28.10.2020 / 11:00
StoryEditor

W centrach handlowych szybko ubywa klientów w związku z drugą falą epidemii

Spada liczba klientów centrów handlowych (fot. Pixabay/CC0)
W związku z rosnącą liczbą zakażonych COVID-19 i kolejnymi obostrzeniami, Polacy ograniczają wizyty w centrach handlowych. Wskaźnik odwiedzalności PRCH Daily Footfall Index w tygodniu 19-25 października w dni handlowe wyniósł średnio 70 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. To o 10 punktów procentowych mniej niżw tygodniu poprzednim (12-18 października).

Uwagę zwraca sobotni wynik odwiedzalności. Tego dnia weszły w życie kolejne obostrzenia, a liczba klientów spadła o 35 proc. w stosunku do rezultatu z ubiegłego roku. W najtru...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 09:40
StoryEditor
Ceny jajek w sklepach przed Świętami wystrzelą. W hurcie już drożeją o 12%
Ceny jajek w sklepach przed Świętami wystrzelą! W hurcie już drożeją o 12% (fot. Canva)

Wkrótce ceny jajek w sklepach wystrzelą w górę – alarmuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz. Na rynku hurtowym podwyżki już przekroczyły 12 proc. A że tuż przed gwiazdką rośnie sprzedaż jaj, to podwyżki są gwarantowane. Z czego to wynika?

W artykule przeczytasz:

  • Ceny jaj już rosną w handlu profesjonalnym i za chwilę podwyżki dotrą do sklepów
  • Ceny jaj na rynku hurtowym w miesiąc wzrosły o 12 procent
  • Jakie są ceny jaj na rynku profesjonalnym?
  • Dlaczego ceny jaj tak szybko rosną?
  • Mniej jaj na święta Bożego Narodzenia

Ceny jaj już rosną w handlu profesjonalnym i za chwilę podwyżki dotrą do sklepów

Jeszcze niedawno eksperci przewidywali, że do końca 2025 roku ceny jaj będą utrzymywać się na wysokim, ale stabilnym poziomie. Jednak według Katarzyny Gawrońskiej, prezeski Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz (KIPDiP), te szacunki są już nieaktualne.

Izba ostrzega, że na rynkach hurtowych w Polsce oraz w Europie zaczyna brakować jaj. A to już przekłada się na podwyżki w handlu między profesjonalnymi uczestnikami rynku. Według analityków Izby, wzrost cen jaj wkrótce będzie odczuwalny również w sklepach.

Ceny jaj na rynku hurtowym w miesiąc wzrosły o 12 procent

Na jakiej podstawie organizacja prognozuje wzrost cen jaj? Otóż Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz prowadzi monitoring ceny jaj w transakcjach między hodowcami a pakowniami. W ostatnim czasie zaobserwowano ogromny skok cen w tym segmencie:

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.11.2025 / 14:29
StoryEditor
Eurocash inwestuje w marki własne. Czy 1 mld zł ze sprzedaży private label jest w zasięgu grupy?
Sklepy grupy Eurocash

Eurocash przyspiesza rozwój marek własnych. „Chcemy mocnego wyróżnika” – podkreślają przedstawiciele grupy. W ciągu tego roku firma rozwinęła mocno ofertę private label budując konkurencyjność cenową, a także wyróżniki produktowe, które mają podkreślić unikalność oferty dystrybutora w stosunku do konkurencji, w tym dyskontów takich jak Biedronka, Dino czy Lidl.

Grupa Eurocash w ostatnich miesiącach wyraźnie wzmacnia strategię rozwoju marek własnych. To już nie tylko uzupełnienie półki, ale centralny element budowania przewagi konkure...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. listopad 2025 10:07