25.02.2025 / 17:22
StoryEditor

Wojna cenowa na słodko. Sprawdziliśmy, która sieć handlowa oferuje najtańsze pączki oraz nowość – pączki dubajskie

Pączki (fot. Shutterstock)

Najtańsze pączki znajdziemy w Lidlu, Biedronce Dino, czy może w Carrefour? W tłusty czwartek to pączek jest produktem przyciągającym klientów i budującym koszyk zakupowy. Dlatego sprawdziliśmy ich ceny w najpopularniejszych sieciach handlowych.

W 2025 roku ceny tych słodkości znów zaskakują – od kilkudziesięciu groszy w dyskontach po ekskluzywne wersje za kilkanaście złotych. Sprawdziliśmy, gdzie można kupić pączki najtaniej i jak wypadają ceny popularnych wariantów, w tym pistacjowych i dubajskich.

Najtańsze pączki – gdzie je kupić?

Najniższą cenę pączka w tłusty czwartek oferuje Carrefour. Przy zakupie 12 sztuk cena za jedną wynosi zaledwie 0,29 zł (pojedynczo 0,99 zł). Niewiele drożej jest w Netto, gdzie pączek z marmoladą i cukrem pudrem kosztuje 0,49 zł, również przy zakupie 12 sztuk.

W dyskontach jednak najniższa cena za pączki nie jest najtańsza. Biedronka za klasyczny pączek z marmoladą chce 0,79 zł. Oferta dotyczy zakupu sześciu sztuk. Promocja dokładnie tak samo wygląda w Lidlu, gdzie niemiecki dyskonter również oferuje pączki wieloowocowe po 0,79 zł za sztukę przy zakupie sześciu.

W Aldi jest nieco drożej, ponieważ tam pączki wieloowocowe można nabyć za 0,83 zł przy zakupie 12 sztuk. Z kolei, jeśli chodzi o dyskonty, to w Dino jest najtaniej, ponieważ w sklepach tej sieci pączki z nadzieniem wieloowocowym lub truskawkowym można kupić za 0,59 zł za sztukę przy zakupie 12, a promocja pozwala na łączenie pączków z tych dwóch rodzajów. Nie dziwi jednak, że w sklepach convenience sieci Żabka pączki są najdroższe. Tam za pączka z nadzieniem wieloowocowym trzeba zapłacić 1,25 zł przy zakupie 3 sztuk.

Wiele sieci handlowych, w tym m.in. Netto, zachęcają do własnoręcznego przygotowania pączków i innych tradycyjnych słodkości. W ich ofercie można znaleźć promocje pt. "pyszne pączki – zrób je sam!". Znajdują się w niej przecenione produkty służące do przygotowania m.in. pączków w tym: mąka, smalec, drożdże, czy marmolada.

Pączki pistacjowe

Pączki z pistacjowym nadzieniem zyskały na popularności i pojawiły się w wielu sieciach. Najtańszą ofertę ma Aldi – 2,99 zł. W Carrefour i Netto cena wynosi 3,99 zł, a w Żabce za 2 sztuki trzeba zapłacić 11 zł, co daje 5,50 za jednego. W Biedronce kosztuje 3,89 zł, a wersja long pistacjowy – 3,99 zł. Z kolei w Dino pączek z nadzieniem pistacjowo-malinowym można nabyć za 4,15 zł przy zakupie 6 sztuk. Najdroższy pączek pistacjowy w regularnej sprzedaży znajdziemy w Aldi – wersja premium kosztuje aż 7,99 zł.

Pistacja od kilku lat króluje w cukierniczych trendach. Klienci doceniają jej unikalny smak, a sieci handlowe chętnie dodają ten wariant do swojej oferty. Co ciekawe, różnice w cenach są znaczące – od 3,99 zł w Netto do niemal 8 zł w Aldi. Dla smakoszy oznacza to, że warto polować na promocje.

Pączki dubajskie

Ekskluzywne "pączki dubajskie” pojawiły się w ofercie Lidla, Carrefour i Biedronki. Najwyższą cenę oferuje Carrefour, ponieważ tam można go nabyć za 9,99 zł za sztukę. W Lidlu i Biedronce cena wynosi 6,99 zł, co sprawia, że są one bardziej przystępne.

