29.12.2023 / 11:30
StoryEditor

W 2024 r. sytuacja hurtu będzie słaba. W jakiej kondycji są hurtownicy żywności i materiałów budowlanych?

Przychody handlu hurtowego, drugi kwartał z rzędu obniżyły się (-10,1 proc. r/r w III kw. 2023 r. wobec -0,2 proc. r/r w II kw. 2023 r.). Nieco wolniejszy spadek kosztów działalności (-10,0 proc. r/r w III kw. 2023 r. wobec -0,9 proc. r/r w II kw. 2023 r.) niż przychodów ograniczył wynik finansowy o 17,3 proc. r/r, co negatywnie odbiło się na rentowności sprzedaży netto. Przychody hurtowni ze sprzedaży eksportowej w III kw. 2023 r. spadły o 26,6 proc. r/r.

O sytuacji handlu hurtowego ogółem decyduje głównie kondycja finansowa grupy - pozostała wyspecjalizowana sprzedaż hurtowa, obejmująca sprzedaż m.in. paliw, metali, rud metali, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.05.2024 / 10:33
StoryEditor
Dynamika sprzedaży detalicznej znów gorsza od oczekiwań
Dynamika sprzedaży detalicznej spowolniła w kwietniu do 4,1 proc. r/r z 6,1 proc. w poprzednim miesiącu (fot. Vollmart)
Główny Urząd Statystyczny (GUS) poinformował, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu była wyższa niż przed rokiem o 4,1 proc. Jednak porównaniu z marcem 2024 r. odnotowano jej spadek o 1,8 proc.

W okresie styczeń-kwiecień 2024 r. sprzedaż wzrosła r/r o 5 proc. (wobec spadku o 4,8 proc. w analogicznym okresie 2023 r.).

W kwietniu 2024 r. znaczny wzrost sprzedaży det...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.05.2024 / 10:34
StoryEditor
Kaufland i Lidl ze znaczącym wzrostem sprzedaży. Która sieć mocniej urosła? Co napędzało wyniki Grupy Schwarz?
Zakupy w polskim sklepie Lidl wypadają korzystniej cenowo w porównaniu do Czech i Niemiec (shutterstock.com)
W 2023 roku spółki Grupy Schwarz, w tym Lidl i Kaufland wygenerowały sprzedaż w wysokości 167,2 mld euro we wszystkich jednostkach biznesowych. Oznacza to wzrost o 8,5 procent.

Spotkaj przedstawicieli sieci Lidl na kongresie Retail Trends 2024. Kliknij i sprawdż agendę.

Liczba sklepów Lidl i Kaufland wzrosła o prawie 200 do około 13 900, przy zatr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. maj 2024 16:56