01.04.2025 / 09:31
StoryEditor

Ruszył kongres Retail Trends 2025! Śledź relację na portalu wiadomoscihandlowe.pl przez cały dzień

Retail Trends 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Rozpoczęliśmy kongres Retail Trends 2025. Tegoroczna edycja wydarzenia odbywa się pod hasłem "Wzrost, odporność, innowacyjność". Na scenie wystąpi wielu znamienitych gości. Śledźcie portal wiadomoscihandlowe.pl, gdzie od rana do nocy publikować będziemy omówienia poszczególnych debat i prezentacji.

Przedstawiciele handlu, przemysłu, usług i świata nauki spotykają się 1 kwietnia 2025 r. w Warszawie podczas Retail Trends, aby uczyć się, nawiązywać kontakty oraz opracowywać strategie na nadchodzący rok i lata kolejne.

Kongres Retail Trends 2025 od lat konsekwentnie podąża za zmieniającym się krajobrazem handlu detalicznego w Polsce, regionie CEE i na świecie. Oferuje uczestnikom unikalną wiedzę, wnikliwe spostrzeżenia i możliwość nawiązania trwałych relacji towarzyskich i biznesowych. Jest też kluczowym platformą do spotkań i wymiany opinii dla menedżerów, naukowców oraz analityków zajmujących się rynkiem dystrybucji, a szerzej sektorem FMCG.

Uczestnicy wydarzenia zdobywasz nie tylko zdobywają wiedzę i kontakty, ale także stwarzają możliwości kształtowania przyszłość handlu detalicznego w Polsce i regionie.

Kryzys kosztowo-cenowy wymusił działania optymalizacyjne i poprawę efektywności nie tylko kosztowej i operacyjnej na wszystkich etapach łańcuchu dostaw. Skłonił do modyfikacji modeli biznesowych oraz rewizji działań w obszarze asortymentu, zatrudnienia, marketingu i sprzedaży. Spowodował jeszcze mocniejszą koncentrację na konsumencie i jego potrzebach. Sprawił też, że firmy staranniej analizowały obszar inwestycji, szczególnie tych dotyczących technologii i transformacji cyfrowej, a także zmusił do głębszej refleksji nad rolą w biznesie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Dzisiaj podmioty z sektora FMCG muszą zastanowić się nad tym jak najskuteczniej wykorzystać szanse, które dadzą im prognozowane odbicie gospodarcze i zbliżający się (ciągle małymi krokami) wzrost siły nabywczej konsumentów. Jak wykorzystać nowoczesne narzędzia w biznesie? Jak wyciągnąć lekcję z ostatnich kryzysowych doświadczeń i przełożyć ja na wzrost wolumenów sprzedaży i marży? Jak poprawić model biznesowy firmy, aby była w stanie odpowiedzieć na wyzwania przyszłości Jak jeszcze lepiej zrozumieć klienta i jego potrzeby? Jak pracować z dostawcami i szukać nowych możliwości pozyskania produktów? Właśnie o tych wyzwaniach będziemy rozmawiać podczas tegorocznej edycji kongresu Retail Trends.

Kliknij tutaj, aby zapoznać się z programem wydarzenia.

05.12.2025 / 15:25
StoryEditor
Kurierzy dowożą paczki, ale nie pieniądze. Długi firm kurierskich to aż 45 mln zł
Długi firm kurierskich znów rosną. To już ponad 45 mln zł (fot. Canva)

Liczba przesyłek dostarczanych przez kurierów stale rośnie. Co ciekawe, rosną także długi firm kurierskich – średnio to aż 33 tys. zł zadłużenia. Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami? Dlaczego ich długi rosną?

W artykule przeczytasz:

  • Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów
  • Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?
  • Jednoosobowe działalności gospodarcze z największym długiem
  • Czy koszty usług kurierskich wzrosną przez reformę PIP?
  • Komu kurierzy najczęściej zalegają z płatnościami?
  • Zatory płatnicze: Kto nie płaci kurierom?

Raport KRD: Firmy kurierskie mają ponad 45 mln długów

Liczba dostarczanych paczek rośnie o 15 proc. rocznie. To powinno przekładać się również na rozwój firm kurierskich i dostawczych (KEP). Jednak w ostatnim czasie na pewno można zaobserwować wzrost zadłużenia branży, o czym informuje Krajowy Rejestr Długów.  

