27.05.2024 / 09:57
StoryEditor

Właściciel dyskontów Netto został... franczyzobiorcą Hugo Boss. Salling będzie otwierać sklepy z ubraniami premium

Na zdj. salon Hugo Boss/zdjęcie ilustracyjne (fot. Deman/Shutterstock)
Salling Group, czyli duński właściciel obecnej m.in. w Polsce sieci dyskontów Netto, został franczyzobiorcą Hugo Boss. W ramach współpracy z modowym gigantem, firma planuje otwarcie dwucyfrowej liczby sklepów Boss i Hugo w rodzimej Danii w ciągu pięciu lat. Co z Polską?

- Salling musi być tam, gdzie są nasi klienci. Nadal widzimy duży potencjał rozwoju, który nie dotyczy tylko naszej dotychczasowej działalności, w której stale się doskonalimy i wprowadzamy innowacje. Wierzymy, że w naszej działalności franczyzowej możemy dodać jeszcze więcej i rozszerzyć się o nowe marki w Danii. A może nawet szerzej - mówi Marianne Bedsted, dyrektorka w Netto.

Pomimo czytelnej sugestii, że właściciel dyskontów Netto myśli o byciu franczyzobiorcą znanych marek także w innych krajach, współpraca z Hugo Bossem dotyczyć będzie na ten moment wyłącznie Danii. Kluczowy element partnerstwa to otwarcie nowych sklepów.

Kiedy ruszą pierwsze sklepy?

Jak zapowiedziano, pierwsze salony franczyzowe Hugo i Boss, prowadzone przez Salling Group, zostaną uruchomione już na jesieni 2024 r. Na razie nie zdradzono, w jakich pojawią się lokalizacjach. Do końca 2026 r. sklepów ma być minimum kilkanaście.

To jednak nie wszystko. Dwie już istniejące placówki typu shop-in-shop w centrach handlowych Salling w Aarhus i Aalborgu zostaną rozbudowane. Wdrożony ma zostać w nich najnowszy koncept sklepowy.

"Salling będzie przyszłym partnerem przy kolejnych otwarciach sklepów Boss i Hugo w Danii, zwiększając jednocześnie obecność i widoczność marek w domach towarowych. W szczególności ponad 100 mkw. będzie przeznaczonych dla marek Boss i Hugo w Aarhus" - podano.

Właściciel Netto wierzy w stacjonarny handel

- Jesteśmy podekscytowani i szczęśliwi z powodu współpracy z globalną firmą, jaką jest Hugo Boss, należącą do segmentu premium. Współpraca daje nam wyjątkowe możliwości zapewnienia naszym klientom nowych i lepszy doświadczeń zakupowych, przy jednoczesnym wysłanie jasnego sygnału, że wierzymy w sklepy fizyczne i interakcje międzludzkie - tłumaczy Marianne Bedsted.

Hugo Boss obecny jest dziś ze swoimi markami Boss i Hugo w 131 krajach. Odzież produkowana przez grupę sprzedawana jest w 7,8 tys. punktach sprzedaży. Oprócz tego Hugo Boss prowadzi sprzedaż internetową w 73 krajach. Firm z siedzibą w Niemczech osiągnęła w roku finansowym 2023 obroty rzędu 4,2 mld euro.

10.09.2025 / 09:30
StoryEditor
Żabka bierze kredyt. Właściciel największej sieci convenience w Polsce pracuje nad kosztami i zadłużeniem
Żabka zrobiła kolejny krok w kierunku obniżania kosztów obsługi zadłużenia i umacniania swojej pozycji gotówkowej (fot. materiały prasowe)

Grupa Żabka ogłosiła zawarcie nowej umowy kredytowej wartej 3,5 mld zł, Celem transakcji jest refinansowanie dotychczasowego zadłużenia oraz dalsze obniżanie kosztów jego obsługi. Dzięki nowym, korzystniejszym warunkom, w tym niższej marży i dobrowolnej spłacie części długu, firma umacnia swoją pozycję finansową, kontynuując realizację celów zapowiedzianych podczas IPO.

Grupa Żabka zawarła 9 września 2025 r. nowe umowy kredytów senioralnych o równowartości 3,5 mld zł, z terminem zapadalności w 2031 r. uwzględniające redukcję marż w st...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 11:10
StoryEditor
Eurocash ma w końcu w sklepach ceny jak w Lidlu i Biedronce. To efekt nowej strategii dystrybutora

Grupa Eurocash rozwija portfolio marek własnych. Marka "Codzienny" to nowość w portfolio dystrybutora i operatora sieci franczyzowych. Obejmie około 120 artykułów pierwszej potrzeby, a część z nich już trafiła na półki lokalnych sklepów, oferując atrakcyjne ceny na poziomie dyskontów. Firma deklaruje, że jest to strategiczny krok, mający na celu wzmocnienie konkurencyjności detalistów i wspierający długofalowy rozwój private label w Grupie.

Jak podaje Eurocash, marka "Codzienny" obejmuje szeroką gamę podstawowych produktów spożywczych – od nabiału, poprzez produkty suche, oleje, napoje, konserwy czy jaja. Produkty ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2025 15:08