30.04.2024 / 10:15
StoryEditor

Większość młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Co uważają za ich największą zaletę?

Program lojalnościowy myMediaMarkt ma już ponad 4 mln członków (fot. mat. pras.)
66,3 proc. osób z pokolenia Z chętnie korzysta z programów lojalnościowych, robiąc zakupy z ich użyciem przynajmniej raz w miesiącu, bądź częściej – wynika z najnowszego raportu "Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej" przygotowanego przez SW Research.

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości zakupu  interesujących ich produktów. W krótkim czasie pozwalają  zweryfikować dostępne oferty oraz świadomie podjąć decyzję, która z nich najbardziej spełnia ich oczekiwania i jest najatrakcyjniejsza cenowo.

Odpowiedzią na potrzeby pokolenia Z, mogą być więc programy lojalnościowe, zwłaszcza te w wersji online. W pełni zdigitalizowane, proponujące konkretne korzyści oraz personalizowane oferty okazują się skutecznym narzędziem budującym zaangażowanie wśród wielu grup, nie tylko tych starszych i stereotypowo uchodzących za "lojalnych". Programy lojalnościowe to jednak nie tylko strefa online.

Pokolenie Z chce kupować taniej

W marcu 2024 r. agencja badawcza SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska przeprowadziła badanie metodą CAWI na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków z pokolenia Z. Wyniki pokazują, że aż 66,3 proc. młodych Polaków decyduje się na skorzystanie z programów lojalnościowych przy zakupach raz w miesiącu bądź częściej. Natomiast jedynie 12,9 proc.  tej grupy nie korzysta w ogóle z programów lojalnościowych.

– Warunkiem dotarcia do młodych z programem lojalnościowym jest odpowiednie zrozumienie ich potrzeb oraz dostosowanie programu do ich wartości oraz zachowań. Staje się to coraz bardziej istotne, bo to właśnie pokolenie Z kształtuje aktualnie rynek i trendy. Część z nich dopiero staje się pełnoprawnymi konsumentami, w związku z czym potencjał zakupowy tego pokolenia ciągle wzrasta – mówi Anna Tutak-Kordyl, dyrektorka marketingu w MediaMarktSaturn Polska.

– Dzięki dobrze zaplanowanemu programowi lojalnościowemu marki mogą szybciej wyciągać wnioski z prowadzonych akcji informacyjnych i promocyjnych oraz precyzyjnie dopasowywać ofertę, akcję promocyjną czy komunikację marketingową. To niezwykle ważne, ponieważ właśnie personalizację młodzi klienci nie tylko doceniają, ale jej oczekują – zaznacza.

I dodaje: – Programy lojalnościowe często oferują także łatwy dostęp do dedykowanych ofert w aplikacji mobilnej. Jest to bardzo wygodne dla młodych Polaków, ponieważ decyzje o zakupie podejmują oni zazwyczaj online i lubią mieć wszystko pod ręką. Programy lojalnościowe oferując gratyfikacje w postaci rabatów, voucherów czy produktów dodawanych do większych zakupów w gratisie pozwalają zaoszczędzić klientom na kupowanym przedmiocie. To zresztą zdecydowanie najważniejsza ich korzyść z perspektywy konsumenta.

Dlaczego młodzi polubili programy lojalnościowe?

Jakie są największe zalety programów lojalnościowych według młodych Polaków? Zbieranie punktów za każde zakupy i wymienianie ich na kupony promocyjne. To najważniejsza z korzyści programów lojalnościowych, którą pokolenie Z wskazało w badaniu (43,8 proc.). Pokazuje to, że generacja Z chce kupować jeszcze taniej i lubi otrzymywać od marki coś przy okazji kupowanego produktu. W tym przypadku są to punkty, dzięki którym mogą zaoszczędzić przy kolejnych zakupach.

Jako kolejne zalety programów lojalnościowych, młodzi Polacy wskazali: bonusy za zakupy (43,2 proc.), dedykowane promocje tylko dla uczestników programu (35,1 proc.), decydowanie, kiedy i jak wymienią swoje punkty na kupony promocyjne (19,4 proc.) oraz personalizowane oferty (18,3 proc.). Najmniej badanych osób w tej grupie wiekowej było zainteresowanych newsletterem – 14,9 proc. Natomiast jedynie 0,5 proc. pokolenia Z nie widzi żadnych zalet w programach lojalnościowych marek.

Ilu członków ma program lojalnościowy myMediaMarkt?

– Celem programów lojalnościowych jest utrzymanie klienta i zwiększanie jego zaangażowania w relacji z marką. Z naszych analiz wynika, że do pokolenia Z najbardziej trafiają programy punktowe. Bazują one na zbieraniu punktów za zakupy stacjonarne oraz internetowe, w myśl zasady: im większe zakupy, tym więcej punktów – komentuje Snjezana Bandner, prezeska MediaMarkt Saturn Polska.

– Zebrane punkty można wymieniać na nagrody jakimi są przykładowo okazjonalne rabaty. To rozwiązanie wprowadziliśmy także do naszego programu lojalnościowego myMediaMarkt. Dziś ma on już ponad 4 mln członków – podkreśla.

Zdaniem Bandner programy lojalnościowe będą zdecydowanie coraz bardziej popularne. – Młode pokolenie potrzebuje relacji opartych na obustronnym zaangażowaniu i mogą to uzyskać właśnie dzięki tego typu programom oferowanym przez marki – podsumowuje ekspertka.

06.05.2024 / 15:03
StoryEditor
Krzysztof Tokarz, GK Specjał: Dino to groźny rywal, ale na jego obecności można nawet skorzystać
Krzysztof Tokarz, prezes GK Specjał (fot. Tadeusz Pozniak)
Krzysztof Tokarz, założyciel i szef Grupy Kapitałowej Specjał, opowiada w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl o ekspansji marketów Dino na Podkarpaciu, wojnach cenowych dyskontów oraz roli produktów marki własnej w strategii biznesowej dystrybutora i sieci franczyzowych zrzeszonych w grupie.

Sieć Dino rozpoczęła ekspansję na Podkarpaciu, w mateczniku Specjału. Dino na swoich rynkach szybko przejmuje sprzedaż i jest postrzegane przez detalistów jako poważne zagroże...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.05.2024 / 13:50
StoryEditor
W przyszłym roku płaca minimalna wzrośnie tylko raz. O ile?
Jeśli chodzi o podwyżkę płacy minimalnej w 2025 r., w grę wchodzą dwie kwoty: 4510,90 zł albo 4617,80 zł (fot. Shutterstock)
W przyszłym roku płaca minimalna pójdzie w górę. Na razie nie istnieją jeszcze oficjalne, rządowe propozycje, jednak – jak wynika z nieoficjalnych doniesień – w grę wchodzi tylko jedna podwyżka. Możliwe są jednak dwa różne scenariusze.

Jak wynika z wyliczeń Łukasza Kozłowskiego, głównego ekonomisty Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP), przedstawionych na łamach "Dziennika Gazety Prawnej", jeśli chodzi o po...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. maj 2024 06:50