Z danych Krajowego Rejestru Długów z listopada 2025 roku wynika, że łączne zadłużenie firm kurierskich w Polsce wynosi obecnie 45,5 mln zł. To wyraźny wzrost, bowiem w 2024 r. wynosiło niecałe 40,5 mln zł, a w 2023 – 35 mln. Zwłaszcza ostatni miesiąc był dość drastyczny – tylko w listopadzie zadłużenie kurierów wzrosło aż o 1,2 mln zł.

Ile firm kurierskich nie reguluje zobowiązań?

Obecnie w Krajowym Rejestrze Długów znajduje się niemal 1380 przedsiębiorców z branży kurierskiej, którzy nie regulują zobowiązań w terminie. Przeciętne zadłużenie jednego kuriera to aż 33 tys. zł. KRD wskazuje również, że to wyraźny wzrost w porównaniu do poprzednich lat.

  • Oto jak rosło średnie zadłużenie kurierów:
  • w 2023 było to 28,6 tys.,
  • w 2024 – 31 tys. zł
  • w listopadzie 2025 – 33 tys. zł. 
    Dziękujemy, że nas czytasz!
    Pozostało jeszcze 76% tekstu

    Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

    Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

    DOSTĘP 30 DNI
    34,99 zł - 30 dni
    PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
    399,99 zł - 365 dni

    W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

    • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
    • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
    • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

    W ramach Prenumeraty WH Plus także:

    • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
    • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
    • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
    • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
    • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 17:37
StoryEditor
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia
Rekordowe wyniki Kauflandu na Glovo. Sprzedaż 2-krotnie przebiła założenia (fot. Kaufland + Glovo)

Kaufland testuje usługę zakupu swoich produktów za pośrednictwem Glovo. Teraz sieć wstępnie podsumowuje pierwsze tygodnie pilotażu. – Skala zamówień 2-krotnie przekroczyła nasze założenia – informuje Marcin Cieślik. A co najczęściej wybierają klienci Kauflandu na Glovo?

W artykule przeczytasz: 

  • Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie
  • Kaufland testuje Glovo w Krakowie
  • Jak klienci Kauflandu podchodzą do pilotażu Glovo?
  • Jakie produkty najczęściej wybierają klienci Kauflandu poprzez Glovo?
  • Sieć testuje kolejne rozwiązania w ramach pilotażu w Krakowie
  • W jakich miastach jeszcze będzie dostępna oferta Kauflandu na Glovo?

Pilotaż Glovo w sklepach Kaufland przekroczył założenia finansowe aż 2-krotnie

Marcin Cieślik z Departamentu Organizacji Sprzedaży w Kaufland Polska wstępnie podsumowuje wyniki pilotażu usługi Glovo w sklepach Kaufland. Sieć już teraz twierdzi, że wyniki są rewelacyjne.

– Skala zamówień online w pierwszych trzech tygodniach pilotażu usługi Glovo w Kaufland dwukrotnie przekroczyła nasze założenia finansowe. Praktycznie każdy kolejny dzień przynosi nam nowy rekord pod względem liczby zamówień, co pokazuje, że klienci bardzo pozytywnie reagują na naszą ofertę – podkreśla Marcin Cieślik.

Kaufland testuje Glovo w Krakowie

Usługa Glovo została wdrożona w listopadzie 2025 roku w Krakowie. Klienci Kauflandu mogą korzystać z usługi Glovo od 7:00 do 22:30 od poniedziałku do soboty. Zasięgiem usługa obejmuje cały Kraków.

Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: Kaufland debiutuje na Glovo. Sieć zdradza plany rozwoju sprzedaży online [NASZ NEWS]

Sieci handlowej zależało, aby klientom w kanale online zapewnić podobną obsługę, jak w sklepach stacjonarnych. Z tego powodu Kaufland w obu kanałach oferuje identyczne ceny, pełen dostęp do artykułów promocyjnych. Klienci korzystający z Glovo mają również dostęp do oferty działu owoce–warzywa i piekarni. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 68% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. grudzień 2025 01:29