wszystkie swoje potrzeby – podsumował Przemysław Kijewski.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl
10.10.2024 / 15:17
StoryEditor
Roślinna rewolucja w Max Premium Burgers
Restauracja Max Burgers w Krakowie (fot. mat. pras.)

Max Premium Burgers, szwedzka sieć restauracji fast food, opublikowała raport nt. zrównoważonego rozwoju za 2023 rok, który prezentuje osiągnięcia firmy na drodze do zmniejszenia wpływu na środowisko. Kluczowym elementem tej strategii było wprowadzenie menu Supreme Green, które zawiera produkty o niskiej emisji CO2. Dzięki temu firma zbliża się do ambitnego celu – aby co najmniej połowa sprzedawanych posiłków była pozbawiona czerwonego mięsa. W Polsce wynik ten już osiągnął 41 proc.

Wprowadzenie roślinnego menu Supreme Green było jednym z najważniejszych kroków, które pozwoliły MAX Premium Burgers osiągnąć 46 proc. sprzedaży posiłków bez czerwonego mięsa na...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.10.2024 / 12:23
StoryEditor
Tomasz Suchański, prezes Żabki: W najbliższym czasie skupimy się na rynku rumuńskim
Tomasz Suchański, prezes Żabka Polska

Prezes Grupy Żabka pytany o wyzwania i plany rozwoju w najbliższych miesiącach stwierdził, że spółka mocno skupi się na wzroście na rynku rumuńskim. Jednocześnie mocno przygląda się zmianom prawnym w Polsce.

Suchański podkreślał w rozmowie z dziennikarzami chwilę po oficjalnym debiucie na GPW, że rumuński rynek ma szerokie perspektywy, a sklepy Froo są dobrze odbierane przez tamtej...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2024 01:59