Czym właściwie są pączki dubajskie? To przysmak, który zdobywa popularność dzięki czekoladzie dubajskiej. Te luksusowe warianty nadziewane są kremem pistacjowym i ciastem kataifi, do tego oblane są czekoladą i posypane pokruszonymi pistacjami.

Należy też pamiętać, że tłusty czwartek to nie tylko pączki. Innym tradycyjnym produktem na polskich stołach w tym dniu są faworki. W tym roku tradycyjne chrusty znalazły się w ofercie kilku sieci. Najtańsze faworki kupimy w Lidlu i Biedronce – 8,99 zł za 200g. W Aldi kosztują 9,99 zł za 200g, a w Netto 12,99 zł za 200g.

Tegoroczny tłusty czwartek to kolejna odsłona wojny cenowej między sieciami handlowymi. Najtańsze pączki znajdziemy w Carrefourze za 0,29 zł, a wersje pistacjowe i dubajskie są dostępne w coraz większej liczbie sklepów. Dodatkowo warto śledzić aplikacje mobilne sieci handlowych, które często oferują dodatkowe rabaty.

Czy ceny pączków w 2025 roku zaskakują? W porównaniu z poprzednimi latami widać, że choć promocje są atrakcyjne, ceny regularne wciąż rosną. W ubiegłym roku przykładowo w Biednonce, można było nabyć za 29 i 24 grosze w zależności od wielkości opakowania. Ponadto w sieci należącej do Jeronimo Martins, rok temu do zakupów o wartości minimalnej 149 zł można było dostać 12 sztuk pączków za darmo. Z kolei Lidl oferował ciastko za 10 groszy po aktywowaniu kuponu w aplikacji.

18.07.2025 / 17:23
StoryEditor
Orlen Paczka osiąga kolejny kamień milowy. Ma już 10 mln użytkowników
Orlen Paczka (fot. Ruch S.a.)

Orlen Paczka świętuje kolejny ważny etap rozwoju - z usługi skorzystało już 10 milionów kupujących online. Jak twierdzi firma, to efekt konsekwentnego rozwoju usługi oraz rosnącej popularności wśród klientów e-commerce. W pierwszym półroczu firma zanotowała 100-procentowy wzrost wolumenu przesyłek.

Drugi kwartał 2025 roku to trzeci z kolei ze wzrostami 100 proc. w wolumenach dostaw Orlen Paczki. Z usługi skorzystało już 40 proc. kupujących online w Polsce. Do końca roku si...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.07.2025 / 14:46
StoryEditor
Żabka Nano w kolejnym globalnym koncernie. Po Tesli przyszedł czas na Michelin
Sklep Żabka Nano w zakładach Michelin Polska w Olsztynie (fot. Żabka Polska)

Sklep Żabka Nano wystartował w zakładach Michelin, światowego producenta opon. Jest to zgodne ze strategią ekspansji tego konceptu. Jak wyglądają zakupy w sklepach Żabka Nano?

Z artykułu dowiesz się:

  • Sklep Żabka Nano w zakładach Michelin Polska w Olsztynie
  • Żabka Nano w zakładach Tesli i miasteczku Orange
  • Jak przyszłość czeka koncept autonomicznych sklepów polskiej sieci?
  • Jak wyglądają zakupy w sklepach Żabka Nano?

Sklep Żabka Nano w zakładach Michelin Polska w Olsztynie

Od lipca 2025 roku pracownicy zakładu Michelin Polska w Olsztynie mogą korzystać ze sklepu Żabka Nano.

– Pracownicy fabryki mogą korzystać z bezobsługowych zakupów 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, bez kas, bez kolejek i bez wysiłku. W Nano można znaleźć zarówno dania obiadowe, napoje, jak i przekąski znane z sieci Żabka – podaje Żabka Polska.

– Cieszy nas możliwość proponowania rozwiązań convenience coraz szerszemu gronu odbiorców. Dziękujemy zespołowi Michelin Polska za współpracę przy wdrożeniu – podkreśla największa franczyzowa sieć sklepów w Polsce.

Żabka Nano w zakładach Tesli i miasteczku Orange

Sklep w fabryce Michelin to kolejna placówka Żabki Nano przy dużej fabryce. Najwięcej o tym koncepcie mówiono już w sierpniu 2022 r., kiedy to pierwszy sklep autonomiczny Żabki ruszył w na terenie fabryki Tesli pod Berlinem. Kilka miesięcy później Żabka otworzyła drugi punkt Nano w fabryce Tesli.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 72% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 01:00