02.02.2023 / 13:12
StoryEditor

Skąd się wzięły kokosy na Podhalu? Nietypowa opowieść o sile wartości, ważniejszej od pieniędzy

Skąd się wzięły kokosy na podhalu? (Zielona Strona Biznesu)
Czy odrzucenie produktów odzwierzęcych może się opłacać? Czy transformacja w kierunku roślinnej produkcji to wykorzystanie potencjału komercyjnego czy raczej odważna decyzja bazująca na własnych wartościach? Czy odpowiedzialny, lokalny biznes może podbijać światowe rynki? Na te i inne pytania odpowie pierwszy film z cyklu „Zielona Strona Biznesu”, tworzony przez Resort Content House.

Pierwszy odcinek cyklu pt. Góralskie Kokosy przedstawia niezwykłą historię transformacji wielopokoleniowej, rodzinnej firmy mleczarskiej z podhalańskich Szaflar. Od 2017 roku jogurty od dawnej mleczarni Magda nie bazują wyłącznie na tradycyjnym mleku krowim,a powstają również z mleka kokosowego.

Natomiast od 2020 roku powstają już wyłącznie z mlek roślinnych: kokosowego, z nerkowców, migdałów czy orzechów laskowych, trafiając w potrzeby stale rosnącego rynku roślinnego nabiału. W rozmowie z właścicielami i zespołem Magdy usłyszymy o ich doświadczeniach, ale też problemach i wyzwaniach, z jakimi się mierzyli.

Jogurty Magda, teraz już jako Magda Roślinna, przeszła szereg zmian, a całkowite odejście od produktów odzwierzęcych umocniło pozycję przedsiębiorstwa. Obecnie firma nie tylko prowadzi zrównoważony, zgodny z wartościami właścicieli biznes, ale z sukcesem również funkcjonuje na rynkach zagranicznych. Jest doskonałym przykładem tego, że podążanie za wewnętrznym kompasem pozwala osiągnąć ponadprzeciętne wyniki.

„Zielona Strona Biznesu” to autorski cykl wideo-reportaży Resort Content House,skupiający się na rozmowach z przedstawicielami biznesów, które swój zysk generują wsposób odpowiedzialny. Ukazuje strategie rozwoju całej kategorii alternatyw związanych z masową produkcją żywności, nowe kierunki doskonalenia roślinnych zamienników oraz przyszłościowe podejście do prowadzenia biznesu, który bierze pod uwagę kolejne pokolenia, środowisko naturalne i dobrostan zwierząt.

O tym oraz o motywacjach i niekiedy bardzo trudnych wyzwaniach stojących przed odpowiedzialnymi biznesami,rozmawia z gośćmi Aleksandra Michnicka. A z rozmów wnioskować można jedno –nowoczesny biznes musi uwzględniać środowiskowe i społeczne konsekwencje swoichdziałań. Musi dostrzegać długoterminowe cele i perspektywy i być wrażliwy na kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem.

„Roślinny segment rynku nie przestaje zadziwiać. Dynamika rozwoju, nowe wejścia, coraz większe zyski... Pozostaje jednak pytanie, czy za tym rozwojem stoją silne wartości, czy może doskonałe rozpoznanie sytuacji rynkowej i poszukiwanie lukratywnej niszy? By bardziej zgłębić tę tematykę zachęcamy do śledzenia cyklu, który wyczerpująco przedstawi rzeczywistą sytuację rynku alternatyw związanych z produkcją żywności na szeroką skalę.” – mówi Aleksandra Michnicka, pomysłodawczyni cyklu. Film obejrzeć można pod tym adresem: www.zielonastronabiznesu.pl Cykl Zielona Strona Biznesu to wyraz działań Resort Content House w zakresie zwiększania świadomości trendu roślinnego w Polsce i na świecie oraz wspierania tego segmentu rynku. Cykl wideo-reportaży powstaje w ramach realizowanej przez Resort Content House strategii zrównoważonego podejścia do prowadzenia biznesu.

Film obejrzeć można pod tym adresem: www.zielonastronabiznesu.pl

Cykl Zielona Strona Biznesu to wyraz działań Resort Content House w zakresie zwiększania świadomości trendu roślinnego w Polsce i na świecie oraz wspierania tego segmentu rynku. Cykl wideo-reportaży powstaje w ramach realizowanej przez Resort Content House strategii zrównoważonego podejścia do prowadzenia biznesu.

W ostatnich latach obserwujemy niezwykle silny trend roślinny. Według danych GfK Polonia w samym 2021 roku (w porównaniu do roku poprzedniego) sprzedaż roślinnych zamienników mięsa w Polsce podwoiła się. Jeśli chodzi o roślinne zamienniki nabiału –wartościowo wzrost wyniósł 50%. * Trend wzrostowy nieustannie się utrzymuje. Według tegorocznych danych GfK Polonia wyraźnie widać, że wartość rynku produktów roślinnych w Polsce w 2021 roku to 1,5 mld zł.** Tak gigantycznego rynku nie należy zatem ignorować i czas zacząć rozmowę o strategiach na dalsze rozwijanie kategorii produktów roślinnych.

Bohater pierwszego odcinka, firma Magda Roślinna, może pochwalić się w 100% roślinną produkcją. Po niespełna 30 latach działania jako mleczarnia, w 2020 roku firma przeszła imponującą transformację i obecnie trafia ze swoimi produktami nie tylko w gusta wegan,ale również cieszy się popularnością wśród osób na dietach tradycyjnych. Powód jest jeden – firma na pierwszym miejscu stawia doskonały smak, jak również składniki najwyższej jakości. Dowodem jakości są zdobyte przez firmę wyróżnienia, m.in.:

• Roślinny Produkt Roku 2018 dla Planton NATURAL,

• Nagroda na targach Gulfood Dubai 2021 – Most Innovative Organic Product dla Vegup BIO,

• Wyróżnienie za Innowację na targach Anuga w 2021 roku dla Planton Double Pleasure,
• Najlepszy polski produkt European Food Transition Awards Carrefour w 2021 roku dla Planton NATURAL.Magda Roślinna regularnie pojawia się na międzynarodowych targach spożywczych. Są to, między innymi, SIAL w Szanghaju, ANUGA w Kolonii, SUMMER FANCY FOOD w Nowym Jorku, BIOFACH w Norymberdzie, czy GULFOOD w Dubaju.
Firmą sprawnie zarządza Prezeska Magda, pomysłodawczyni transformacji. W 2020 roku była jedną ze 100 Kobiet Roku „Kobiety Forbes Women 2020”, jak również była na liście NOIZZ.pl, jako jedna ze 100 osób, które zmieniają Polskę na lepsze. Magda wystąpiła w filmie „Plant Pioneers” pod patronatem Forbes’a.Magda Roślinna podbija roślinny rynek i z niecierpliwością czekamy, jaki będzie jej następny ruch.


*Źródło: Rzeczpospolita
https://www.rp.pl/przemysl-spozywczy/art36028091-roslinne-zamienniki-podwoily-sprzedaz
**Źródło: HoReCa
https://www.horecatrends.pl/trendy/119/wartosc_rynku_produktow_roslinnych_w_polsce_rosnie_jak_na
_drozdzach_to_juz_1_5_mld_zl,11315.html

28. kwiecień 2024 12:15